مزایای استفاده از سیستم یو پی اس و تعمیر آن

از مهمترین کارایی های UPS یو پی اس در زمانی می باشد که برق شهری قطع می شود که بلافاصله وبدون وقفه دستگاه یو پی اس وارد مدار می شود وبرق مصرفی لازم را تامین می نماید به نحوی که نیازی به RESET کردن یا خاموش کردن دستگاه مورد استفاده باشد . سیستم یو پی اس وظیفه حفاظت از وسایل  الکتریکی حساس در برابر نوسانات برق را دارد و این سیستم  از تعمیرات و عقب افتادگی های هزینه‌دار جلوگیری به عمل می آورد. در واقع یو پی اس علاوه برب محافظت از دستگاه‌های الکتریکی حساس، ثبات جریان برق تقویتی فراهم  می آورد که به آنلاین ماندن برنامه های حساس کمک شایانی  می‌نماید .

مزایای استفاده از سیستم یو پی اس

استفاده از یک انرژی پشتیبان همانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه یو پی اس علاوه بر کمک به حل مشکلات ناشی از قطع شدن جریان برق ، محافظت دربرابرقطع کلی برق را نیز فراهم می سازد. دستگاه یو پی اس  دارای فیلترهای الکترونیکی بوده که باعث حذف نویزها و نوسانات برق شهری می شود و محافظت از مصرف کننده ها را در برابر رعد و برق و ولتاژ بالا بعهده دارد و جریان برق یکنواختی با شکل موج ثابت به مصرف کننده ارسال می کند . یو پی اس هایی که برای کاربردهای معمولی استفاده میشوند از نوع ONLINE با باتری تک سلولی سرب -اسید و یا نیکل -کادمیوم و توان 500 تا 2000 آمپر متر اند که قیمت 500 تا 1 میلیون تومان را دارند. UPS های بزرگتر دارای توان بیشتر و همچنین کیفیت برق خروجی بالاتر هستند. یوپی اس ها در انواع گوناگون و اندازه های متفاوتی وجود دارند.

انواع مختلفی از یو پی اس وجود دارد که قدرت آن در باتری و در مدار مورد استفاده با هم متفاوت است .یک از انواع  UPS ها یو پی اس های مدار انلاین می باشند که امروزه بصورت غالب از UPS  های مدار آنلاین استفاده می شود چرا که می توانند درجه حفاظت مطلوبی را فراهم سازند. احتمال بروز اتصال کوتاه و یا شارژ ناگهانی برق در مدار و یا هر نوع خطر برقی دیگر در یک UPS استاندارد و با کیفیت صفر است لذا  یو پی اس ها از درجه ایمنی خوبی هم برخوردارند . واحد اندازه گیری UPS ، توان یا حاصل ضرب ولتاژ در جریان خروجی  می باشد.

هر چه INVERTER  یک دستگاه یوپی اس قویتر باشد توان و قدرت یو پی اس بیشتر می شود. به عبارت دیگر   می توان تعداد و توان تجهیزات بیشتری را پشتیبانی نمود از طرفی هرچه باتری های به کاررفته در  upsاز ظرفیت بالاتری برخوردار باشند ، زمان برق دهی در هنگام قطعی برق شهر بالاتر خواهد رفت . UPS های مختلف دارای ویژگی های گوناگونی مانند آلارم های هشدار به هنگام بروز خطا یا اضافه بار ، نرم افزارکنترل کامپیوتر به منظور ذخیره کردن اطلاعات و خاموش کردن کامپیوتر و امکانات دیگر می باشند.

و استاندارد ساخته نمیشوند. دلیل اصلی آن این است که UPS ها بزرگ هستند ، درواقع هر چه باتری بیشتری در UPS قرار بگیرد اندازه وظرفیت آن بزرگتر میشود. لذا هر ظرفیتی از یو پی اس دارای اندازه متفاوتی میباشد . به طور کل بیشتر UPS ها از نظر شکل به دودسته UPS منفرد و UPS سوار شده در قفسه تقسیم میشوند .  UPS های منفرد اکثر یو پی اس هایی هستند که در معرض دید  می باشند و در بازار هستند .  UPS  های منفرد درون قابی قرار گرفته اند و بدین منظور طراحی شده اند که برروی زمین و در نزدیکی وسیله ای که آن را تحت پوشش قرار میدهند سوار شوند.

UPS هایی که درون قفسه سوار می شوند، برای قرار گرفتن در محفظه های مخصوص خود  میباشند و مختص استفاده برای کامپیوترهایی هستند (سخت افزارهای شبکه ای و دیگر تجهیزات میباشند) که در قفسه قرار میگیرند. همچنین این UPS ها در صنایع و وسایل تجاری به واسطه  کاهش در فضای اشغال شده کاربرد زیادی  دارند . زیرا مولفه های آن را میتوان بصورت عمودی و تا ارتفاع زیاد روی هم قرار داد . در این حالت اتصال  در بین تجهیزات بواسطه  نزدیک بودن به یکدیگر عموما ساده تر شکل می گیرد .

تعمیرات تخصصی یو پی اس

با توجه به اینکه هزینه تعویض یو پی اس به شدت بالاست و شما نمی توانید در صورت بروز مشکل هر بار دستگاه را تعویض کنید ؛ از این رو تعمیر یو پی اس هم از لحاظ هزینه و از نظر زمانی پائین تر بوده و به صرفه تر است.

اگر یو پی اس شما دچار مشکل و یا خرابی شده است می توانید با متخصصین شرکت کیان صنعت ایرانیان مشاوره گرفته و در جهت رفع خرابی یو پی اس قدم مثبتی را بردارید که بعد از تماس افراد متخصص به محل اعزام شده و سرویس های تعمیر و نگهداری و پشتیبانی از سیستم های ups را انجام می دهند.

معمولا بعد از نصب یو پی اس که توسط متخصصین شرکت کیان صنعت ایرانیان انجام می پذیرد قراردادهای سرویس و نگهداری سیستم های ups هم برای یو پی اس های با توان بالا و هم سیستم های ups با توان کم منعقد می گردد تا در صورت به وجود آمدن مشکل بلافاصله متخصصین شرکت دست به کار شوند.

تمام دستگاه های ups که تولید می شوند دارای گارانتی و قراردهای سرویس و نگهداری بوده و از نظر کیفیت و نصب و توان قدرتی و فنی دارای استانداردهای جهانی هستند.

لازم به ذکر است شرکت کیان صنعت ایرانیان دارای قطعات سیستم های UPS از تولید کنندگان مانند APC، Exide ، MGE ، Powerware ، Liebert و makelsan است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته مزایای استفاده از سیستم یو پی اس و تعمیر آن اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.