مقابله با همه‌گیری بیماری‌ها به بازی‌های سال ۹۹ رسید

 
 
معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: «هکاتون» بازی‌های جدی ۱۳۹۹ (بازی‌های چند روزه) با حمایت وزارت ورزش و جوانان و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.
 
در دنیای امروز که همچنان درگیر ویروس کرونا است، آنچه که بیش از گذشته در سبک زندگی افراد خودنمایی می‌کند، ضرورت ارائه آموزش و یادگیری مهارت‌های زندگی است. ضرورتی آن قدر مهم که برگزاری هکاتون بازی‌های جدی سال ۱۳۹۹ (رویداد بازی‌سازی ۳ روزه)  را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است.
 
«حامد نصیری» افزود: هکاتون امسال با موضوع «مهارت‌های زندگی: مواجهه با همه‌گیری بیماری‌ها» به غیر از تهران، در شهرهای تبریز و اصفهان نیز برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: علاقمندان به شرکت در این رویداد، حتما دنبال تاریخ برگزاری آن هستند؛ اما از آن‌جایی که هنوز به مرحله کنترل شیوع این ویروس در کشور، نرسیده‌ایم، برای زمان و نوع برگزاری آن تصمیم‌گیری نهایی نشده و با توجه به شرایطی که پیش خواهد آمد، در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
در هکاتون بازی‌های جدی سال ۱۳۹۹ همچون سال‌های گذشته و طی سه روز برگزاری، علاوه بر مشاورهای متخصص فنی که به شرکت­ کنندگان در حوزه تولید و طراحی بازی مشاوره می‌دهند، مشاورهای متخصص علمی نیز حضور دارند. مشاوران علمی در خصوص مهارت‌های مواجهه با همه‌گیری بیماری‌ها به افراد و تیم‌های بازی‌ساز شرکت ­کننده در این رویداد نکات آموزشی لازم را ارائه می‌دهند.