مدیرعامل ابرآروان: ۱۰ میلیارد تومان خسارت مالی به مشتریان وارد شد

ICTna.ir – مدیرعامل ابرآروان گفت: به دنبال حملات صورت گرفته به دیتاسنتر ابرآروان حدود 10 میلیارد تومان خسارت مالی به مشتریان وارد شد.
 
EyRKB0bUYAAhZ0N.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پویا پیرحسین‌لو امروز در نشست خبری افزود: ۱۶ درصد از مشتریان غیررایگان آروان از این حملات آسیب دیدند و برای جبران خسارت، رایانش ابری آروان به مدت سه ماه برای این کسب و کارها رایگان شد.
 
او اظهار داشت: قصد داریم با کمک شرکت‌های بیمه، یک بیمه سایبری برای حمایت از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای ابری راه‌اندازی کنیم.
 
پسرحسین‌لو افزود: ما هیچ ایمیلی بابت باج‌خواهی دریافت نکردیم و گمانه‌زنی ما حاکی از این است که این حمله در جهت تخریب برند آروان است.
 
او گفت: ما پنج دیتاسنتر را به مدت هفت سال از سازمان فناوری اطلاعات اجاره کردیم تا زیرساخت سنتی آن را به ابری انتقال بدهیم و در قطع و وصل اینترنت هیچ دخالتی نداریم و فقط مصرف‌کننده اینترنت هستیم.
مدیرعامل ابرآروان افزود: فقط در یکی از بندهای آروان متعهد شدیم که در صورت دستور این سازمان، دیتاسنتر داخلی را قطع کنیم که این مساله هیچ ربطی به اینترنت بین‌المللی ندارد.
 
به گفته او، هیچ ابزار شنودی در دیتاسنترهای آروان وجود ندارد و از آنجایی که خودمان مصرف‌کننده اینترنت هستیم، ارتباطی با موضوعات محدودسازی اینترنت نداریم. تابع قوانین کشور هستیم اما در پروژه‌هایی که منجر به محدودسازی یا قطعی اینترنت شود، وارد نمی‌شویم.