مشخصات و قیمت گوشی هواوی نوا ۳e مشخص شد

اگرچه تا رونمایی رسمی از گوشی هواوی نوا ۳e تنها چند ساعت باقی مانده است اما با این حال در برخی از کشورهای اروپایی می‌توان این اسمارت‌فون را پیش خرید کرد. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد هواوی نوا ۳e با شماره مدل ANE-AL00 روانه بازار خواهد شد. هم‌چنین به‌تازگی مشخصات کامل و قیمت این هندست در وب‌سایت China Telecom قرار گرفته است.

 

در طراحی بخش پشتی هواوی نوا ۳e از شیشه استفاده شده که توسط یک قاب آلومینیومی به پنل جلویی متصل شده است. این اسمارت‌فون طولی معادل ۱۴۸.۶ میلی‌متر و عرضی برابر با ۷۱.۲ میلی‌متر دارد. با وجود ضخامت ۷.۴ میلی‌متری، وزن این هندست به ۱۴۵ گرم می‌رسد. نمایشگر ۵.۸۸ اینچی مورد استفاده در این گجت از وضوح ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا همان فول اچ‌دی پلاس برخوردار است.

چیپست هشت هسته‌ای کایرین ۶۵۹ برای پردازش اطلاعات این میان‌ر‌ده در نظر گرفته شده که حداکثر فرکانس آن روی ۲.۳۶ گیگاهرتز تنظیم شده است. نوا ۳e در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود که هر دو مدل از ۴ گیگابایت رم استفاده می‌کنند. هم‌چنین کاربران می‌توانند به وسیله کارت حافظه، میزان حافظه ذخیره‌سازی را افزایش دهند. هدایت این مجموعه سخت‌افزاری را اندروید ۸.۱ اوریو بر عهده دارد که توسط رابط کاربری EMUI 8.0 شخصی سازی شده است.

در بخش جلویی هواوی نوا ۳e می‌توانیم یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی را مشاهده کنیم. پنل پشتی نیز میزبان دوربین دوگانه‌ای با لنزهای ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی و هم‌چنین سنسور اثر انگشت دایره‌ای شکل است. انرژی مورد نیاز هواوی نوا ۳e را یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که از فناوری شارژ سریع ۹ ولت/ ۲ آمپر پشتیبانی می‌کند. ظاهرا نوا ۳e از NFC پشتیبانی نمی‌کند اما می‌توان ویژگی‌هایی هم‌چون پشتیبانی از دو سیم‌کارت به صورت هم‌زمان، درگاه USB نوع C، وای فای، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، ۴G VoLTE و GPS را در آن مشاهده کرد.

هواوی چند سالی می‌شود که اسمارت‌فون‌های خود را در بازارهای مختلف با نام‌های گوناگون عرضه می‌کند. به نظر می‌رسد هواوی P20 لایت نیز قرار است با نام نوا ۳e در کشورهای اروپایی به فروش برسد. هم‌چنین تصاویر منتشر شده در وب‌سایت China Telecom نشان می‌دهد که برش بالای نمایشگر در این نسخه نیز موجود است. هواوی نوا ۳e در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت‌های ۳۳۱ و ۳۶۳ دلاری و در رنگ‌های مشکی، صورتی، آبی و طلایی عرضه خواهد شد.

نوشته مشخصات و قیمت گوشی هواوی نوا ۳e مشخص شد اولین بار در پدیدار شد.