مدیرعامل پست مطرح کرد: رشد ۹۴ درصدی سرویس امانت شرکت پست در سال ۹۵/ آینده شبکه پستی در گرو توسعه سرویس امانت است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سرویس بسته و امانت 94% رشد داشته ایم که این آمار، درسال 92 و 93 منفی بود.
 
حسین مهری مدیرعامل شرکت پست روز سه شنبه در همایش مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پست در دنیا در سه بعد الکترونیکی ، مالی و فیزیکی در حال فعالیت است و این فعالیت‌ها از دهه‌های سال 1990 در کشورهای پیشرفته شروع شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در ایران نیز جهت‌گیری ها در سه سال گذشته تغییر کرده است، افزود: امیدواریم به سرعت خودمان را به رویکردهای جهانی و حرکت به سمت کالا و اسناد برسانیم .
 
مدیرعامل شرکت پست با تاکید بر اینکه دنیا به سمت مرسولات غیر ثبتی حرکت می‌کند افزود: در زمینه سرعت و سیر مرسولات و کاهش هزینه‌ها هنوز به طور کامل زیرساخت‌ها در این حوزه فراهم نیست.
 
وی با تاکید بر دو هدف کلان افزایش سهم و افزایش ظرفیت هاب پستی گفت: کل درآمد عملیاتی در ابتدای دولت یازدهم 3678 میلیارد ریال بوده و در پایان سال 95 ، به 8478 میلیارد ریال رسیده است.یعنی نزدیک 2.5برابر افزایش داشته‌ایم.
 
 این مقام مسئول اظهار کرد: در سرویس پست سفارشی 76% حجم مرسولات سفارشی رشد داشته است.؛ سرویس پیشتاز با 18% افزایش ، سرویس ویژه 38 درصد و بسته و امانت 94% رشد داشته که در دوسال اخیر بوده است.
 
وی به رشد 589 درصدی سرویس‌های الکترونیکی اشاره کرد و گفت: در زمینه خدمات الکترونیکی در 1107 نقطه ارائه سرویس می‌کنیم و همچنین اتصال به شبکه ملی اطلاعات در 50 نقطه صورت گرفته است.
 
مدیرعامل به تشریح برنامه های شرکت ملی پست اشاره کرد و گفت: توسعه و بهسازی زیرساخت های عملیاتی ، فناوری اطلاعات با هدف ارائه خدمات نوین و سرویس پست لجستیک؛توسعه سامانه درگاه مدیریت الکترونیکی فرآیندهای مالی و عملیاتی سرویس خرید و فروش اینترنتی (Gateway) به منظور اجرای بند 11 ماده 5 اساسنامه؛ ارائه خدمت صندوق پست الکترونیک برای کلیه ایرانیان با دامنه post.ir@ در اجرای تبصره بند 9 ماده 5 اساسنامه؛ایجاد مرکز تجزیه و مبادلات مکانیزه کشوری و هاب پستی به منظور اجرای بند 10 ماده 5 اساسنامه  اجرای پروژه مدیریت نشانی مکان محور (GNAF)  و استعلامات میان دستگاهی از پروژه های مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و توسعه زیرساخت سرویس های پست الکترونیک و ایجاد و توسعه سرویس لجستیک هوشمند پستی با جدیت در دستور کار شرکت قرار گرفته است.
 
وی در پایان تصریح کرد: با ابلاغ قانون جدید شرکت ملی پست، شرکت قبلی منحل شده و شرکت جدید با ماموریت‌های نو و موقعیت‌های جدید نیازمند درک شرایط توسط همکاران است تا مردم از این خدمات دهی بهره‌مند شوند.