معرفی گوشی گلکسی A70 سامسونگ با دوربین های ۳۲ مگاپیکسلی

گوشی گلکسی A70

معرفی گوشی های جدیدی سری S سامسونگ در سال ۲۰۱۹ هنوز به یک ماه نرسیده که خبرهای جالبی از ارائه یک گوشی خاص با نام گوشی گلکسی A70 توسط سامسونگ برخورد کرده ایم. با این که سامسونگ در تلاش است تا گلکسی فولد خود را تکمیل کند و آن را ارائه کند اما پروژه گوشی گلکسی A70 نیز در دست دارد و این یعنی سامسونگ در تولید موازی انواع سیستم ها قدرت خوبی دارد.

گوشی گلکسی A70 چه چیزی در چنته دارد!؟

یک نگاه کلی به گوشی گلکسی A70 نشان می دهد که این گوشی با چه هدفی توسط سامسونگ طراحی شده و قرار است در دسترس عموم قرار بگیرد. بیایید ابتدا کمی در مورد سری A سامسونگ صحبت کنیم. به نظر می رسد که بعد از سری S سری A حرفه ای ترین سری گوشی های سامسونگ باشد.

گوشی گلکسی A70

این سری از سال ۲۰۱۵ به بعد، در سبد گوشی های سامسونگ قرار گرفت و به طور مرتب یک نسل جدید به آن اضاف شد تا این که بعد از گلکسی  A8 سال گذشته، امسال سامسونگ به ناگاه، گوشی گلکسی A70 را معرفی کرد. وقتی که ویژگی های این گوشی را مطالعه می کردم اولین چیزی که نظرم را جلب کرد قدرت فوق العاده دوربین های این گوشی بود.

هر چند نمایشگر ۶٫۷ اینچی این گوشی، ما را به یاد سایر گوشی های هم سایز و هم رده گوشی گلکسی A70 می اندازد اما به ظاهر این نمایشگر از کیفیت خوبی برخوردار است. تنها عیب این گوشی در وهله اول حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است که این گزینه نیز با کمک اسلات های کارت حافظه قابل چشم پوشی است.

گوشی گلکسی A70

اما در همین نگاه اول با کمی سبک و سنگین کردن آن متوجه می شویم که این گوشی کمی سنگین تر از گوشی های هم رده اش، به نظر می رسد. از سوی دیگر، گوشی های باریک طرفداران بیشتری دارند چرا که گوشی زیبایی خاصی پیدا می کند و متاسفانه گوشی گلکسی A70 از این موهبت بی بهره است.

همچنین عدم پشتیبانی از تکنولوژی NFC یکی از گناهان نابخشودنی برای این گوشی است. اما قابلیت هایی مثل پشتیبانی از دو سیم کارت، همچنین پشتیبانی از شبکه LTE و در نهایت برخورداری از فناوری Fingerprint از امتیازهای این گوشی به شمار می آید.

گوشی گلکسی A70

با یک نگاه ابتدایی متوجه شدیم که گوشی گلکسی A70 صرفا به عنوان یک دوربین عکاسی که نمایشگری متوسط به بالا دارد، در امور روزمره در کنار شما خواهد بود. اما مطالعه سایر جزییات و مقایسه آن با گوشی های روز دنیا می تواند دست شما ر برای انتخاب بهترین اسمارت فون ۲۰۱۹ یاری کند.

 

نمایشگر گوشی گلکسی A70 چگونه است؟

اولین آپشن در این راهنما، بررسی نمایشگر است چرا که پر استفاده ترین بخش یک گوشی در ظاهر نمایشگر آن است. اگر به دنبال یک گوشی خوش دست وبزرگ هستید نمایشگر های بالای ۶ اینچ بهترین گزینه است. گوشی گلکسی A70 نیز از یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی برخوردار است. تراکم پیکسلی این نمایشگر به زحمت به ۴۰۰ پیکسل بر اینچ می رسد و با توجه به اندازه نمایشگر رزولوشون به صورت ۱۰۸۰ x 2400 پیکسل گزارش شده است. این نشان می دهد که وضوح نمایشگر به نسبت گوشی های یکی دو سال پیش، عالی است اما نسبت به گوشی های ۲۰۱۹، کمی در رده متوسط تر قرار می گیرد.

گوشی گلکسی A70

تکنولوژی بکار گرفته شده برای توسعه نمایشگر این گوشی Super AMOLED است که یک گام فراتر از سایر تکنولوژی های سال گذشته است اما هنوز هم برای پیشرفت و پشتیبانی از نمایشگر های OLED راه دارد.

در نهایت این نمایشگر از سنسورهای مجاورتی، و تطبیقی نور محیط بهره مند است. برایم جالب است که این گوشی از نمایشگر ضد خش و قابلیت و قدرت مقاومت در مقابل آب، خاک و گردو غبار برخوردار نیست!

گوشی گلکسی A70

قابلیت های دوربین گوشی گلکسی A70 چیست؟

همانطور که ابتدای این بررسی صحبت از ویژگی های خاص گوشی گلکسی A70 به میان آمد و بررسی ها حاکی از این بود که دوربین ها حرف اول را در این اسمارت فون اندرویدی می زنند، لازم شد که جزییات این دوربین ها را بیشتر با هم بررسی کنیم.

تکنولوژی بکارگرفته در دوربین عقب این گوشی از نوع دوربین های چند گانه است. خوشبختانه سامسونگ برای دوربین عقب از دوربین سه گانه استفاده کرده که ظرفیت های آن ها به صورت زیر است:

  • دوربین اصلی: ۳۲ مگاپیکسل
  • دوربین دوم: ۸ مگاپیکسل
  • دوربین سوم: ۵ مگاپیکسل

به کمک فلش LED در سیستم دوربین عقب می توانید عکس ها را در شرایط خاص با وضوح بهتری ثبت کنید. اما اگر این اسمارت فون را خریداری کنید می توان گفت که با کیفیت ترین سلفی ها را ایجاد خواهید کرد چرا که دوربین جلو نیز ۳۲ مگاپیکسل است و این عالی است.

گوشی گلکسی A70

ظاهر و طراحی گوشی گلکسی A70 چطور است؟

از نظر طراحی ظاهری این گوشی کاملا شبیه به دیگر اسمارت فون های سامسونگ است. از نظر ابعاد ۱۶۴٫۳ در ۷۶٫۷  میلی متر در ۷٫۹ برای این گوشی گزارش شده که نشان می دهد یک گوشی تقریبا ۱۶ سانتی متری است که ممکن است دستان ظریف و کوچک نتواند با آن مدارا کند مگر این که دو دستی این گوشی مدیریت شود.

از نظر جنس بدنه این گوشی از بدنه پشتی پلاستیکی برخوردار است و این یعنی استحکام نسبی آن. اما دو قابلیت عالی دارد و آن هم:

  1. قفل گشایی دوبعدی چهره
  2. قفل گشایی اثر انگشت در نمایشگر

رنگ بندی های این گوشی نیز به صورت صورتی، سیاه، سفید و آبی تایید شده است.

آیا آن چه در مورد این گوشی تصور می کنید و در عکس ها مشاهده می کنید چنگی به دلتان می زند؟ یا صرفا بخاطر وجود دوربین فوق العاده اش باید ظاهرش را هم تحمل کنید؟

گوشی گلکسی A70

عملکرد سخت افزاری گوشی گلکسی A70 چگونه است؟

آن چه شما از فعالیت یک گوشی مشاهده می کنید همکاری سخت افزار و نرم افزار گوشی با همدیگر است. از نظر سخت افزاری هر چند باید نظر متخصصانه ای در کار باشد، اما همینقدر که بدانید پردازنده این گوشی از قدرت برتر و عالی برخوردار است و با ۸ هسته، و فرکانس پردازشی ۲ هزار مگاهرتز، به پردازش داده ها می پردازد باید خیالتان راحت باشد که این گوشی شما را لنگ نخواهد گذاشت!

از طرفی حافظه رم ۶ گیگابایتی گوشی گلکسی A70 یک امتیاز عالی برای آن به شمار می آید که گیمر ها و کاربران نرم افزارهای قوی را شاد خواهد کرد.

گوشی گلکسی A70

در کنار این رم فوق العاده حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی به همراه اسلات کارت حافظه با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت، از امتیازهای این گوشی به شمار می آیند.

همچنین مدیر نرم افزاری این گوشی اندروید ۹ است، که با رابط کاربری مخصوص سامسونگ یعنی  Samsung One ادغام می شود.

گوشی گلکسی A70

وضعیت باتری  گوشی گلکسی A70  چگونه است؟

باتری نیز بخشی دیگر از سخت افزار یک گوشی به شمار می آید. ظرفیت باتری  گوشی گلکسی A70  به میزان ۴۵۰۰ میلی آمپر بر ساعت است و از قابلیت شارژ سریع برخوردار است.

 

سایر ویژگی های  گوشی گلکسی A70

از جمله ویژگی های دیگر این گوشی اندرویدی ۲۰۱۹ سامسونگ با دوربین های بی نظیر در تاریخ اسمارت فون ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. پشتیبانی از بلوتوث
  2. پشتیبانی از دو سیم کارت
  3. پشتیبانی از نانو سیم
  4. پشتیبانی از سنسور Accelerometer
  5. برخورداری از جک ۳٫۵ میلی متری صدا
  6. خروجی مجزای صدای گوشی به صورت Earpiece, Loudspeaker

به نظر شما آیا این گوشی می تواند رقیب خوبی برای اسمارت فون های جدید سامسونگ باشد؟

منبع

 

نوشته معرفی گوشی گلکسی A70 سامسونگ با دوربین های ۳۲ مگاپیکسلی اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.