مشخصات اسمارت‌فون اقتصادی آینده سامسونگ موسوم به گلکسی A03s منتشر شد

به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ روی یک هندست فوق ارزان‌قیمت جدید از سری گلکسی A کار می‌کند. بر اساس اعلام کاربران وبسایت 91Mobiles این هندست گلکسی A03s نام دارد و به‌عنوان جانشین مدل سال گذشته گلکسی A02s روانه بازار می‌شود. چنین ادعایی با توجه به الگوی نامگذاری اسمارت‌فون جدید کاملا محتمل به‌نظر می‌رسد. پیش از این جزئیات چندانی پیرامون گلکسی A03s منتشر نشده بود؛ اما اکنون تصاویری از این هندست به‌همراه برخی مشخصات آن در فضای وب رویت شده است.

تصاویر گوشی از به‌کارگیری الگوی طراحی استاندارد با ذهنیت اقتصادی حکایت دارند. پنل پشتی دستگاه از جنس پلاستیک ساخته شده و نمایشگر 6.5 اینچی Infinity-V نیز دارای یک ناچ است. بر اساس گزارشات پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه شامل سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و 2 حسگر 2 مگاپیکسلی احتمالا از نوع فوق‌عریض و ماکرو است. دوربین سلفی گوشی نیز ظاهرا از یک سنسور 5 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. اساسا پیکره‌بندی دوربین گلکسی A03s همانند الگوی به‌کارگیری شده در مدل گلکسی A02s است.

حداقل بر اساس اطلاعاتی که امروز منتشر شده است؛ حسگر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه گوشی و پورت USB-C در واقع تنها امکانات جدید گلکسی A03s به‌شمار می‌روند. گلکسی A02s فاقد هر 2 مشخصه فوق است (پورت میکرو USB کماکان در برخی گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد). با این‌حال چنین امکاناتی احتمالا موجب جذابیت فوق‌العاده گلکسی A03s برای اکثریت قریب به اتفاق مشتریان نخواهند شد.

گلکسی A03s از ابعادی معادل 166.6 در 75.9 در 9.1 میلی‌متر برخوردار بوده و ضخامت آن با احتساب برجستگی ماژول دوربین برابر با 9.5 میلی‌متر است. در اطلاعات اخیرا لو رفته به ظرفیت باتری، مشخصات پردازنده و ظرفیت حافظه گوشی هیچ اشاره‌ای نشده است. با این‌حال بر اساس پیش‌بینی‌ها ظرفیت باتری گوشی احتمالا در مقایسه با گذشته تغییر نخواهد کرد. در رابطه با پردازنده نیز بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سامسونگ کماکان از تراشه اسنپ‌دراگون استفاده کرده (گلکسی A02s مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 450 است) یا به سراغ استفاده از تولیدات شرکت مدیاتک خواهد رفت. امسال بسیاری از گوشی‌های سامسونگ با تراشه‌های مدیاتک روانه بازار شدند.

جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و زمان عرضه گلکسی A03s نیز هنوز اعلام نشده است؛ اما احتمالا طی هفته‌های آینده جزئیات بیش‌تری در این رابطه منتشر خواهد شد. در ادامه می‌توانید ویدیوی 360 درجه‌ای از اسمارت‌فون گلکسی A03s را ببینید:

نوشته مشخصات اسمارت‌فون اقتصادی آینده سامسونگ موسوم به گلکسی A03s منتشر شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.