مشخصات و تاریخ رونمایی از گلکسی نوت ۸ مشخص شد

گلکسی نوت ۸

با وجود افتضاحی که نوت ۷ به بار آورد، به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد پایان دادن به تولید سری نوت خود را نداشته و همانطور که مطلع هستید سری جدید گلکسی نوت امسال معرفی خواهد شد. شایعاتی که تاکنون در مورد نوت ۸ منتشر شده، عنوان می‌کند که این گوشی به نمایشگر 4K و دستیار هوشمند Bixby مجهز بوده و در ماه آگوست رونمایی می‌شود.

تاریخ معرفی گلکسی نوت 8

ایوان بلاس در یکی از توییت‌های خود به زمان‌بندی سامسونگ برای ارایه محصولاتش در سال ۲۰۱۷ اشاره داشت. بلاس در توییت خود به گوشی‌ هوشمندی با شماره مدل SM-N950 اشاره کرده بود. از این رو با توجه به اینکه سامسونگ تاکنون همیشه برای شماره‌گذاری سری نوت خود از استاندارد N9xx استفاده کرده است، این توییت اولین نشانه ملموسی بود که به دنباله‌دار بودن تولید سری نوت از سوی سامسونگ اشاره می‌کرد.

با توجه به اینکه سامسونگ هر ساله سری نوت خود را در ماه آگوست معرفی می‌کند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که باید برای رونمایی از گلکسی نوت ۸ تا آگوست ۲۰۱۷ منتظر باشیم. بدین ترتیب سامسونگ فرصت زیادی دارد تا تمام تست‌های مورد نیاز را برای جلوگیری از تکرار فاجعه نوت ۷ انجام دهد.

از آنجایی که گلکسی نوت ۸ در مرحله ساخت قرار دارد، سامسونگ مجبور به انتخاب یک اسم رمز برای آن بود که در نهایت اسم رمز Great برای این گوشی هوشمند انتخاب شد. البته پیش از این شایعاتی مبنی بر اینکه اسم رمز نوت ۸، Baikal تعیین شده نیز منتشر شده بود که با اعلام رسمی سایت سامسونگ موبایل، این اسم رد شد. این سایت همچنین شماره مدل این گوشی را SM-N950F معرفی نمود که با شماره مدلی که ایوان بلاس در توییت خود عنوان کرده بود، تطابق دارد.

نمایشگر گلکسی نوت 8

با توجه به تصویری که از سوی وبسایت CNbeta منتشر شده، نوت ۸ مجهز به نمایشگر سوپر امولد 4K با اندازه ۶.۴ اینچ خواهد بود. همچنین این صفحه نمایش از دو طرف دارای انحنا بوده و بدون هیچگونه دکمه فیزیکی طراحی شده است. به نظر می‌رسد که حسگر اثر انگشت نوت ۸ همانند گلکسی S8 در پشت گوشی قرار گیرد.

در تصویر منتشر شده، دو دایره در قسمت بالای جلوی صفحه نمایش مشاهده می‌شود که به نظر می‌رسد متعلق به دوربین سلفی و حسگر عنبیه چشم باشند. در پایین نمایشگر هم یک پورت نوع C، جک هدفون و شیار مربوط به قلم S مشاهده می‌شود.

وبسایت CNbeta در ادامه انتشار این تصویر به رم ۶ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی قابل ارتقای ۲۵۶ گیگابایتی گلکسی نوت ۸ اشاره کرده است. همچنین به گفته این وبسایت، سامسونگ در نوت ۸ همانند گلکسی S8 از اسنپدراگون ۸۳۵ یا اکسینوس ۸۸۹۵ بهره می گیرد. همچنین انتظار می‌رود این گوشی قابلیت اتصال به نسخه فعلی یا بعدی هدست Gear VR را داشته باشد.

مشخصات نرم افزاری گلکسی نوت 8

به احتمال فراوان مهمترین قابلیت نرم‌افزاری جدید نوت ۸ را می‌توان همان دستیار هوشمند Bixby دانست که همراه با رونمایی از گلکسی S8 معرفی شد. به علاوه احتمالا شاهد ارتقای عملکرد و کاربرد قلم لمسی stylus در این گوشی خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با سیاست ادامه روند تولید سری نوت از سوی سامسونگ چیست؟ آیا امکان تکرار فاجعه نوت ۷، در سری جدید نوت نیز وجود خواهد داشت؟

نوشته مشخصات و تاریخ رونمایی از گلکسی نوت 8 مشخص شد اولین بار در پدیدار شد.