مشخصات فنی فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی ، اسب سرکش ایتالیایی

فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی

فراری ۸۱۲ سوپرفست (Ferrari 812 Superfast) نمونه‌ای است در خودروهای کلاس بدنه سوپر اسپرت کوپه (Supercar Coupe) که قرار است برای سال ۲۰۱۸ میلادی به علاقمندان خودروهای فوق سریع و مسابقه‌ای عرضه گردد.

فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی

شرکت خودروسازی ایتالیایی فراری (Ferrari) این خودرو را جایگزین مدل سال این شرکت یعنی فراری برلینتا (Ferrari Berlinetta) نموده که از سال ۲۰۱۳ میلادی در بازارهای جهانی خودروهای سوپر اسپرت به فروش می رسد. این خودرو یک نمونه کاملا جدید بوده که با استفاده از یک موتور حجیم ۱۲ سیلندر، قابلیت‌های دینامیکی و فنی فوق العاده‌ای را از خود به نمایش می گذارد.

فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی آخرین نمونه از ابر خودروهای شرکت فراری بوده که از دهه ۱۹۶۰ میلادی و با استفاده از پیشرانه‌های غول آسای ۱۲ سیلندر تولید می شوند. از خودروهای دیگری که مجهز به ای پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی بودند، می توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • فراری برلینتا (Ferrari Berlinetta) محصول سال ۲۰۱۳ میلادی
  • فراری ۵۹۹ GTB محصول سال ۲۰۰۶ میلادی
  • فراری ۵۵۰ مارانلو (Ferrari 550 Maranello) محصول سال ۱۹۹۶ میلادی
  • فراری تستاروسا (Ferrari Testarossa) محصول سال ۱۹۸۴ میلادی

از اولین خودروهای تولیدی این شرکت که به موتور ۱۲ سیلندر خورجینی مجهز بودند نیز می توان به مدل افسانه‌ای فراری ۲۷۵ GTB محصول سال ۱۹۶۶ اشاره کرد که با تولید نیرویی در حدود ۳۰۰ اسب بخار را از موتور ۱۲ سیلندر خورجینی ۳.۳ لیتری خود را داشت.

نقاط ضعف و قوت فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی

طراحی بدنه و ظاهری فوق العاده و جذاب، استفاده از موتور ۱۲ سیلندر سنتی شرکت فراری و عملکرد بسیار بالا از نقاط قوت فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی بوده و نکاتی مانند قیمت بسیار بالا از نقاط ضعف این خودرو به شمار می آیند.

فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی

طراحی خارجی و بدنه فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی

این شرکت خودروسازی مشهور ایتالیایی برای فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی تمامی نکات مربوط به علم آئرودینامیک را در نظر گرفته و علاوه بر آن با طراحی بسیار زیبا، آن را به نمونه‌ای اسپرت و بسیار جذاب تبدیل نموده است. چراغ‌های بسیار کشیده و باریک در بخش جلو، خطوط افقی بدنه در بخش جانبی و چراغ‌های عقبی کلاسیک دایره‌ای شکل ۴ گانه، نمای بسیار عضلانی را برای این خودرو فراهم نموده است.

فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی

 فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی طولی برابر با ۴.۶۵۷ میلیمتر، پهنایی برابر با ۱.۹۷۱ میلیمتر و ارتفاعی بسیار کوتاه و برابر با ۱.۲۷۶ میلیمتر داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی آن نیز برابر با ۲.۷۲۰ میلیمتر است. برای درک بهتری می توان این خودرو را با هیوندای جنسیس کوپه (Hyundai Genesis Coupe) موجود در بازار ایران مقایسه نمود که طولی برابر با ۴.۶۳۰ میلیمتر، پهنایی برابر با ۱.۸۶۵ میلیمتر، ارتفاعی برابر با ۱.۳۸۰ میلیمتر داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی آن نیز در حدود ۲.۸۲۰ میلیمتر است.

موتور و پیشرانه

برای فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی که یک خودروی موتور جلوی دیفرانسیل عقب بوده، یک پیشرانه ۱۲ سیلندر DOHC مجهز به ۴۸ سوپاپ ۶.۵ لیتری به حجم دقیق ۶.۴۹۶ سی سی در نظر گرفته شده است. این موتور توانایی تولید نیروی عظیم ۷۸۹ اسب بخار در دور موتور ۸.۵۰۰ RPM را داشته و میزان گشتاور تولیدی آن نیز برابر با ۵۳۰ پاوند بر فوت (معادل ۷۱۸ نیوتون متر) بوده که از دور موتور ۷.۰۰۰ RPM در اختیار راننده قرار می گیرد. این موتور گرچه نسبتا مشابه نمونه موجود در فراری برلینتا بوده اما با بهینه سازی ‌ها انجام شده توانایی تولید نیرویی در حدود ۶۰ اسب بخار بیشتر از آن را دارد.

فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی

نیروی تولیدی موتور نیز توسط یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی به چرخ‌های عقبی (RWD) این خودرو منتقل می گردد. این موتور توانایی‌های خارق العاده ای داشته و با شتاب اولیه ۰ تا ۱۰۰ در حدود ۲.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۱۲ مایل در ساعت (معادل ۳۴۰ کیلومتر در ساعت) یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین نمونه‌های موجود در بازار خودروهای اسپرت جهان است. از دیگر رکوردهای ثبت شده توسط فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی می توان به شتاب ۰ تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۶.۸ ثانیه و طی مسافت یک چهارم مایل در زمان ۱۰.۸ ثانیه اشاره کرد.

مصرف سوخت

هرچند برای ابرخودروها و مالکان آنها، مصرف سوخت مساله مهمی به حساب نمی آید اما فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی در این بخش نیز با توجه به قدرت تولیدی موتور و حجم بالای آن و همچنین وزنی در حدود ۱.۵ تن، عملکرد قابل قبولی داشته و توانایی طی مسافتی معادل ۱۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۹.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۱۶ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری و ۱۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر سیکل ترکیبی و میانگین را دارد.

فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی

طراحی داخلی و کابین

طراخی داخلی فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ساده و زیبا بوده و با استفاده از فرم طراحی اسپرت جدید نسبت به نمونه‌های قبلی این شرکت، نمایی شبیه به جت‌های جنگی و خودورهای مخصوص مسابقه دارد. داشبورد با طراحی نسبتا صاف و افقی به همراه ۴ خروجی بزرگ و دایره‌ای سیستم تهویه مطبوع (۲ عدد در بخش میانی و ۲ عدد در دو گوشه انتهایی)، غربیلک فرمان با بخش تحتانی تخت و مجهز به دکمه های کنترلی ، سیستم دیجیتال عقربه‌های پشت آمپر که در وسط آن یک بخش دایره‌ای بزرگ برای نمایش اطلاعات مربوط به سرعت خودرو قرار گرفته و پدال‌های گاز و ترمز فلزی، نمایی بسیار وحشی و پرخاشگر به فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی بخشیده است.

فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی

امکانات و تجهیزات

فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی مانند بیشتر خودروهای موجود در این کلاس، کابین ساده ای داشته و استفاده از تکنولوژی در آن بیشتر در بخش موتور، پیشرانه و سیستم انتقال قدرت متمرکز شده است. از امکانات موجود برای این خودرو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رینگ‌های اسپرت ۵ پره دوبل با سایز ۲۰ اینچ
  • تایرهای با سایز ۲۷۵/۳۵/۲۰ در چرخ‌های جلویی
  • تایرهای بسیار پهن با سایز ۳۱۵/۳۵/۲۰ در چرخ‌های عقبی
  • سیستم صوتی بسیار پرقدرت با توان خروجی ۱.۲۸۰ وات و مجهز به ۱۲ بلندگوی جداگانه
فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی

تجهیزات کمکی رانندگی

برای کنترل این اسب سرکش، تنها توانایی‌های راننده کافی نبوده و شرکت فراری برای فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی سیستم های کمکی رانندگی متنوعی را در نظر گرفته است. از امکانات کمکی رانندگی و ایمنی بسیار پیشرفته موجود در فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی می توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)
  • سیستم کنترل کشش پیشرفته (F1-TRAC)
  • نسل سوم دیفرانسیل الکتریکی (E-DIFF 3)
  • سیستم تعلیق بسیار پیشرفته الکتریکی (SCM-E)
  • سیستم فرمان پیشرفته الکتریکی (EPS)
  • سیستم ترمز ضد قفل با دیسک‌های ۳۹۸x223x38 میلیمتر در جلو
  • سیستم ترمز ضد قفل با دیسک‌های ۳۶۰x225x32 میلیمتر در عقب
  • فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی

قیمت در بازارهای جهانی

مطابق انتظار فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی خودرویی بسیار گرانقیت بوده و با مبلغی در حدود ۳۱۵.۰۰۰ دلار (معادل ۱.۲ میلیارد تومان با احتساب دلار ۳.۸۰۰ تومانی در زمان نگارش) به فروش می رسد. البته بیشتر رقبای این خودرو نیز قیمتی‌هایی نسبتا مشابه دارند.

فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی

رقبا در بازارهای جهانی

از رقبای فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی در بازارهای جهانی می توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود که در بازار خودروهای خاص و گرانقیمت معامله می گردند:

  • فورد GT با قیمتی در حدود ۴۵۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱.۷۰۰ میلیون تومان)
  • مک لارن ۷۲۰S با قیمتی در حدود ۲۹۰.۰۰۰ دلار (معادل ۱.۱۰۰ میلیون تومان)
  • لامبورگینی هوراکان با قیمتی در حدود ۲۶۵.۰۰۰ دلار (معادل ۱.۰۰۰ میلیون تومان)
  • آستون مارتین ونکوئیش (Aston Martin Vanquish) با قیمتی در حدود ۳۱۵.۰۰۰ دلار (معادل ۱.۲۰۰ میلیون تومان)

درباره شرکت خودروسازی فراری

شرکت خودرو سازی ایتالیایی فراری (Ferrari) در سال ۱۹۳۹ میلادی در شهر مودنا (Modena) کشور ایتالیا تاسیس گردید. موسس این شرکت، انزو فراری (Enzo Ferrari) بود که یکی از رانندگان مسابقات اتومبیل رانی بود. اولین خودرو تولیدی این شرکت نیز در سال ۱۹۴۰ میلادی تولید گردید که با نام Tipo 815 شناخته می‌شد.

فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی

شرکت فراری از آن سال تا کنون یکی از معتبر ترین نام‌ها در صنعت خودرو و نمونه‌های با کیفیت و پرقدرت بوده و رقابت تنگاتنگی با خودروسازانی مانند لامبورگینی (Lamborghini)، آستون مارتین (Aston Martin)، پورشه (Porsche) و فورد (Ford) دارد. آخرین محصول این شرکت نیز فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی است که به زودی به بازار خودروهای خاص جهان اضافه خواهد شد.

مشخصات فنی فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی در یک نگاه

فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی
حجم موتور (سی سی) ۶.۴۹۶
تعداد سیلندر ۱۲
قدرت موتور (اسب بخار) ۷۸۹
گشتاور (نیوتون متر) ۷۱۸
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت  (شهر) ۱۹.۶
مصرف سوخت (بزرگراه) ۱۴.۷
مصرف سوخت (ترکیبی) ۱۸.۱
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۳۴۰
قیمت پایه (میلیون تومان) ۱.۲۰۰
قیمت در ایران

 

 

گالری تصاویر فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی

فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی فراری 812 سوپرفست مدل سال 2018 میلادی

 

ترجمه و تالیف : تکراتو

تصاویر : Netcarshow

 

مطلب مشخصات فنی فراری ۸۱۲ سوپرفست مدل سال ۲۰۱۸ میلادی ، اسب سرکش ایتالیایی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.