مشخصات فنی هواوی نوا ۵ و تاریخ احتمالی عرضه آن مشخص شد

نوا 5

شرکت هواوی در حال آماده‌سازی مدل‌های جدید نوا بوده که نام آن‌ها نوا 5 و نوا 5i است. این دو میان‌رده در مناطق مختلف جهان با اسامی متفاوتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال، احتمال می‌رود که نوا 5 با نام نوا 5 پرو در بازار چین عرضه شود.

اطلاعات فاش‌شده جدید از یک خرده‌فروشی چینی با نام Sunning، از معرفی این دو گوشی در اواخر ماه جاری خبر می‌دهند. مدتی پیش نیز چند کیس و محافظ نمایشگر این دو دستگاه در اخبار فناوری مشاهده شدند. این تلفن دارای حاشیه‌های بسیار کم همراه با یک حاشیه بزرگ در قسمت پایین صفحه‌نمایش است. هم‌چنین، کیس‌ محافظ این تلفن بیانگر چینش عمودی دوربین اصلی دستگاه بوده و سوراخ جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز در سمت چپ پایین دستگاه مشاهده می‌شود.

برخی از ویژگی‌های فنی این گوشی دستخوش تغییراتی شده‌ است. در بخش نمایشگر تلفن، شاهد حضور یک صفحه‌نمایش 6.39 اینچی آمولد هستیم. در زیر این نمایشگر نیز اسکنر اثر‌انگشت قرار دارد. هواوی در بخش پردازش از چیپست اختصاصی خود با نام Kirin 980 در این هندست استفاده کرده است. انتظار می‌رود که دوربین اصلی دستگاه دارای یک لنز 48 مگاپیکسلی باشد. در بخش تامین انرژی هم از یک باتری با ظرفیت 4200 میلی‌آمپر همراه با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 44 وات استفاده شده است.

نوا 5 و نوا 5i اسمارتفون‌های جالب توجهی هستند، اما با این‌حال باید صبر کرد و دید که هواوی چه تصمیمی برای قیمت‌گذاری آن‌ها دارد.

نوشته مشخصات فنی هواوی نوا 5 و تاریخ احتمالی عرضه آن مشخص شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.