مدیرعامل بلک‌بری: آینده از آن اندروید است

 

ITRESAN-11-1394 (34)حتی پیش‌ از این که بلک‌بری، مدل اندرویدی خود به نام Priv را روانه بازار کند نیز بسیاری از افراد به این موضوع فکر می‌کردند که آینده پلتفرم بلک‌بری چه خواهد بود و بلک‌بری 10 به چه سرنوشتی دچار خواهد شد. در اوایل ماه جاری میلادی بود که جان چن به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی بلک‌بری درباره سیستم عامل بلک‌بری 10.3، اطلاعات جدیدی را ارایه کرد. او گفته بود که این سیستم عامل در سال 2016 میلادی با بهینه‌سازی امنیتی روبرو خواهد شد.

با این‌ حال تمامی نظرات رسمی اعلام‌ شده از طرف مسئولان این شرکت نشان‌دهنده این امر است که بلک‌بری نسخه 10، حداقل در سال جاری محصول سخت‌افزاری ویژه‌ای را در اختیار نخواهد داشت. در حقیقت چن اعلام کرده است که در سال 2016 میلادی شاهد عرضه محصولات بیشتری با سیستم‌ عامل اندروید خواهیم بود. گفته می‌شود که یک محصول با نام Vienna، در دستور کاری این شرکت قرار گرفته است.

آینده بلک‌بری 10 به نحوی است که نمی‌توان برای آن مدت‌زمان زیادی برای ادامه حیات متصور بود. با توجه به عرضه بلک‌بری Priv در هندوستان در هفته گذشته میلادی، مدیر ارشد این شرکت در بخش آسیای میانی به ارایه نظرات بسیار مهمی در این زمینه دست زده است. دیمین تای اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تا اندروید را به یک پلتفرم بسیار امن تبدیل کند و به‌ این‌ ترتیب نمی‌توان انتظار داشت که این شرکت به سراغ دو پلتفرم مختلف با امکانات امنیتی یکسان برود. در نتیجه نیز می‌توان گفت که آینده بلک‌بری با اندروید گره خورده است.

تای در‌ این‌ باره می‌گوید:

دستگاه‌های سری Priv به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم در انتقال ما به اکوسیستم اندروید محسوب می‌شوند. در طول زمان ما به سراغ امن ساختن اندروید دست خواهیم زد و دوست نداریم که دو پلتفرم داشته باشیم و احتمالا اندروید به‌عنوان تنها پلتفرم (برای تلفن‌های همراه هوشمند) مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با این‌ وجود در حال حاضر ما بلک‌بری 10 و اندروید را برای همراه‌های هوشمند خود در اختیار داریم، آینده از جنس اندروید است. ما اندروید را به‌صورت بدیهی برای محیط نرم‌افزارها و اپلیکییشن‌های آن می‌خواهیم. علاوه بر این نیز راهکارهای تجاری ما برای مدت‌های طولانی چند پلتفرمه بوده‌اند. به‌این‌ترتیب به‌صورت بدیهی، طبیعی به نظر می‌رسد که به‌سوی اندروید گرایش داشته باشیم.

بر اساس گفته‌های چن، بلک‌بری 10 عنوان امن‌ترین سیستم عامل تجاری و دولتی جهان را در اختیار خواهد داشت. به‌روزرسانی نسخه 10.3.3 موجب خواهد شد تا بلک‌بری نسخه 10، استاندارد NIAP را دریافت کند. این امر به این معنا است که این به‌روزرسانی موجب خواهد شد تا این سیستم عامل از عهده تمامی آزمون‌های بسیار سنگین امنیتی دولتی بربیاید. گفته می‌شود که به‌روزرسانی نسخه 10.3.4، این ساختار امنیتی را حتی به سطحی فراتر از شرایط فعلی خواهد رساند.

نوشته مدیرعامل بلک‌بری: آینده از آن اندروید است اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.