مرورگر فایرفاکس تا سپتامبر ۲۰۱۷ از ویندوز XP‌ و Vista پشتیبانی می‌کند

مرورگر فایرفاکس تا سپتامبر ۲۰۱۷ از ویندوز XP‌ و Vista پشتیبانی می‌کند

همانطور که مطلع هستید مایکروسافت چند وقتی است که پشتیبانی Mainstream خود را از دو ویندوز XP و Vista‌ قطع کرده است. با این حال پشتیبایی Extended برای ویندوز ویستا تا یازده آوریل ۲۰۱۷ ادامه خواهد داشت. تاکنون بسیاری از کاربران، حداقل به ویندوز ۷ و در حالت ایده‌آل به ویندوز ۱۰ مهاجرت کرده‌اند. با این حال اگر هنوز از ویندوز XP یا ویستا استفاده می‌کنید، نگران استفاده از مرورگر فایرفاکس نباشید چرا که موزیلا هوایتان را خواهد داشت.

در پستی که روی بلاگ موزیلا قرار گرفته، توسعه دهندگان فایرفاکس از پشتیبانی این مرورگر حداقل تا سپتامبر ۲۰۱۷ خبر داده‌اند. به عبارت دیگر اگرچه سیستم عامل شما دیگر پشتیبانی Mainstream مایکروسافت را دریافت نمی‌کند، اما مرورگر شما قابلیت بروزرسانی به نسخه جدید را خواهد داشت.

همچنین موزیلا اضافه می‌کند:

فایرفاکس یکی از معدود مرورگرهایی است که به پشتیبانی از ویندوز ویستا و XP ادامه می‌دهد و کاربران این دو ویندوز تا سپتامبر ۲۰۱۷ بروزرسانی‌های آن را بدون انجام هیچ کار اضافی دریافت خواهند کرد. در اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی، تعداد کاربران ویندوزهای ویستا و XP دوباره ارزیابی شده و تاریخ قطعی اتمام پشتیبانی اعلام خواهد شد.

اگرچه پشتیبانی از فایرفاکس تا سپتامبر ۲۰۱۷ عنوان شده اما به گفته موزیلا، ممکن است پس از ارزیابی دوباره تعداد کاربران ویندوز ویستا و XP‌، این پشتیبانی ادامه پیدا کند، با این حال توسعه دهندگان سعی دارند تا کاربران را به ارتقای ویندوز به نسخه‌های بالاتر تشویق کنند.

نوشته مرورگر فایرفاکس تا سپتامبر ۲۰۱۷ از ویندوز XP‌ و Vista پشتیبانی می‌کند اولین بار در پدیدار شد.