معاون سازمان فضایی ایران اعلام کرد: امکان تست ماهواره های تا ۵۰۰ کیلوگرم در آزمایشگاه جدید تست ماهواره

معاون سازمان فضایی ایران با اشاره به طرح توسعه آزمایشگاه تست ماهواره، گفت: در این آزمایشگاه امکان تست ماهواره تا ۵۰۰ کیلو گرم فراهم می شود و تا ۱۰ سال آینده نیاز ما برای تست ماهواره های ساخت داخل را مرتفع می کند.
 
مجتبی سرادقی معاون سازمان فضایی ایران درباره توسعه آزمایشگاه های تست ماهواره گفت: در پژوهشگاه فضایی در گذشته آزمایشگاه کوچکی با سرمایه سازمان برای ماهواره های کوچک ایجاد شده بود که توسعه این آزمایشگاه با همکاری مشاور خارجی آغاز می شود و امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه رسیده و اجرایی شود.
 
سرادقی ادامه داد: این آزمایشگاه امکان تست ماهواره تا ۵۰۰ کیلو گرم را فراهم می کند و تا ۱۰ سال آینده نیاز ما برای تست ماهواره های ساخت داخل را مرتفع می کند و البته امکان توسعه این آزمایشگاه هم وجود دارد.
 
وی تصریح کرد: مشاور این طرح، از بین کشورهای دارای تجربه  در این خصوص انتخاب می شود و ین شرکت مشاور در زمینه خرید و طراحی قطعات و تجهیزات کمک می کند.
 
معاون سازمان فضایی ایران ، مکان در نظر گرفته شده برای این پروژه را بر اساس شرایط آب و هوایی، شرایط فرکانسی و فاصله از خطوط مترو و اماکن شهری اعلام کرد و گفت: مرکز ماهدشت شرایط لازم را دارا است، اما هر مکانی که مشاور مشخص کند، در برنامه های سال جاری سازمان قرار دارد.
 
سرادقی مدت زمان تکمیل و راه‌اندازی این پروژه را سه سال عنوان کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار امکان بهره‌برداری سریعتر این آزمایشگاه نیز وجود دارد.