مقایسه ال‌جی V10 و شیائومی Mi5: فیل و فنجان!

مقایسه ال‌جی V10 و شیائومی Mi5: فیل و فنجان!

با دومین بازی نمایندگان شیائومی و ال‌جی، شرکت کنندگان گروه B از مرحله گروهی آی‌تی‌رسان کاپ در خدمت شما عزیزان هستیم. این دو پس از اولین رقابت و رویارویی با فضا و حال و هوای مسابقات، حالا بهتر می‌توانند ویژگی‌های نهفته خود را نشان دهند. همچنین عزیزان همراه با آی‌تی‌رسان نیز بیش از پیش با این شرکت کنندگان آشنا شده و در امتیازدهی به آنها بهتر و راحت‌تر عمل خواهند کرد.

در این مسابقه هر دو شرکت کننده از خاور دور بوده و با هم همسایه هستند. محصولاتی کاملا متفاوت و متمایز که با تمام تشابهات سخت افزاری و نرم افزاری در دو دنیای متفاوت سیر می‌کنند. شیائومی پس از ۲۰ ماه انتظار هواداران، پرچمدار خود Mi5 را در بزرگترین گردهمایی موبایل یعنی کنگره جهانی موبایل بارسلونا با شکوه و جلوه هر چه تمام به جهانیان معرفی کرد. اما ال‌جی V10 یک غافلگیری برای همگان و حتی طرفداران این برند سرشناس کره‌ای بود، چرا که با وجود G4 کسی انتظار یک پرچمدار نیمه غول از ال‌جی را نداشت. حالا که کمی با این شرکت کنندگان عزیز آشنا شدید، به اتفاق هم به زمین مسابقه می‌رویم.


۱۰ دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

خب با سوت داور بازی رسما آغاز شده و دو شرکت کننده پرچمدار جلوی هم صف آرایی می‌کنند! با توجه به اینکه در دو سایز و کلاس‌بندی متفاوت قرار دارند اولین چیزی که به چشم می‌آید اختلاف سایز آنهاست. هر چه نماینده شیائومی سبک و لاغر اندام و خوش فرم است در عوض نماینده کره‌ای‌ها سنگین وزن و درشت اندام ظاهر شده تا نهایت قدرت کره‌ای ها را به نمایش بگذارد. البته اینجا ظرافت و زیبایی امتیاز ویژه‌ای دارد. محصول جدید شیائومی در رنگ‌بندی سفید با بدنه‌ای تمام شیشه‌ای که توسط نواری فلزی محاصره شده است سعی به دلربایی دارد. اما در مقابل نماینده کره‌ای‌ها با رنگ‌بندی سفید و طلایی خود هرچند از کاور پشتی پلاستیکی برخوردار است ولی با قاب طلایی و ظرافت دور لنز دوربین نشان از کیفیت بالا و علاقه به اصول زیبایی شناسی را نشان می‌دهد که همین باعث می‌شود تا برآمدگی اندک لنز دوربین را نادیده بگیریم.

زبان طراحی ال‌جی V10 همان زبان طراحی قدیمی شرکت ال‌جی است که دیگر با ارایه پرچمدار جدید خود G5 آن را ادامه نداد! یعنی حذف کلیدهای سخت افزاری از کناره‌ها و انتقال آنها به قاب پشتی و پایین دوربین! بین کلیدهای کم و زیاد صدا نیز کلید پاور را قرار داده که با سنسور اثر انگشت تلفیق شده است. پس دیگر این طراحی قدیمی محسوب شده و با توجه به تغییر روند ال‌جی در سبک طراحی خود انگشت نما می‌ماند. ولی شیائومی در طراحی جدیدترین پرچمدار خود از زبان طراحی Mi Note استفاده کرده تا نشان دهد که امضای طراحی خود را پیدا کرده است.

هرچند شیائومی همیشه به کپی از محصولات اپل و سامسونگ محکوم شده است ولی در Mi5 به خوبی عمل کرده و مخصوصا با ایجاد خمیدگی در کناره‌ها آن را نسبت به دیگر محصولات متمایز ساخته است. البته در طراحی ارگونومیک هر دو شرکت کننده خوب عمل کرده‌اند تا در هنگام استفاده احساس لیز خوردن و افتادن گوشی را نداشته باشید. ولی با نگاهی به قسمت زیرین آنها، طراحی قرینه شیائومی را نسبت به شلوغی و بی‌کیفیتی پورت یو‌اس‌بی نماینده ال‌جی بیشتر می‌پسندید. منتها در کناره‌ها ال‌جی بخاطر نداشتن کلیدهای سخت افزاری و فلز طلایی رنگ زیباتر است. پس این دقایق ابتدایی نسبتا پایاپای بوده و برتری محسوسی مشاهده نمی‌شود.

نظر کارشناسی داور: خب تفاوت متریال ساخت بین شیشه و پلاستیک و اینکه قاب پشتی Mi5 با بدنه یکدست بوده و همچون رقیب کره‌ای خود باز نمی‌شود، حس لوکس‌تری را می‌دهد. ضمن اینکه شیائومی در توجه به ظرافت زبان‌زد بوده و در طراحی و ساخت هندست‌های خود این هنر ماشینکاری را به بهترین شکل ممکن نمایش می‌دهد. دیگر تمایز مهم شلوغی قاب پشتی ال‌جی در برابر قاب شیشه‌ای و یکدست خالی Mi5 است.


دقیقه ۱۰ تا ۲۰: ابعاد و کیفیت ساخت

حالا در این دقایق به ابعاد این دو شرکت کننده می رسیم که با هم بسیار متفاوت‌اند، بطوریکه انگار نباید حریف هم باشند! هر چه نماینده شیائومی سبک، خوش‌دست و مناسب دست‌های کوچک است، برعکس نماینده ال‌جی با اضافه وزن و سایز بزرگ خود را به آقایان با دست‌های بزرگ پیشنهاد می‌کند! این اختلاف در ابعاد صفحه نمایش نیز صادق است و شیائومی Mi5 با صفحه نمایش ۵.۱۵ اینچی در برابر صفحه نمایش ۵.۷ اینچی ال‌جی با صفحه زاپاس اضافه است! همین صفحه نمایش دوم که بالای صفحه نمایش اصلی آن قرار دارد باعث شده است تا قد این بازیکن بسیار بلندتر از رقیب باشد که چون در اینجا از هد زدن خبری نیست پس این درازی از محاسن هم نخواهد بود.

ابعاد دقیق نماینده شیائومی ۱۴۴.۵ میلیمتر طول در ۶۹.۲ میلیمتر عرض است که با ۷.۲۵ میلیمتر ضخامت تنها ۱۲۹ گرم وزن دارد. اما نماینده ال‌جی با ۱۵۹.۶ میلیمتر طول و ۷۹.۳ میلیمتر عرض که ۸.۶ میلیمتر ضخامت و ۱۹۲ گرم وزن دارد، بسیار سخت می‌تواند خود را خوش دست معرفی کند. خب در وزن و اندازه مناسب برای استفاده با یک دست، نماینده شیائومی گل برتری را به کره‌ای‌ها زد! درباره کیفیت ساخت هم داور می‌تواند نسخه چهارم شیشه گوریلا گلس که به طور اختصاصی به شکل سه بعدی و با انحنای ارگونومیک خاص شیائومی طراحی شده است را نسبت به قاب پشتی پلاستیکی نماینده ال‌جی یک امتیاز دیگر قبول کند! هر چند در با کیفیت بودن پلاستیک ساخت کره‌ای‌ها شکی نیست ولی پلاستیک، پلاستیک است و در برابر شیشه شانسی برای حس برتری ندارد.

نظر کارشناسی داور: در ابعاد، وزن و کیفیت ساخت دو گل به نفع شیائومی Mi5 قبول کردم که کاملا سالم بود و در برابر این حملات کره‌ای‌ها می‌دانستند که تاب تحمل ندارند. اینجا دیگر قانون فیزیک وسط است نه سلیقه و احساس! ۱۹۲ گرم پلاستیک کجا و ۱۲۹ گرم شیشه ضد خط و خش گوریلا کجا!


دقیقه ۲۰ تا ۳۰: صفحه نمایش

خب حالا که کره‌ای‌ها بازی را عقب افتادند با دو مهاجم شروع به ضد حمله می‌کنند تا حداقل به گل تساوی برسند. آنها با دو صفحه نمایش به این مسابقه پا گذاشتند تا پیروز از آن بیرون بیایند. صفحه نمایش اصلی به سایز ۵.۷ اینچ که دارای رزولوشن ۲K است و چگالی ۵۱۵ پیکسل بر اینچی دارد و صفحه نمایش کمکی هم در بالای آن به قطر ۲.۱ اینچ با ۱۰۴۰ در ۱۶۰ پیکسل به چشم می‌خورد.

اما نماینده شیائومی ترجیح داده است تا با صفحه نمایش ۵.۱۵ اینچی خود و با کیفیت فول اچ‌دی در این مسابقات حاضر شود که ۴۲۸ پیکسل بر اینچ چگالی دارد. نسبت صفحه نمایش به کل پنل جلویی شیائومی Mi5 برابر ۷۲.۴ درصد در برابر ۷۰.۸ درصدی ال‌جی اندکی برتری دارد. تا اینجا روی کاغذ کره‌ای‌ها خود را برنده می‌بینند و چگالی بالا با ابعاد بزرگ‌تر و رزولوشن بیشتر را به رخ حریف خود می‌کشند. جالب این که فناوری مورد استفاده در هر دو گوشی IPS LCD است و چیدمان پیکسل‌ها نیز به شکل RGB انجام شده است تا تنها تفاوت در ابعاد و رزولوشن باشد. اما میزان نور سفید و روشنایی شیائومی بیشتر بوده و به میزان ۶۲۸ واحد در برابر ۴۳۲ واحد نماینده ال‌جی برتری دارد. این برتری زمانی محسوس است که زیر نور آفتاب می‌خواهید با گوشی همراه خود کار کنید که روشنایی بیشتر به کمک شما آمده و محتویات نمایش داده شده خواناتر خواهند بود.

مزیت دیگر صفحه نمایش شیائومی در کم مصرف بودن و استفاده بهینه از منابع سخت افزاری است که در قسمت‌های بعدی مسابقه خود را نشان می‌دهند. اما درباره کیفیت رنگ‌ها و میزان خوانا بودن صفحه نمایش هر دو شرکت کننده باید گفت که شما اصلا قادر به تشخیص تفاوت چگالی و کیفیت آنها نخواهید بود! هر دو بسیار عالی عمل کرده و بخاطر برخورداری از فناوری واحد بسیار نزدیک به هم رفتار می‌کنند.

 

 

نظر کارشناسی داور: خب اگر این کره‌ای سنگین وزن و درشت اندام صفحه نمایش بزرگتر و با رزولوشن بیشتر که متناسب با اندازه و هیکل خود باشد را نداشت که عجیب مخلوق خنده‌داری می‌شد! پس هنر نکرده و گل آن آفساید است! مخصوصا که زیر نور آفتاب نسبت روشنایی ۲.۷۴ واحدی را در برابر ۳.۲۴ واحد شیائومی بدست می‌آورد که برای این هیکل گنده بسیار فاجعه است. پس تا کارت قرمز نگرفته برای دقایق بعدی آماده شود و بیشتر از این به نظر داور اعتراض نکند!


دقیقه ۳۰ تا ۴۰: نرم افزار

در این دقایق هر دو شرکت کننده با رابط‌های کاربری خاص خود که بر تن ربات سبز رنگ گوگل کشیده‌اند شروع به حملات و ضد حملات شدید بر تیم مقابل خود می‌کنند. البته نماینده ال‌جی چون زودتر معرفی شد هنوز به نسخه ششم اندروید نرسیده بود و بنابراین با اندروید ۵ آب‌نبات چوبی معرفی شد. اما نماینده شیائومی که دیرتر از رقیب خود به بازار آمده است با ششمین نسخه از اندروید یعنی اندروید مارشمالو پا به میدان گذاشته. نکته جالب توجه در رابط کاربری MIUI مورد استفاده در نماینده شیائومی این است که سابقه این رابط کاربری از خود گوشی‌های شیائومی بیشتر است! چرا که قبل از اینکه این شرکت به ساخت اسمارت‌فون بپردازد در زمینه‌های نرم‌افزاری فعال بوده و رابط کاربری MIUI را برای سایر گوشی‌های اندرویدی که کاربران معمولا از ظاهر گرافیکی نسخه‌های پایین اندروید و قابلیت‌های کم و لگ زیاد آن شکوه داشتند، معرفی کرده است. به همین منظور امروزه بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در جهان از این رابط کاربری بر روی گوشی‌های مختلف اندرویدی خود استفاده می‌کنند که رقم قابل توجهی بوده و برای ال‌جی یک آرزوی دست نیافتنی است.

رابط کاربری شیائومی

آخرین نسخه از MIUI ورژن هشتم آن است که هنوز در حالت بتای عمومی قرار دارد و بنابراین در این مسابقه با نسخه هفتم آن کار داریم. در مقابل LG UX 4.0 را داریم که پیشتر از این روی G4 نیز دیده بودیم. این رابط کاربری نیز سعی به شاداب‌تر و متریالی‌تر کردن ظاهر اندروید داشته است که البته در بحث زیبایی شناسی گرافیکی در برابر رقیب کهنه‌کار خود شانسی ندارد. تغییرات سیستمی و ظاهری نیز با اندروید خالص آنقدر نیست که نتوانید سیستم عامل آن را تشخیص دهید.

MIUI 7 در زمان معرفی خود از نظر طراحی گرافیکی نسبت به نسخه قبلی یک انقلاب محسوب می‌شد و با تخت شدن زبان طراحی آن حکم ورژن هفتم iOS را در برابر نسخه قبلی داشت! زیبایی ظاهر آن مخصوصا قسمت بالای صفحه که مخصوص نشانگر باتری و شبکه مخابراتی است را نمی‌توان نادیده گرفت، چرا که این قسمت در طراحی رابط کاربری ال‌جی تغییری نسبت به نسخه خالص اندروید نداشته است! کلا MIUI انگار که سیستم عاملی جدید است و اثری از اندروید خالص در هیچ‌ کجای آن پیدا نمی‌کنید! اما این درباره رابط کاربری ال‌جی صادق نیست و ال‌جی همانند همیشه از نظر نرم افزاری ضعیف عمل‌ کرده است. ویژگی‌های رابط کاربری شیائومی فقط به تغییرات گرافیکی آیکون‌ها و المان‌های گرافیکی اندروید خلاصه نمی‌شود! بلکه قابلیت‌های بی‌شماری که در قالب اپ‌های درون سیستمی توسط آن به کاربر ارایه می‌شوند آن را خواستنی و خاص کرده است. این اپ‌های کاربردی شامل آنتی ویروس و محافظ امنیتی، فایل منیجر بسیار قوی، کنترل کننده سرعت و میزان دیتا، کنترل کننده باتری و شارژدهی دستگاه، حالت‌های Balance و Performance برای مدیریت استفاده از سخت افزار و… می‌شوند.

رابط کاربری ال‌جی

نظر کارشناسی داور: بنده در این قسمت با توجه به تاریخچه و میزان کاربرهای MIUI و آپدیت‌های هفتگی آن که قابلیت‌های جدیدی را به‌ آن اضافه کرده و مدام بهینه سازی می‌شود را در برابر ال‌جی که در بخش نرم‌افزار هیچ حرفی برای زدن ندارد یک گل برتری اعلام می‌کنم!


دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت افزار

خب پس از برتری‌های نرم افزاری نماینده شیائومی در برابر کره‌ای‌ها که هیچ بویی از زیبایی‌شناسی نرم‌افزاری و کاربردهای آن نبرده‌اند می‌رسیم به قسمت جالب‌تر مسابقه! اینجاست که شرکت کنندگان با توجه به استراحت بین دو نیمه سرحال و آماده به رقابت بازگشته‌اند. نماینده شیائومی بخاطر آماده سازی آخرین اژدهای اسنپدراگون صبر کرد و همه را چشم انتظار گذاشت تا با معرفی جدیدترن پرچمدار خود و کسب بالاترین امتیاز بنچمارک‌ها قدرت خود و چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام را به همه رقبا نشان دهد.

متاسفانه کره‌ای‌ها عجله کرده و پرچمدار خود را با مدل ضعیف‌تر یعنی اسنپدراگون ۸۰۸ بیرون دادند که همان موقع معرفی نیز بخاطر این انتخاب سرزنش شدند. چرا که این نسخه از اژدها با داشتن شش هسته پردازشی، که شامل دو هسته کورتکس A57 با کلاک ۱.۸۲ گیگاهرتزی و چهار هسته کورتکس A53 با کلاک ۱.۴۴ گیگاهرتزی است، کمی بی‌حال و بی‌رمق بوده و در نتایج کسب شده توسط بنچمارک‌های معتبر نیز می‌توانید بدون چشم مسلح این ضعف را به راحتی ببینید! البته پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۱۸ استفاده شده در نماینده ال‌جی با آدرنو ۵۳۰ در قلب شیائومی اصلا قابل قیاس نیست و این انتخاب نیز به تنهایی یک گل به خودی محسوب می‌شود! تنها نقطه قوت ال‌جی رم ۴ گیگابایتی آن است. منتها شیائومی پرچمدار خود را در ۳ مدل با سخت افزارهای مختلف به بازار ارایه کرده است. نسخه اول با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت دارای رم ۳ گیگابایتی و قلب تپنده اسنپدراگون ۸۲۰ با ۲ هسته کریو ۱.۸ گیگاهرتزی و ۲ هسته کریو ۱.۶ گیگاهرتزی است. نسخه دوم با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و همان میزان رم ولی با هسته‌های کریو ۲.۱۵ گیگاهرتزی و ۱.۶ گیگاهرتزی ارایه شد و در نهایت نسخه پرو که به رنگ مشکی و بدنه سرامیکی است با همان هسته‌های پردازشی ولی با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی یک پرچمدار بی‌رقیب است. متاسفانه نسخه‌ای که در ایران موجود بود و برای مسابقات آمده ضعیف‌‌ترین آنهاست. اما با این حال اختلاف وحشتناک امتیازات بنچمارک کاملا گل برتری شیائومی را به کره‌ای‌ها نشان می‌دهند!

GeekBench

Bonsai

نظر کارشناسی داور: تصاویر و نتایج بنچمارک‌ها همه گویا بوده و نباید فراموش کرد که قدرت به بزرگی هیکل نیست و ماجرا همان داستان فلفل نبین چه ریزه خواهد بود! پس کره‌ای ها نباید گول بازوی کلفت خود را بخورند و با بازی فیزیکی بخواهند پیروز میدان باشند. شما می‌توانید ویدیو تست مالتی تسکینگ این دو مدل را در زیر ببینید تا با آگاهی بیشتر برنده را اعلام کنید:


دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین

حالا که کره‌ای‌ها هم در نرم‌افزار و هم در سخت‌افزار مغلوب نماینده شیائومی شدند و گل‌ها را یکی پس از دیگری دریافت کردند چشم به این دقایق دوخته‌اند و امید به چشمان شرکت کننده خود دارند. ال‌جی پرچمدار سنگین وزن خود را به همان دوربین ۱۶ مگاپیکسلی که پیش‌تر در مدل G4 دیده بودیم مجهز کرده است.

این دوربین دارای گشودگی دیافراگم ۱.۸ و همراه با فوکوس لیزری و فلاش دوگانه است. روی کاغذ شیائومی هم همین میزان رزولوشن و سیستم فلاش را منتها با گشودگی دیافراگم ۲ داشته ولی برای بالاتر بردن کیفیت دست به خلاقیت زده است. برای اولین بار روی دوربین اصلی شیائومی Mi5 از لرزشگیر اپتیکال چهار محوره استفاده شده است تا در تمامی جهت‌ها لرزش‌ دست را خنثی کرده و به ثبت یک عکس با کیفیت کمک کند. در عکس‌های ثبت شده با دوربین هر دو دستگاه هم می‌توانید اندکی اختلاف در ثبت جزییات را ببینید. در بخش جلوی دستگاه اما خلاقیت را نماینده ال‌جی خرج کرده و از دوربین دوگانه ۵ مگاپیکسلی برای ثبت سلفی‌ها استفاده کرده است. در مقابل نماینده شیائومی با دوربین ۴ مگاپیکسلی آمده است تا نشان دهد همه چیز اعداد و تبلیغات نیست.

کره‌ای‌ها به زاویه باز دوربین اعتقاد داشته و یک لنز با زاویه دید ۸۰ درجه را در کنار یک لنز ۱۲۰ درجه گذاشته‌اند تا سوژه‌های بیشتری در سلفی شما بگنجد. متاسفانه در عکس‌های سلفی گرفته شده این زاویه باز کمکی به جزییات و صحت رنگ‌های ثبت شده نماینده ال‌جی نکرده و قافیه را به رقیب باخته است. مخصوصا بی‌رنگی برگ‌ها که بهار را خزان کرده است! اما تصاویر گویاست که دقت شیائومی برای ثبت جزییات موفق بوده است.

نظر کارشناسی داور: روی کاغذ همه چیز یکسان است ولی در عمل کیفیت رنگ و ثبت جزییات امتیاز را به سمت نماینده شیائومی می‌برد هرچند ال‌جی هم با دارا بودن ثبت عکس به صورت خام و با فرمت Raw سعی به جبران مافات در کامپیوتر و پردازش‌های بعدی روی عکس‌ها دارد البته در این بین نباید تنظیمات دستی فوق‌العاده خاص دوربین V10 در هر دو حالت عکس‌برداری و فیلم‌رداری را نادیده گرفت! با این حال هر دو از لحاظ فیلم‌برداری نیز در یک سطح هستند.


دقیقه ۶۰ تا ۷۰: بخش چند رسانه‌ای

حالا که رقابت تنگاتنگ شده است در بخش چند رسانه‌ای هر کدام می‌خواهند برتری خود را جلوه‌گر سازند. اما این بخش بخاطر رقابت این دو برند در صنعت صوتی و تصویری باعث شده تا بسیار با تجربه عمل کرده و پیروزی بر حریف سخت‌تر شود. هر دو کمپانی روی کیفیت صدا بسیار حساس بوده و از بهترین‌ها در این بخش استفاده کرده‌اند. البته شیائومی تنظیماتی اضافه‌تر برای بهبود صدا هنگام استفاده از هدفون‌های شیائومی را دارا بوده و لذت گوش کردن به موسیقی یا دیدن فیلم را با هدفون‌های خاص خود دو چندان نموده است. اما پشت نماینده ال‌جی در این بخش به صفحه نمایش بزرگتر خود گرم است. چرا که دیدن فیلم و ویدیو در صفحه نمایش بزرگتر با کیفیت ۲K خالی از لطف نیست! پلیرها شبیه به هم بوده و از تنظیمات و ویژگی‌های خوبی برخوردارند. تفاوت در دارا بودن رادیو FM است که تنها کره‌ای‌‌ها هنوز به آن اعتقاد داشته و آن را حفظ کرده‌اند.

نظر کارشناسی داور: هر دو مدل در این بخش بسیار به هم نزدیک عمل کردند و جدای از بحث سلیقه‌ها باید امتیازی ویژه به کیفیت و سایز صفحه نمایش ال‌جی V10 برای پخش فیلم سینمایی داد!


دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری

حالا که دو شرکت کننده از این رقابت نفس‌گیر و شانه به شانه خسته نشده و مرتب روی دروازه هم خطر آفرینی می‌کنند باید ببینیم کدامیک زودتر نفسش می‌گیرد و با برانکارد از زمین خارج می‌شود! باتری یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنایع الکترونیک است که کمتر مورد توجه فناوری قرار گرفته است. هر دو از باتری‌هایی با یک سایز یعنی ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردارند و تفاوت در این است که ال‌جی ضعف این باتری برای این هیکل را بوسیله قابل تعویض بودن برطرف کرده است. شما می‌توانید تند تند خشاب عوض کنید و همچنان رو پا باشید! اما نماینده ریز نقش شیائومی با این باتری خیلی خوب عمل کرده و نیازی به قابل تعویض بودن آن ندیده است. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید اختلاف آن‌ها در شارژدهی بسیار است و امتیاز این قسمت قلنبه به شیائومی می‌رسد! اما نکته‌ای ظریف در فناوری شارژ سریع آنها هم هست که ال‌جی از فناوری نسل ۲ شارژ سریع کوالکام بهره می‌برد و شیائومی Mi5 از نسل سوم آن!

نظر کارشناسی داور: این هم دیگر نظر می‌خواهد؟! هر چه سریعتر برانکارد بیارید این نماینده ال‌جی را به بیرون زمین منتقل کنید تا ببینیم شیائومی Mi5 تا کجا ادامه می‌دهد!


دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر ویژگی‌ها

این دقایق پایانی بازی واقعا تاثیر گذار و جبران ناپذیر است. ابتدا با ویژگی‌های مشترک هر دو شرکت کننده شروع می‌کنیم. فرستنده مادون قرمزی در هر دو نماینده وجود داشته و آنها را تبدیل به ریموت کنترلی راحت و هوشمند برای تمامی وسایل می‌سازد. سنسور اثر انگشت نیز مشترک است با این تفاوت که در گوشی ال‌جی با توجه به سبک طراحی پشت گوشی روی کلید پاور بین کلیدهای تنظیم صدا قرار دارد ولی در نماینده شیائومی روی کلید هوم و پایین صفحه نمایش قرار گرفته است که کارکرد مشابه و خوبی داشتند.

حالا نماینده شیائومی با استفاده از قابلیت‌های منحصر بفرد خود روی دروازه کره‌ای‌ها حمله می‌کند. اما ال‌جی V10 نیز لقب عجیب و غریب داشته و برای نشان دادن برتری‌های خود در این لحظات کاملا آماده بوده و چشم به ضد حمله دارد. پاشنه آشیل حملات شیائومی روی اکوسیستم آن متمرکز است و اینکه محصولات مختلف این سازنده خلاق با هم بخوبی همکاری دارند. به عنوان مثال از دستبند سلامتی Mi برای باز کردن قفل صفحه نمایش گوشی‌های شیائومی می‌توان استفاده کرد. ال‌جی هم شرکتی است که طیف وسیعی از محصولات الکترونیکی و خانگی را ارایه می‌کند و سعی به هماهنگی آنها و ایجاد بستری برای اکوسیستم خود دارد. اما در V10 با ارایه صفحه نمایش دوم سعی کرده است تا برگ برنده را در اختیار داشته باشد. صفحه نمایشی که سعی در نمایش گذاشتن اطلاعات ضروری و میانبرها برای سهولت و بالا بردن سرعت در کارهای روزمره دارد و مسلما همه از وجود آن مسرور خواهند شد.


نظر کارشناسی داور: داور مسابقه جوگیر نشده و به این صفحه نمایش کوچک گیر می‌دهد که چرا از نوع امولد نیستی تا بهتر کار کنی و کمتر شارژ بکشی؟! وقتی بیهوش روی زمین افتادی در خدمتت خواهیم بود ای صفحه نمایش همیشه روشن! ولی شما امتیازش را بدهید.


وقت اضافه: قیمت

این دقایق کاملا به نفع نماینده شرکت شیائومی است، چرا که فلسفه وجودی آنها بر مبنای قیمت نوشته شده و برای این لحظه کاملا آماده‌اند. اما کره‌ای‌ها هرچند خواستند که در قیمت حرف اول را بزنند اما باز کم آورده و در ارزان فروشی قافیه را باختند. شما می‌توانید شیائومی Mi5 را به قیمت یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان از بازار تهیه کنید ولی برای رقیب کره‌ای آن بایستی حداقل سیصد هزار تومان بیشتر بپردازید.

نظر کارشناسی داور: خب در لحظات پایانی بازی گلی دیگر بدون فرصت جبران برای نماینده شیائومی ثبت شد! ارزان فروشی هنر است آن هم زمانی که یک پرچمدار با بهترین ویژگی‌های رقابتی را به بهترین قیمت ممکن به خریدار ارایه کنید.


موقعیت‌های خطرناکی که نماینده شیائومی بر روی دروازه کره‌ای‌ها ایجاد کرد:

  • وزن سبک‌تر و ابعاد کوچکتر
  • خوش دستی و امکان کار کردن با یکدست
  • متریال شیشه سه بعدی گوریلا گلس ۴ و کیفیت ساخت بهتر
  • سخت افزار به روز و بسیار قوی با نتایج عالی
  • ثبت جزییات بیشتر و کیفیت رنگ بهتر در عکاسی
  • اکوسیستم Mi و قابلیت هماهنگی با دیگر محصولات شیائومی
  • عمر باتری بیشتر و شارژ شدن سریعتر
  • قیمت مناسب‌تر

 

موقعیت‌های خطرناکی که ال‌جی V10 بر روی دروازه شیائومی Mi5 ایجاد کرد:

  • صفحه نمایش دوم برای کاربردهای بیشتر
  • صفحه نمایش بزرگ تر با رزولوشن بیشتر برای کارهای چند رسانه‌ای
  • ظاهر لوکس‌تر و دلفریب
  • ساخت کشور کره جنوبی و برند شناخته شده ال‌جی
  • گارانتی و خدمات پس از فروش بهتر در ایران
  • دوربین سلفی دوگانه و تنظیمات دستی در عکاسی و فیلم‌برداری

به‌ نظر شما برنده مسابقه ال‌جی V10 و شیائومی Mi 5 کدام است؟!

نوشته مقایسه ال‌جی V10 و شیائومی Mi5: فیل و فنجان! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.