مشخصات سخت‌افزاری گوشی وان‌پلاس ۶ فاش شد

اصحاب رسانه منتظر رونمایی از پرچمدار جدید کمپانی چینی وان‌پلاس هستند. هر روز که می‌گذرد خبرهای بیشتری درباره گوشی وان‌پلاس ۶ می‌شنویم و در جدیدترین مورد آن نیز مهم‌ترین مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه فاش شده که نشان از قدرت بالای پرچمدار جدید چینی‌ها دارد.

چندی پیش تصویری منتشر شده بود که در آن قیمت این گوشی پرچمدار با رقبایش مورد مقایسه قرار گرفت. در این تصویر قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی وان‌پلاس ۶ حدود ۷۵۰ دلار اعلام شده بود. حال پس از گذشت چند روز، تصویر دیگری منتشر شده که در آن بخش اعظم جزئیات سخت‌افزاری این گجت شامل پردازنده، میزان رم، حافظه داخلی و مشخصات دوربین دوگانه این هندست به چشم می‌خورد.

همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، گوشی وان‌پلاس ۶ به یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی امولد مجهز شده که رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹ به ۹ دارد. این پنل را می‌توان نمونه مشابه پنل به‌کار گرفته شده در گوشی اوپو R15 دانست. از آن‌جا که برای فرکانس پردازنده عدد ۲.۷ گیگاهرتز درج شده و البته بر اساس شایعات قبلی، می‌توان با قاطعیت گفت که تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ در این پرچمدار حضور خواهد داشت.

دوربین دوگانه وان‌پلاس ۶ را دو لنز ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل داده که هر دوی آن‌ها از دیافراگمی با ضریب گشودگی f/1.7 برخوردارند. ظاهرا این دوربین‌ها نسبت به نمونه‌های موجود در گوشی وان‌پلاس ۵T بدون تغییر مانده‌اند. برای دوربین سلفی نیز از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی استفاده شده که ضریب گشودگی دیافراگم آن برابر با f/2.0 است.

در بخش حافظه نیز وان‌پلاس ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه را برای پرچمدارش در نظر گرفته که نسبت به گوشی وان‌پلاس ۳T که حدود یک سال و نیم پیش معرفی شده بود، افزایش چندانی را نشان نمی‌دهد. مطابق انتظار در این هندست از اندروید ۸.۱ اوریو استفاده شده که البته آن را در قالب سیستم عامل اکسیژن (نسخه در دسترس کاربران چینی، هیدروژن نام دارد) بر روی گوشی پرچمدار وان‌پلاس خواهیم دید. یک باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز انرژی مورد نیاز این گجت را تامین خواهد کرد.

نوشته مشخصات سخت‌افزاری گوشی وان‌پلاس ۶ فاش شد اولین بار در پدیدار شد.