مدیرعامل الوپیک: قابلیت پرداخت آنی برای کمک به سفیران در دوران کرونا است

الوپیک به عنوان پلتفرم آنلاین جابه‌جایی مرسولات با ایجاد سرویس جدید پرداخت آنی قابلیت پرداخت لحظه‌ای هزینه مرسلات به سفیران خود را در پلفترمش ایجاد کرد، پیاده‌سازی این سرویس جدید موجب خواهد شد تا سفیران این پلتفرم دیگر از کاربران تقاضای دریافت وجه نقد نکنند.
 
مهدی نائبی، مدیرعامل الوپیک تاکید می‌کند که این قابلیت بیشتر از همه چیز برای کمک به سفیران این سرویس است که در دوران سختی که کشور به واسطه ویروس کرونا در آن قرار دارد بتوانند به سرعت به هزینه سفرهای خود دسترسی داشته باشند.
 
او در مورد جزییات این قابلیت جدید الوپیک به پیوست گفت:‌‌ «در راستای تمام تلاش الوپیک برای بهبود وضعیت سفیران و بهبود امکانات سرویس قابلیت پرداخت آنی را روی سرویس خود فعال کردیم تا به صورت روزانه سفریان به هزینه جابه‌جایی مرسولات خود دسترسی داشته باشند.» او ادامه داد: «در گذشته اکثر کاربران این تجربه را داشتند که سفیران از آنها می‌خواستند که به جای پرداخت آنلاین هزینه را به آنها به صورت نقد پرداخت کنند، حالا با این قابلیت دیگر نیاز به پرداخت پول نقد از سمت کاربران به سفیران الوپیک نیست و این سفیران می‌توانند در همان روز پول تمام سفرهایی که رفته‌اند را از طریق حساب خود دریافت کنند.»
به باور او در شرایطی که استفاده از پول نقد در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا خطرناک است این قابلیت در این زمینه نیز می‌تواند به کاهش چرخه انتقال این ویروس کمک کند. به گفته نایبی هم اکنون الوپیک با دو بانک پاسارگاد و سامان قراردادی منعقد کرده که براساس آن سفیران این شرکت می‌توانند در هر روز از هفته و در ۲۴ساعت شبانه‌روز درآمد اعتباری خود را به حساب بانکی‌شان انتقال دهند.
پیش از این نیز الوپیک در خبری اعلام کرده بود که برای دسترسی بیشتر سفیران به «پرداخت آنی» به زودی با ۱۲ بانک دیگر قرارداد امضا می‌کنیم تا افراد در هر بانکی حساب فعال داشته باشند، امکان تسویه لحظه‌ای درآمد خود را داشته باشند.
 
کاهش انحصار اسنپ باکس
چندی پیش مدیرعامل الوپیک در گفت‌وگو با پیوست خبر از ایجاد انحصار اسنپ‌باکس رقیب این شرکت در بازار را داده بود که به گفته نایبی شرایط کار برای بسیاری از سفیران الوپیک را سخت‌ کرده بود. حالا نایبی اعلام می‌کند که به دنبال اطلاع رسانی‌های صورت گرفته اسنپ‌باکس کمی از این حرکت خود در بازار عقب‌نشینی کرده است.
 
نایبی در این مورد گفت: «از حدود یک ماه پیش تاکنون اتفاق‌های خوبی افتاده و اسنپ مجبور شده تعرفه جابه‌جایی مرسولات خود را که به شدت غیررقابتی کاهش داده بود افزایش دهد.» او معتقد است اطلاع‌رسانی در این زمینه به توقف این جریان کمک می‌کند جریانی که گسترش آن به سفیران فعال در این شرکت‌ها بیشتر از همه ضربه خواهد زد.