مشکل امنیتی خطرناک نرم افزار مدیریت مدارس آمریکا

یک شرکت تجاری که نرم افزاری فراگیر برای مدیریت مدارس آمریکا تولید کرده، می گوید این نرم افزار تحت وب دارای یک مشکل امنیتی جدی است.
 
 
 
 به نقل از زددی نت، شرکت اکتیو نتورک که نرم‌افزار تولیدی آن برای مدیریت دبستان‌های زیادی در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد، از ضعف امنیتی مهمی در نرم افزار خود خبر داده است.
 
 
این شرکت آمریکایی تایید کرده که هکرها موفق به دسترسی به پلاتفورم نرم افزار بلو بیر شده‌اند. این نرم افزار برای تسهیل مدیریت مدارس به کار می رود و برای بررسی شهریه‌ها، ارائه خدمات حسابداری، فروش آنلاین اقلام و غیره به کار می رود.
 
والدینی که به نسخه تحت وب این نرم افزار دسترسی دارند از آن برای خرید کتب درسی و برخی اقلام دیگر استفاده می‌کنند. بر اساس اعلام شرکت اکتیو نتورکس افرادی که از اول اکتبر سال 2019 تا 13 نوامبر سال 2019 از نرم افزار یادشده برای خرید استفاده کرده‌اند ممکن است شاهد سرقت داده‌های خصوصی خود توسط هکرها بوده باشند.
 
از جمله اطلاعاتی که احتمالا هکرها سرقت کرده‌اند می توان به نام، شماره کارت اعتباری، زمان انقضای کارت، کد امنیتی کارت اعتباری و نام کاربری و کلمات عبور ذخیره شده اشاره کرد. تحقیق در مورد این رویداد ادامه دارد و اطلاع رسانی به والدین هک شده نیز آغاز شده است.