معاون پارک فناوری پردیس خبر داد: راه اندازی ۱۰ مرکز شتاب دهی فناوری در کشور

معاون پارک فناوری پردیس گفت: با همکاری این پارک و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری۱۰ مرکز شتاب دهی فناوری راه اندازی شدند.
 
حسین صابری امشب در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری فرهنگی امید در دانشگاه صنعتی شریف گفت: مراکز شتاب دهی فناوری حدود ۲ سال است که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس مطرح شده و اکنون ۱۰ مرکز راه اندازی شده اند که این مراکز بیشتر در حوزه های فناوری های نرم هستند.
 
وی افزود: برنامه داریم شرکت هایی که در مراکز شتاب دهی فناوری تاسیس می شوند به عنوان شرکت های دانش بنیان مشخص شوند.
 
معاون پارک فناوری پردیس خاطرنشان کرد: همچنین شرکت های تشکیل شده در مراکز شتاب دهی فناوری قرار است به صورت شبکه ای کار کنند و اطلاعات فعالیت های خود را در اختیار دیگر مراکز قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه کشور نیازمند فعالیت های غیرمتمرکز است، تاکید کرد: اگر می خواهیم در حوزه نوآوری به دستاوردهای خوبی دست یابیم باید به صورت غیرمتمرکز فعالیت کنیم.
 
صابری اظهار داشت: در کشور بستری فراهم شده که مراکز شتاب دهی فناوری به خوبی شناخته شده اند و اکنون ما درخواست راه اندازی مراکزی با حوزه علوم انسانی مواجه هستیم.
 
وی عنوان کرد: مرکز نوآوری فرهنگی امید نیز یکی از مراکزی است که زیرمجموعه مرکز شتاب دهی نوآوری است که امیدواریم این مرکز بتواند استعدادهای علاقه مندان به حوزه هنر را به زودی تبدیل به محتوا و محصول کند.