مشخصات تراشه و باتری سامسونگ گلکسی S23 اولترا اعلام شد

شایعات جدید به تدریج در حال افشای جزئیات مربوط به سری گلکسی S23 سامسونگ هستند. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست‌ها در 3 ماهه نخست سال 2023 معرفی خواهند شد. گزارشات اخیر دربردارنده برخی اطلاعات حیاتی پیرامون سیستم دوربین گلکسی S23 اولترا هستند. اکنون یک افشاگر قابل اعتماد با نام Ice Universe به مشخصات تراشه چ ظرفیت باتری مورد استفاده در این اسمارت‌فون اشاره نموده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده، توان پردازشی گلکسی S23 اولترا از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 تامین خواهد شد. انتظار می‌رود که این تراشه در ماه نوامبر سال 2022 عرضه شود. این تراشه احتمالا بر پایه فرآیند 4 نانومتری تولید شده و مجهز به یک هسته ARM Cortex-X3، دو هسته کورتکس A720، دو هسته کورتکس A710 و سه هسته کورتکس A510 خواهد بود. این تراشه توسط کمپانی تایوانی TSMC تولید شده و GPU مورد استفاده در آن از نوع آدرنو 740 خواهد بود.

این خبرچین به عرضه ورژن اگزینوسی گلکسی S23 اولترا هیچ اشاره‌ای نکرده است. بر اساس یک گزارش پیش‌تر منتشر شده تمامی مدل‌های خانواده گلکسی S23 در سراسر جهان صرفا از تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 کوالکام استفاده خواهند کرد.

گلکسی S22 اولترا مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی است. شخص افشاگر ادعا می‌کند که مدل جانشین این هندست نیز از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده خواهد کرد. اگرچه ظرفیت باتری احتمالا در مقایسه با مدل نسل قبلی پیشرفت خاصی را تجربه نخواهد کرد؛ اما باتری مورد استفاده در گلکسی S23 اولترا احتمالا در مقایسه با گلکسی S22 اولترا از شارژدهی طولانی‌تری برخوردار خواهد بود؛ چرا که تراشه مورد استفاده در پرچم‌دار آینده دارای عملکرد بهتر و بهره‌وری انرژی مطلوب‌تری خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا این اسمارت‌فون از فناوری شارژ سریع با توان 45 وات یا بالاتر پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.

سامسونگ گلکسی S22 اولترا 

گزارشات پیش‌تر منتشر شده نشان می‌دهند که گلکسی S23 اولترا مجهز به دوربین جلویی 40 مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از فوکوس خودکار خواهد بود. پیکره‌بندی دوربین پشتی اسمارت‌فون شامل ماژول اصلی 200 مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL HP2 خواهد بود. لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی، ماژول تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و لنز پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی را تشکیل خواهند داد.

سایر جزئیات مربوط به سامسونگ گلکسی S23 اولترا هنوز مورد تائید قرار نگرفته‌اند. سامسونگ همزمان با معرفی پرچم‌دار گلکسی S23 اولترا در 3 ماهه نخست سال 2023 از سایر مدل‌های سری گلکسی S شامل گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس نیز رونمایی خواهد کرد.

نوشته مشخصات تراشه و باتری سامسونگ گلکسی S23 اولترا اعلام شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.