معرفی بهترین اپلیکیشن‌های پخش‌کننده ویدیو برای اندروید

معرفی بهترین اپلیکیشن‌های پخش‌کننده ویدیو برای اندروید

امروزه با توجه به پیشرفت روزافزون در حوزه رسانه‌های تصویری، استفاده از یک برنامه سریع و قابل اعتماد جهت پخش فایل‌های ویدیویی برای اسمارت‌فون‌ها، از هرچیزی مهم‌تر است.

برخی از برنامه‌ها، مانند واتس‌اپ و توییتر، در درون خود ابزاری برای پخش فایل‌های ویدیویی دارند، ولی این ابزارها هرگز به خوبی برنامه‌هایی که مشخصا برای این منظور تهیه شده‌اند، نیستند. همچنین برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های خاص خود برای اجرای ویدیو‌ها را ارایه می‌کنند. یکی از این برنامه‌ها که می‌توان از آن حتی برای ویرایش فایل‌های ویدیویی نیز استفاده کرد، Google Photos است. ولی برنامه‌های کاربردی بهتری نیز وجود دارد که خیلی کامل‌تر و حرفه‌ای‌تر از Google Photos و ابزارهایی مانند آن هستند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا برخی از بهترین برنامه‌های پخش ویدیو را با هم مرور کنیم.

  • MX Player
    تعجبی ندارد اگر نام برنامه MX Player را در صدر لیست بهترین برنامه‌های پخش ویدیو ببینیم. به جرات می‌توان گفت هیچ اپلیکیشن دیگری قادر به رقابت با MX Player نیست. در واقع اگر این برنامه را بر روی اسمارت‌فون خود نصب کنید، دیگر نیازی به اپلیکیشن دیگری برای پخش فایل‌های ویدیویی ندارید.

    ولی چه چیزی باعث شده است که MX Player این اندازه خوب و کارآمد باشد؟ اجرای این اپلیکیشن با بهره‌گیری از سیستم پردازش چند هسته‌ای، تقریبا 70 درصد سریعتر از سایر برنامه‌های مشابه است. همچنین تقریبا همه فرمت‌های فایل‌های ویدیویی، توسط این اپلیکیشن قابل اجرا و پخش شدن هستند. استفده از زیرنویس نیز در این برنامه بسیار ساده و آسان است.
    MX Player رایگان است و می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

اگرچه MX Player یک برنامه بسیار قدرتمند و عالی است، ولی بهتر است همواره برای هر برنامه، یک اپلیکیشن جایگزین نیز داشته باشید. پس بیایید چند مورد از این برنامه‌ها را با هم مرور کنیم.

  • Wondershare Player
    این اپلیکیشن نیز به نوبه خود بسیار قدرتمند است. از مزایای آن می‌توان به نکات زیر اشاره کرد: تقریبا تمام Codec‌ها را شامل می‌شود. اغلب فایل‌های صوتی را اجرا می‌کند. از زیرنویس برای فایل‌های ویدیویی و فیلم‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید از طریق شبکه Wi-Fi خانگی خود، فایل‌های مورد نظر را از کامپیوتر به اسمارت‌فون منتقل نمایید.

    یکی از دلایلی که Wondershare را در بالای لیست قرار داده است، ابزار جستجوی آنلاین ویدیو این برنامه است. با استفاده از این ابزار، شما قادر خواهید بود ویدیو مورد نظر خود را جستجو کرده و بدون نیاز به خروج از برنامه، آن را مشاهده نمایید.
    اپلیکیشن Wondershare Player را می‌توانید از طریق این لینک دانلود کنید.

  • KM Player
    حتما این برنامه را در سیستم دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود داشته‌اید و با آن آشنا هستید. KM Player تقریبا تمام ویژگی‌هایی که شما از یک برنامه پخش ویدیو انتظار دارید را برآورده می‌کند.

    KM Player دو ویژگی بسیار جالب و کاربردی دارد که همین ویژگی‌ها، این برنامه را در این جایگاه از لیست بهترین‌ها قرار داده‌اند.
    اولین ویژگی، قابلیت پخش در یک پنجره مجزا است. بدین معنی که شما می‌توانید در هنگام استفاده از یک برنامه دیگر، بصورت همزمان ویدیو مورد نظر خود را در یک پنجره دیگر مشاهده نمایید. این ویژگی بیشتر برای کاربران تبلت‌ها قابل استفاده است، زیرا معمولا صفحه نمایش اسمارت‌فون‌ها به اندازه کافی برای این کار بزرگ نیست.
    ویژگی دوم به فضای ابر و Google Drive مربوط می‌شود. بدین صورت که شما قادر خواهید بود ویدیو‌هایی را که در Google Drive آپلود کرده‌اید، بدون نیاز به دانلود تماشا کنید. این ویژگی در هنگام مسافرت بسیار موثر و کارآمد خواهد بود، چرا که دیگر نیازی نیست مقدار زیادی از فضای حافظه گوشی خود را به فیلم‌ها و ویدیو‌ها اختصاص دهید.
    KM Player رایگان است و می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

  • Vital Player
    این اپلیکیشن به خوبی و قدرتمندی سایر برنامه‌های موجود در این لیست نیست. ولی یک ویژگی منحصر به فرد دارد که حضور آن را در بین بهترین‌ها تضمین می‌کند.

    Vital Player یک ابزار داخلی برای تنظیم و تصحیح خودکار نور و روشنایی فیلم دارد. ممکن است این ویژگی از نظر بسیاری از کاربران مهم نباشد، ولی اگر بخواهید یک فیلم یا ویدیو را که در فضای تاریک و کم نور ضبط شده است تماشا کنید، این ویژگی بسیار به کار خواهد آمد.
    همچنین اگر در یک روز آفتابی و در فضای باز بیرون از خانه یا محل کار، قصد تماشای یک فیلم را بر روی تبلت یا گوشی خود دارید، این قابلیت کمک خواهد کرد که تصویر بهتری را مشاهده کنید.
    اپلیکیشن رایگان Vital Player را از این لینک دانلود کنید.

  • Kodi
    احتمالا خیلی از شما Kodi را می‌شناسید. این برنامه در اصل نخستین اپلیکیشن تخصصی سیستم‌های سینمای خانگی به حساب می‌آید.
    اگر به دنبال یک اپلیکیشن پخش ویدیو با یک رابط کاربری کاملا حرفه‌ای و قابلیت سهولت در دسترسی به فایل‌ها و ویدیو‌ها هستید، به سختی می‌توانید برنامه‌ای بهتر از Kodi پیدا کنید. این برنامه بر روی تبلت‌هایی با صفحه نمایش‌های بزرگ عملکرد خیره کننده‌ای دارد. کاربران اسمارت‌فون‌ها ممکن است در هنگام کار با این اپلیکیشن کمی دچار مشکل شوند.

    Kodi نیز رایگان است و می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

  • MoboPlayer
    MoboPlayer یکی از برنامه‌های محبوب قدیمی در بین کاربران سیستم عامل اندروید به شمار می‌آید.
    این برنامه قابلیت پخش اکثر فرمت‌های فایل‌های ویدیویی را دارد. همچنین می‌توانید برای فیلم‌ها زیرنویس اضافه کرده و نیز پلی‌لیست مورد نظر خود را بسازید.

    با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید از وب‌سایت‌هایی با دامنه HTTP و RTSP بصورت آنلاین ویدیو تماشا کنید.
    برای دانلود MoboPlayer بر روی این لینک کلیک کنید.

  • Video Player HD
    آخرین پیشنهاد ما برنامه Video Player HD است. آیتم‌های مربوط به نور صفحه نمایش، تنظیم صدا و جلو و عقب بردن فیلم و ویدیو در هنگام تماشای آن، به سادگی توسط کنترل‌های لمسی موجود، قابل تنظیم هستند.
    همچنین این برنامه چند ویژگی خاص دارد که به سختی در سایر برنامه‌های مشابه دیده می‌شوند. حالت تماشای ویدیو در شب (Night Mode) یکی از این ویژگی‌ها است که کیفیت تصویر مناسبی در هنگام تماشای فیلم در تاریکی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

    این برنامه نیز رایگان است و می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

برنامه‌های پخش فیلم و ویدیو جز محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها به حساب می‌آیند. در این مقاله 7 مورد از بهترین‌های این برنامه‌ها را معرفی کردیم. اما همان‌طور که می‌دانیم، هزاران برنامه مشابه دیگر در این زمینه وجود دارد. شما از چه برنامه‌ای برای تماشای فیلم و فایل‌های ویدیویی استفاده می‌کنید؟

تجربیات خود را از برنامه‌هایی که با آن‌ها کار کرده‌اید، با ما در میان بگذارید.

نوشته معرفی بهترین اپلیکیشن‌های پخش‌کننده ویدیو برای اندروید اولین بار در پدیدار شد.