معاون مرکز ملی فضای مجازی: توزیع و انتشار بازی در کشور ضعیف است

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور طی نشستی با بازی سازان و فعالان حوزه بازی های رایانه ای، پس از طرح مشکلات و نظرات آنها قول مساعد داد تا به دغدغه اصلی بازی سازان در حوزه بازار فروش محصولات شان توجه جدی شده و با همکاری این صنف، راهکارهای مناسبی به اجرا درآید.
 
امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور در نشست هم اندیشی راهکارهای اجرایی سازی برنامه ملی بازی های رایانه ای در مرکز ملی فضای مجازی گفت: باید دستاوردهای ارزشمند بازی سازان کشور با همکاری همه به دایره مخاطبان بازی ها بهتر از گذشته معرفی شود و نباید عرضه بازی های غیرایرانی، ریشه بازی سازی ملی را بخشکاند.
 
وی با بیان رقابت ناجوانمردانه در عرضه بازی های ایرانی در کنار بازی های شرکت های بزرگ در فروشگاه های این محصولات افزود: ما در ارتقای توان بازی سازی و شکوفایی استعداد در تولید بازی های رایانه ای در کشور رشد خوبی داشته ایم، اما این را هم باید صادقانه بگوییم که حوزه توزیع و انتشار هنوز در رقابت منطقی با بازی های خارجی و معرفی بازی های داخلی جای کار دارد و باید مسیر برای رفع این مشکلات هموار شود.
 
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: در این خصوص، سند ملی بازی های رایانه ای در حوزه های مختلف فرهنگ سازی و آموزش عمومی، توسعه فضای کسب وکار، حمایت، نظارت، قوانین و آموزش و پژوهش تعیین تکلیف شده و وظایف دستگاه های مربوطه را تبیین کرده است. 
 
وی ادامه داد: در حوزه تولید و توزیع بازی های رایانه ای داخلی و نظارت بر استفاده از بازی های خارجی، یک مساله مباحث فرهنگی و محتوایی است، اما مساله مهم تر این است که در اجرای سیاست های مصوب در برنامه ملی بازی های رایانه ای چه مشکلات و موانعی وجود داشته و چه راهکارهایی را می می توان برای رفع آنها ارایه کرد؟ 
 
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه بازی سازان و بخش خصوصی به دلیل روبه رو بودن با واقعیت های این حوزه، می توانند برای تحقق این سند راهکارهای اجرایی، ایده های ناب و پیشنهادهای راهگشا ارایه کنند، گفت: سند بازی های رایانه ای آرمان هایی را مدنظر دارد که برای تحقق آنها لازم است موانع شناسایی دقیق شده و برطرف شوند.