مشکل خدمات ابری گوگل جیمیل را از کار انداخت

به گزارش گاردین، غیرفعال شدن موقتی خدمات پردازش ابری Cloud Platform گوگل باعث شد دسترسی تعداد زیادی از کاربران به سرویس‌های جیمیل، اسنپچت و سرویس خدمات هوشمند خانگی Nest از بین برود.
 
در این اختلال تمامی ابزارهایی که گوگل به صورت داخلی از آنها استفاده می‌کند و از این طریق به شرکت‌های مختلف خدمات میزبانی وب می‌دهد غیرفعال شد.
 
در هسته مرکزی این اتفاق یک ابزار به نام Cloud IAM وجود داشت که تعداد زیادی از محصولات دیگر که برای راه اندازی و فعال کردن خدمات اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرند به یکدیگر متصل می‌کرد.

 
گوگل با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «رفع اختلال پیش آماده هم اکنون توسط گروه فنی ما دنبال می‌شود. ما دریافتیم که بیشترین اختلال در نقطه 0740 در منطقه آسیا پسیفیک رخ داده و این مسئله باعث شده است بسیاری از سرویس‌های ما غیرفعال شود. هم اکنون به این نتیجه رسیدیم که تاثیرات مستقیم این اختلال روی سیستم IAM API به حداقل رسیده است».
 
اختلال در دسترسی پس از افزایش قابل ملاحظه در میزان ترافیک وب رخ داد که این مسئله شرکت‌های مختلف از جمله مایکروسافت، سونی و نینتندو را هم دچار مشکل کرد. گوگل در مورد علت اصلی این اتفاق توضیح نداد و با این وجود اظهار داشت همچنان در حال بررسی در این زمینه است.