مشخصات و تصاویر اسمارت‌فون رده‌پایین نوکیا وان پلاس به‌صورت آنلاین منتشر شد

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنگره جهانی موبایل و تایید حضور نوکیا در این مراسم به‌نظر می‌رسد که کلیه کاربران به HMD Global چشم دوخته و پس از مدت‌ها انتظار بی‌صبرانه منتظر معرفی اسمارت‌فون نوکیا 9 هستند. با این‌حال هندست مذکور احتمالا تنها اسمار‌ت‌فون رونمایی شده نوکیا در این مراسم نخواهد بود.

منابع صنعتی داخلی به اطلاعات جالبی پیرامون دستگاه رده‌پایین آینده نوکیا دست یافته‌اند. این هندست به‌عنوان جانشین گوشی نوکیا 1 تولید سال 2018 ارایه شده و احتمالا نوکیا 1 پلاس نامگذاری می‌شود. همان‌طور که شمای مدل این دستگاه نیز نشان می‌دهد؛ نوکیا 1 پلاس دقیقا همانند هندست نسل قبلی یک اسمارت‌فون پایین‌رده به‌شمار می‌آید. این استدلال حداقل با توجه به سری اسمارت‌فون‌های ساخت کمپانی قابل‌توجیه است.

اطلاعات لو رفته، تصویر ساده‌ای از پنل جلویی گوشی آینده و برخی مشخصات کلیدی آن‌را شامل می‌شود. همان‌طور که احتمالا تصور می‌کنید؛ نوکیا 1 پلاس از سخت‌افزار نسبتا ضعیفی بهره خواهد برد. با این‌حال یکی از موارد ارتقایافته قابل‌توجه نسبت به مدل‌ اولیه هندست، رزولوشن 480 در 960 پیکسلی نمایشگر گوشی است که با وجود عدم تفاوت چشمگیر با پنل به‌کارگیری شده در نوکیا 1 از نسبت ابعاد معمول 18:9 استفاده می‌کند. متاسفانه فهرست مشخصات فاش شده به ابعاد نمایشگر هیچ‌گونه اشاره‌ای نکرده است؛ اما این نمایشگر احتمالا از چگالی پیکسلی 213 پیکسل بر اینچ برخوردار خواهد بود. نسبت ابعاد کشیده‌تر صفحه‌نمایش احتمالا بدان معناست که نوکیا 1 پلاس در قالب یک دستگاه 5 اینچی روانه بازار خواهد شد.

از جنبه مشخصات داخلی انتظار می‌رود که تراشه مدیاتک MT6739WW قدرت پردازشی نوکیا 1 پلاس را تامین نماید. این تراشه در مجموع از 4 هسته کورتکس A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8100 با فرکانس 570 مگاهرتز برخوردار است. 1 گیگابایت رم از این مجموعه پشتیبانی می‌کند که در واقع 889 مگابایت آن برای کاربران قابل‌استفاده خواهد بود. بدیهی است که از این دستگاه نمی‌توان انتظار ارایه عملکردی برتر داشت؛ اما هندست مذکور کماکان برای اجرای اکوسیستم اندروید Go گوگل به اندازه کافی قدرتمند خواهد بود. در واقع نوکیا 1 پلاس احتمالا با سیستم‌عامل اندروید 9 پای گو ادیشن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

متاسفانه به ظرفیت باتری یا مشخصات دوربین گوشی هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است. این موضوع در خصوص قیمت‌گذاری و زمان عرضه هندست نیز صادق خواهد بود. اما بر اساس تجارب سابق پیش‌بینی می‌شود که این اسمارت‌فون با برچسب قیمتی حدودا 100 دلاری یا 100 یورویی ارایه شود. یقینا با گذر زمان، اطلاعات بیش‌تری در خصوص نوکیا 1 پلاس منتشر خواهد شد.

نوشته مشخصات و تصاویر اسمارت‌فون رده‌پایین نوکیا وان پلاس به‌صورت آنلاین منتشر شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.