مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در رتبه سوم دستگاه‌های اجرایی کشور از نظر ارائه خدمات الکترونیکی

 
مرکز توسعه تجارت الکترونیک براساس نتایج ارزیابی دوره هفتم پایش کیفیت خدمات الکترونیکی، در بین ۱۶۶ دستگاه اجرایی کشور، رتبه سوم را کسب کرد.
 
به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، حمیدرضا قربانزاده، معاون توسعه منابع انسانی و امور پشتیبانی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: «در هفتمین دوره ارزیابی پایش کیفیت خدمات الکترونیکی مجموعاً ۳۰ شاخص در قالب چهار اولویت سیاستیِ دولت کاربرمحور، دولت شفاف، دولت یکپارچه و دولت مشارکتی وجود داشت  و این مرکز با در نظر گرفتن این شاخص‌ها رتبه سوم را کسب کرد.»
 
او ادامه داد:‌«مرکز توسعه تجارت الکترونیکی،‌ با ۲۳ خدمت و ۵۱ زیرخدمت در این دوره مورد ارزیابی قرار گرفت و در چهار شاخص مطرح شده توانست در اولویت‌های سیاستی دولت یکپارچه با کسب عنوان سومین دستگاه برتر و دولت مشارکتی با کسب عنوان دومین دستگاه برتر، امتیاز کامل را کسب کند و همچنین در اولویت دولت کاربرمحور و دولت شفاف به ترتیب امتیازهای ۹۵ درصد و ۷۷ درصد را کسب کرد و در مجموع با در نظر گرفتن هر چهار شاخص به امتیاز ۹۴ و رتبه سوم در بین ۱۶۶ دستگاه اجرایی کشور رسید.»
 
براساس امتیاز کسب شده از نتایج ارزیابی این دوره، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی توانسته بالاترین رتبه را در بین زیرمجموعه‌ های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به خود اختصاص دهد.
 
پایش و ارزیابی دولت الکترونیکی در ایران به طور رسمی از سال ۱۳۹۵ توسط دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات آغاز شد و از آن سال، هفت دوره پایش و ارزیابی دولت الکترونیکی اجرا شده است. در این راستا دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران برای هفتمین دوره، خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی مذکور را ارزیابی کرده است. در این دوره، ۱۶۶ دستگاه اجرایی، مشمول ارزیابی شدند که در برگیرنده ۵۹۶۸ خدمت شناسنامه‌دار مشمول ارزیابی بوده که از این میان ۴۹۹۷ خدمت شناسنامه‌دار، یعنی چیزی در حدود ۸۴درصد، الکترونیکی شده در سطح دستگاه‌های اجرایی وجود داشتند.