مشخصات دوربین اسمارت‌فون وان‌پلاس ۱۰ پرو اعلام شد

علیرغم این واقعیت که تا موعد رونمایی از اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 پرو هنوز زمان زیادی باقی‌مانده است؛ اما تاکنون بارها بنا بر دلایل مختلف، اطلاعاتی پیرامون این محصول جدید منتشر شده است. اکنون نیز یک خبرچین و دست‌اندرکار مشهور حوزه صنعت با شناسه OnLeaks@ رندرهایی از طراحی پرچم‌دار آینده کمپانی وان‌پلاس را در فضای وب منتشر کرده است.

به لطف تصاویر لو رفته اکنون می‌دانیم که دوربین اصلی این اسمارت‌فون شامل 3 مولفه مجزا بوده و در این میان از ماژول پریسکوپی هیچ خبری نخواهد بود. یک دست‌اندرکار صنعت با نام Ice Universe نیز امروز این خبر را مورد تائید قرار داده و اعلام کرد که وان‌پلاس 10 پرو مجهز به یک دوربین تله‌فوتو معمولی با زوم اپتیکال 3.3 برابری و زوم دیجیتال 30 برابری خواهد بود. این موضوع می‌تواند برای طرفداران عکاسی زوم ناامیدکننده باشد.

در خصوص ویژگی‌های سایر ماژول‌های دوربین هیچ‌گونه اطلاعاتی در دست نیست؛ اما سناریوی استفاده از یک لنز فوق‌عریض در کنار دوربین اصلی هندست چندان دور از انتظار نخواهد بود. البته کمپانی به منظور بهبود قابلیت‌های عکاسی در اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 پرو کماکان به همکاری خود با برند Hasselblad ادامه خواهد داد.

پیرامون مشخصات این اسمارت‌فون اطلاعات محدودی قابل دسترس است. اما وان‌پلاس 10 پرو احتمالا مجهز به یک نمایشگر آمولد با نرخ نوسازی حداقل 120 هرتزی، پلتفرم پرچم‌دار جدید کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 8 Gen1، حداقل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی، باتری با حداقل ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت و فناوری شارژ سریع با حداقل توان 65 وات خواهد بود.

بر اساس اعلام وبسایت 91Mobiles، وان‌پلاس احتمالا سری آینده اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار خود را زودتر از موعد مورد انتظار عرضه خواهد کرد. آخرین اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهند که اسمارت‌فون‌های سری وان‌پلاس 10 اکنون در یکی از آخرین مراحل تست پیش از عرضه قرار دارند. این هندست‌ها احتمالا در اوایل سال آینده معرفی خواهند شد. بر اساس اعلام منبع خبری فوق، پرچم‌داران جدید کمپانی چینی در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه سال 2022 به بازار عرضه خواهند شد.

بر اساس گزارشات، وان‌پلاس 10 زودتر از موعد معمول عرضه می‌شود؛ بنابراین این اسمارت‌فون در زمان عرضه به بازار قادر به رقابت با سری گلکسی S22 شرکت سامسونگ خواهد بود. بر اساس شایعات، غول کره‌ای در روز 4 ژانویه 2022 (14 دی ماه) از پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه خود با نام گلکسی S21 FE رونمایی خواهد کرد. همچنین پرچم‌داران سری گلکسی S22 نیز از روز 8 فوریه 2022 (19 بهمن ماه) قابل دسترس خواهند بود. وان‌پلاس احتمالا به‌دنبال معرفی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار جدید خود در یک پنجره زمانی نامتعارف است.

سری وان‌پلاس 9 در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی معرفی شد. با این‌حال کمپانی چینی از عرضه مدل‌های ارتقایافته پرچم‌داران خود موسوم به سری T صرفنظر کرد. مراسم رونمایی از این هندست‌ها به‌طور معمول در فصل پاییز برگزار می‌شد. با این‌حال کمپانی احتمالا تصمیم گرفته تا در عوض عرضه سری وان‌پلاس 9T توجه خود را بر روی آماده‌سازی سری وان‌پلاس 10 متمرکز نماید.

توان پردازشی وان‌پلاس 10 توسط تراشه پرچم‌دار آینده کوالکام با نام اسنپ‌دراگون 898 تامین خواهد شد. این هندست مجهز به یک نمایشگر تخت 6.7 اینچی با فناوری آمولد و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. بر اساس شایعات این اسمارت‌فون از فناوری شارژ سریع 125 واتی پشتیبانی خواهد کرد. بعلاوه رندرهای اخیرا لو رفته از این هندست در فضای اینترنت از به‌کارگیری الگوی طراحی کاملا جدید برای ماژول دوربین اصلی در دستگاه‌های آینده کمپانی حکایت دارند.

نوشته مشخصات دوربین اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 پرو اعلام شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.