مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت: ابعاد فرهنگی اجتماعی شبکه ملی اطلاعات بسیار تعیین کننده است

مدیر عامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت با تأکید بر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: ابعاد اجتماعی و فرهنگی این مسئله بسیار تعیین کننده و حیاتی است.
 
محمد جواد آذری جهرمی در کارگاه آموزشی تبادل ترافیک و همتایی (IXP) با حضور کارشناسان شرکت‌های تأمین محتوا و ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنتی در قامت معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخـت حاضر شد و اظهار کرد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات با اهمیت و لازم است بومی‌سازی دسترسی به اطلاعات از طریق مراکز تبادل ترافیک در کشور انجام شود.
 
وی با اشاره به اهمیت وجوه فرهنگی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری تأکیدات زیادی برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات داشته‌اند، ابعاد اجتماعی و فرهنگی این مسئله بسیار تعیین کننده و حیاتی است.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت خاطر نشان کرد: طبق ماده 46 برنامه پنجم توسعه و همچنین مصوبات شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است.
 
وی افزود: افزایش سرعت، کیفیت و بهبود قیمت خدمات اینترنتی برای استفاده بهتر از محتوا و خدمات داخلی، محلی‌سازی توزیع ترافیک و استفاده بهینه از منابع ارتباطی کشور به همراه ایجاد بستری مناسب و منطبق با استانداردهای بین‌المللی برای شبکه‌های توزیع محتوای داخلی (CDN) از جمله سیاست‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در ایجاد مراکز تبادل ترافیک در کشور است.