مقایسه سامسونگ گلکسی نوت ۵ با هواوی P9 پلاس: جذاب و جذاب‌تر!

مقایسه سامسونگ گلکسی نوت ۵ با هواوی P9 پلاس: جذاب و جذاب‌تر!

دور مقدماتی مسابقات آی‌تی‌رسان کاپ به مراحل انتهایی رسیده و جذابیت آن بیش از هر زمان دیگری شده است. از گروه اول این بار میزبان دو پرچم‌دار کره‌ای و چینی هستیم. گلکسی نوت ۵ به عنوان یکی از قدرتمندترین تولیدات کمپانی سامسونگ در یک سو و هواوی پی ۹ پلاس، نسخه خاص جدیدترین پرچم‌دار سری P هواوی در سوی دیگر قرار دارند.

پیش از شروع بازی باید بگوییم که نوت ۵ در ماه اوت سال ۲۰۱۵ میلادی معرفی شده و در همان ماه نیز وارد فروشگاه‌های آنلاین و حضوری سرتاسر دنیا شد. در مقابل هواوی پی ۹ پلاس در ماه آوریل سال ۲۰۱۶ معرفی و سپس در ماه می وارد بازارهای جهانی شد.

با ما باشید تا این نبرد جذاب و سراسر هیجان را تماشا کنیم. انتخاب تیم برتر در این مسابقه قطعا سخت خواهد بود.

۱۰ دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر

شاید تا چند سال پیش اگر می‌خواستیم در مورد دیزاین و طراحی محصولات سامسونگ صحبت کنیم، جز ایراد گرفتن و نقدهای محکم چیزی نمی‌توان نوشت، اما خب پس از رنسانسی که در طراحی محصولات این برند محبوب کره‌ای اتفاق افتاد، دیگر آن نقدهای گذشته حداقل در رنج محصولات پرچم‌دار وارد نبوده و می‌توان با زبان نرم‌تری در مورد محصولات این کمپانی صحبت کرد.

بگذارید تا از نوت ۵ شروع کنیم. این محصول قدیمی پنجمین برگ از دفتر جذاب سامسونگ است که روز به روز پیشرفته‌تر شده و حال یکی از بهترین نسخه‌های آن وارد بازارهای جهانی شده است. این محصول با ابعاد ۱۵۳.۲ در ۷۶.۱ و ضخامت ۷.۶ میلی‌متر، یک فبلت شیک و خوش دست به شمار می‌رود. با اینکه نمایشگر این محصول ۵.۷ اینچ است، اما طراحی آن به گونه‌ای نیست که شما را بیازارد.

نسبت نمایشگر به بدنه در نوت ۵ برابر ۷۵.۹ درصد است.

سامسونگ با استفاده از بدنه ای تمام فلزی در کنار شیشه، ترکیبی زیبا و جذاب را برای هوادارانش تدارک دیده است.

اما در آن سوی میدان، هواوی با نسخه‌ای خاص از P9 که با نام Plus مزین شده، پای به میدان گذارده است. این اسمارت فون ۵.۵ اینچی را می‌توان به حق میراث‌دار و پرچم‌دار سری P هواوی دانست. این محصول با یک بدنه تمام فلزی و طراحی جذاب، محصولی لوکس را به هواداران هدیه داده است. هواوی پی ۹ پلاس با ابعاد ۱۵۲.۲ در ۷۵.۳ و ضخامت ۷ میلی‌متر یک اسمارت فون خوش دست است.

نسبت نمایشگر به بدنه در هواوی پی۹ پلاس برابر ۷۲.۷ درصد است.

نوت ۵ در جلو همانند سری‌های پیش در بالا دوربین و سنسورها را جای داده و پایین نمایشگر را نیز به دکمه فیزیکی همیشگی‌اش که البته وظیفه تشخیص اثر انگشت را نیز دارد، اختصاص داده است. قسمت جلویی هواوی نیز که ترکیبی کاملا مشکی دارد در قسمت بالا دوربین و سنسورها را داشته و در قسمت پایین به حضور لوگوی خود بسنده کرده است.

سمت راست نوت ۵ میزبان دکمه پاور بوده و در سمت چپ دکمه‌های افزایش و کاهش صدا را قرار داده است. در مقابل هواوی در سمت راستش ابتدا کلیدهای ولوم و در زیر آن دکمه پاور را قرار داده است. سمت چپ پی۹ پلاس تنها میزبان نانو سیم کارت‌ها و رم میکرو اس‌دی است.

در قسمت بالایی نوت ۵ محل قرارگیری سیم کارت قرار داشته و بخش پایینی نیز میزبان جک ۳.۵ میلی‌متری استاندارد، سوراخ‌های اسپیکر، پورت میکرو یو اس‌بی و نهایتا قلم S Pen است؛ اما هواوی در قسمت بالایی‌اش تنها به قرار دادن درگاه مادون قرمز بسنده کرده و سایر قسمت‌ها نظیر اسپیکر، پورت میکرو یو اس‌بی و جک ۳.۵ میلی‌متری را به پایین انتقال داده است.

اما به قاب پشتی هر دو گوشی نگاهی می‌اندازیم، سامسونگ با یک طراحی جالب از شیشه شما را هیجان زده می‌کند. در قسمت بالا همانند همیشه دوربین، البته از نوع بیرون زده‌اش، فلش LED و سنسور مربوط به ضربان قلب حضور دارد. با اینکه سامسونگ سعی کرده جذب اثر انگشت بر روی این شیشه را به حداقل برساند، اما این مشکل هنوز وجود داشته و آثار انگشت کاربر به راحتی بر روی بدنه باقی می‌ماند. البته نه به اندازه یک محصول با اصالت ژاپنی!

هواوی با طراحی زیبا برای پی۹ پلاس به استقبال کاربرانش آمده است، وجود یک قاب فلزی طرح دار همان ابتدا فضا را برای شما جذاب می‌کند. در قسمت بالا نوار سیاه رنگی وجود دارد که شاید پیش از این در نکسوس هواوی یعنی ۶P دیده‌ایم؛ در این قسمت دو لنز دوربین در کنار فلش‌های LED دو رنگ هم وجود دارد که کمی آن‌طرف تر با دیدن نام برند LEICA متوجه می‌شوید هواوی برای شما سورپرایز خاصی در نظر دارد. کمی پایین‌تر نیز حسگر اثر انگشت قرار گرفته است.

نظر کارشناسی داور:

خب می‌توانم بگویم انتخاب بین این دو محصول زیبا، واقعا کار سخت و دشواری‌ست. هر دو محصول از زیبایی خاصی بهره برده و برای خود نقاط قوت زیادی دارند. به شخصه نمی‌توانم بین این دو داوری کنم و انتخاب را بر عهده کاربران می‌گذارم.

دقیقه ۱۰ تا ۲۰: وزن و کیفیت ساخت

با توجه به اینکه هر دو محصول در دسته فبلت‌ها قرار دارند، نباید از آن‌ها وزنی پایین یا طراحی خیلی کوچک را انتظار داشت. نوت ۵ سامسونگ با نمایشگری ۵.۷ اینچی و بدنه‌ای فلزی، وزنی برابر با ۱۷۱ گرم دارد که البته آن‌چنان هم بالا نیست. این محصول که بی شباهت به گلکسی نوت ۶ هم نیست، در کنار طراحی مناسبش، کیفیت ساخت بالایی نیز دارد. در واقع شاید نتوان ایراد خاصی از این کیفیت گرفت و باید نام پرچم‌دار را برازنده آن دانست.

در مقابل هواوی پی۹ پلاس هم دقیقا همین شرایط را دارد. دیگر آن دورانی که هواوی محصولاتی ارزان قیمت را برای تصاحب بازار تولید می‌کرد، گذشته است. سری P که شاید از ابتدا جز خاص‌ترین تولیدات این کمپانی بود، با تولید این محصول بلوغ خود در طراحی و کیفیت را به رخ سایر رقبا می‌کشد. این محصول هم به لطف بدنه فلزی و نمایشگر ۵.۵ اینچی‌اش، وزنی برابر ۱۶۵ گرم دارد که خب بسیار عالی است.

نظر کارشناس داوری:

در ادامه بحث طراحی و ظاهر نیز باید بگوییم که هر دو محصول تقریبا با هم قدم برمی‌دارند! هر دو دارای بلوغی خاص در طراحی و کیفیت ساخت هستند. از دید من هر دو در این بخش برابرند!

دقیقه ۲۰ تا ۳۰: نمایشگر

تا اینجای کار همه چیز مساوی بوده و دو تیم پا به پای هم برای سبقت از یکدیگر در تلاش هستند. باید ببینیم آیا در مرحله نمایشگر هیچ‌کدام می‌توانند گلی را وارد دروازه حریف کنند یا خیر!

شاید تساوی در بازی‌هایی که هر دو تیم از بهترین‌های مسابقات هستند، اتفاق عجیبی نباشد.

اما به رسم ادب از سامسونگ شروع می‌کنیم، همان‌طور که گفتیم این فبلت همراه با یک نمایشگر ۵.۷ اینچی وارد بازار شده است. سامسونگ همچون گذشته نمایشگر خود را از نوع Super AMOLED انتخاب کرده است. وضوح در نظر گرفته شده از سوی سامسونگ برای پنجمین نوت QuadHD است. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل.

اینکه وضوح بالاتر از Full HD برای کاربر فرقی نکرده و این اعداد از جایی به بعد دیگر در حکم تبلیغات برای هر محصولی هستند، قبلا زیاد عنوان شده است؛ اما خب وقتی شرکت‌ها در این بازی تبلیغاتی قرار می‌گیرند، برای عقب نیفتادن از رقبا مجبورند در سیاست‌های کاری خود تغییراتی را به وجود آورند.

این وضوح برای نمایشگری ۵.۷ اینچی، چگالی پیکسلی برابر ۵۱۸ پیکسل در هر اینچ را فراهم می‌آورد. عددی که تشخیص آن برای چشم‌های غیر مسلح اصلا ممکن نیست. سامسونگ برای حفاظت از این نمایشگر خارق العاده از محافظ قدرتمند Corning Gorilla Glass 4 استفاده کرده است.

اما رقیب نوت ۵ نیز اصلا حریف دست و پا بسته‌ای در این حوزه نخواهد بود. هواوی پی۹ پلاس را با نمایشگری ۵.۵ اینچی از نوع Super AMOLED عرضه کرده تا حداقل در این مورد با نوت ۵ هیچ تفاوتی نداشته باشد؛ اما خب، این کمپانی با انتخاب هوشمندانه‌ای وضوح فول اچ‌دی را برای محصولش برگزیده تا وارد این بازی‌های تبلیغاتی بیهوده نشود.

چگالی پیکسلی این نمایشگر برابر ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ است که نیاز هر کاربری را برطرف می‌سازد. این کمپانی چینی نیز برای محافظت از نمایشگر پرچم‌دارش به سراغ نسخه چهارم گوریلا گلس رفته است.

ولی برگ برنده هواوی نه وضوح بالای نمایشگرش است و نه چگالی پیکسلی‌اش. هواوی، پی۹ پلاس را با قابلیت جذاب و جدید ۳D Touch عرضه کرده است. این فناوری که موسوم به تشخیص میزان فشار وارد شده بر نمایشگر است، بیش‌تر از همه با محصولات کمپانی اپل معروف شد (اگرچه اولین گوشی با این فناوری را هواوی تولید کرد). با این تکنولوژی شما می‌توانید با فشار بر روی برخی آیکون‌ها، به زیر منوهای جدیدی دست پیدا کرده یا مثلا با استفاده از از نرم افزارهای مرتبط بتوانید وزن اشیاء کوچک و خاصی را بسنجید. با اینکه شاید این فناوری هنوز آنچنان کارایی نداشته باشد، اما خب خودش یک برتری خاص محسوب می‌شود.

بگذارید تا نگاهی به مقایسه تصویری نمایشگر این دو محصول داشته باشیم: ( نمایشگر سمت راست نوت ۵ و سمت چپ پی۹ پلاس است)

نظر کارشناس داوری:

خب در این قسمت هم باز انتخاب سخت است. سامسونگ با وضوح بالای QHD می‌تواند هواوی را پشت سر بگذارد؛ اما پی۹ پلاس با بهره‌گیری از سیستم ۳D Touch نشان داده که اصلا قصد عقب نشینی ندارد. به نظر من این ویژگی بسیار بیشتر از وضوح بالا به کمک کاربر می‌آید و به همین دلیل برتری این قسمت را به هواوی پی۹ پلاس تقدیم می‌کنیم!

دقیقه ۳۰ تا ۴۰: رابط کاربری

به لحظات پایانی نیمه اول رسیدیم، تا اینجا با اینکه رقابتی نزدیک و بسیار پا یا پای را دیده‌ایم، بیایید در این دقایق نرم افزار و رابط کاربری این دو محصول را کمی بررسی نماییم.

خب در اینجا نیز مثل دقایق اولیه کار به سختی و با دفاع همه جانبه دو تیم جلو می‌رود. در دو سوی میدان، محصولاتی حضور دارند که به امکانات بالای نرم افزاری مشهور هستند. سامسونگ با تاچ ویز مشهورش سال‌هاست که کاربرانش را چشم و دل سیر نگه داشته و حتی گاهی اوقات حجم امکانات ضروری و غیر ضروری این رابط کاربری به حدی زیاد شده است که کاربران درخواست حذف برخی از آنان را داشته‌اند.

گلکسی نوت ۵ با اندروید ۵.۱.۱ عرضه شده و با اعلام رسمی سامسونگ به اندروید ۶.۰.۱ ارتقا پیدا می‌کند.

در مقابل هواوی از زمانی که محصولاتش وارد بازار شده‌اند، سعی داشته تا نگذارد هوادارانش کمبودی احساس کنند؛ اما از زمانی که نسخه ۴ رابط کاربری Emotion UI عرضه شد، دیگر کاربران اسمارت فون‌های هواوی با حسرت به دیگر برندها نگاه نکرده و حتی در برخی قسمت‌ها فخر فروشی نیز می‌کنند.

هواوی پی۹ پلاس همراه با اندروید ۶.۰ عرضه شده است.

بگذارید تا نگاهی گذرا به تصاویر رابط کاربری این دو محصول داشته باشیم:

Galaxy Note 5

P9 Plus

نظر کارشناس داوری:

تاکنون هیچ مسابقه‌ای برای من این چنین نزدیک نبوده است. خب انتخاب رابط کاربری نیز بسیار سلیقه‌ای‌ست، از نظر من هر دو در یک سطح هستند.

دقیقه ۴۰ تا ۵۰: سخت افزار

باز هم شروع نیمه دوم و باز هم سرشاخ شدن دو تیم قدر همراه با سخت افزارهای قدرتمندشان!

حتما می‌دانید که هر دو کمپانی به چیپست‌های اختصاصی ساخت خودشان آن‌قدر اعتماد دارند که پرچم‌دارانشان را با آن عرضه می‌کنند. شاید این روند تا چند سال آینده به کمپانی‌های ال‌جی، اچ‌تی‌سی و سونی نیز سرایت کند. آن وقت است که کوالکام باید برای فروش چیپست‌های پرچم‌دارش بیش از پیش تلاش کند.

اما به میدان مسابقه می‌رویم، سامسونگ با پردازنده اختصاصی‌اش یعنی Exynos 7420 پا به این میدان گذاشته است. چیپستی ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای که از ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A57 با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز بهره برده است.

رابط گرافیکی این پردازنده Mali-T760 MP8 است که قدرت فوق العاده‌ای در اجرای فرامین گرافیکی دارد. سامسونگ برای نوت ۵ از ۴ گیگابایت رم استفاده کرده است. همان‌طور که می‌دانید گلکسی نوت ۵ فاقد در گاه رم میکرو اس‌دی است؛ البته این موضوع نقص کمی نیست و سامسونگ برای حل آن، فبلت زیبایش را با حافظه‌های داخلی پیش فرض ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه کرده است.

پیش از آنکه به سراغ نتایج بنچمارک ها برویم، بگذارید تا پی۹ پلاس را نیز کمی بررسی کنیم.

این اسمارت فون با چیپست اختصاصی هواوی یعنی HiSilicon Kirin 955 عرضه شده است. پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای که از ۴ هسته Cortex-A72 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره‌مند است. رابط گرافیکی در نظر گرفته شده برای Kirin 955 نمونه معروف Mali-T880 Mp4 است.

رم در نظر گرفته شده برای P9 Plus برابر با ۴ گیگابایت بوده و حافظه داخلی پیش‌فرض آن نیز ۶۴ گیگابایت است؛ اما شما به راحتی می‌توانید حافظه داخلی را با رم میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید. البته طبق معمول با بهره‌گیری از اسلات مربوط به سیم کارت دوم!

خب، نتایج بنچمارک‌ها را کمی مرور می‌کنیم:

در ادامه سرعت بوت شدن دو گوشی را در ویدئوی اختصاصی زیر مشاهده می‌کنید.


نظر کارشناسی داور:

خب نتایج بنچمارک به طور کامل نشان می‌دهد که برتری از آن کیست! البته این برتری قطعا در حدی نیست که روی عملکرد هر یک تاثیر منفی یا مثبت مشهودی بگذارد و هر دو محصول به راحتی از پس نیاز کاربران بر می‌آیند؛ اما خب با توجه به نتایج رای به برتری هواوی و سخت افزار قدرتمندش می‌دهم.

دقیقه ۵۰ تا ۶۰: دوربین

به نیمه‌های بازی رسیدیم! یک مسابقه برابر که تنها دل خوشی تماشاگران ضد حمله‌های ناگهانی دو تیم است. باید دید که در قسمت دوربین این دو تیم چه برای هم در چنته دارند.

سامسونگ که ادعای فراوانی در قسمت دوربین محصولاتش دارد، این بار با یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی ۲۸ میلی‌متری همراه با دیافراگم f/1.9 و سنسور ۱.۱۲ اینچی پا به میدان گذاشته است. این دوربین با فناوری OIS، سیستم فوکوس خودکار و فلش LED عرضه شده است.

در قسمت فیلم‌برداری این دوربین می‌تواند با وضوح ۲۱۶۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بدون هیچ مشکلی فیلم‌برداری کند. با وضوح Full HD این فیلم برداری با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه نیز امکان‌پذیر است. البته این دوربین امکان دیگری نظیر ضبط دوگانه را نیز به کاربر می‌دهد.

در مورد دوربین دوم نوت ۵ نیز باید بگوییم که سامسونگ برای شما یک لنز ۵ مگاپیکسلی ۲۲ میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 در نظر گرفته که می‌تواند با وضوح ۱۴۴۰p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این دوربین از قابلیت HDR خودکار نیز بهره‌مند است.

بگذارید تا به سراغ دوربین پی۹ پلاس برویم که این بار هواوی با همکاری کمپانی صاحب نام Leica سورپرایز خاصی را برای هوادارانش در نظر گرفته است. این پرچم‌دار شرقی با دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ۲۷ میلی‌متری مجهز به لنزهای LEICA با دیافراگم f/2.2 عرضه شده است. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین سایزی برابر با ۱.۲۵ میکرومتر دارد. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به سیستم فوکوس خودکار و فلش دوگانه دو رنگ LED اشاره کرد.

در قسمت فیلم‌برداری نیز این دوربین قادر است با وضوح فول اچ دی و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اقدام به فیلم‌برداری نماید. از قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین نیز می‌توان به حالت Slow-Motion ،TimeLapse ،Light Painting و… اشاره کرد.

دوربین دوم پی۹ پلاس نیز ۸ مگاپیکسل قدرت داشته و دیافراگم آن f/1.9 است. این دوربین نیز می‌تواند با وضوح full HD به راحتی فیلم‌برداری کند.

بگذارید تا به تصاویر ثبت شده این دو محصول نگاهی بی‌اندازیم:

Galaxy Note 5

P9 Plus

Galaxy Note 5

P9 Plus

Galaxy Note 5

P9 Plus

نظر کارشناسی داور:

خب برتری دوربین هواوی با بهره‌گیری از لنزهای قدرتمند LEICA انکار ناپذیر است، هرچند سامسونگ و دوربینش نیز واقعا در رتبه بهترین‌های بازار هستند. با توجه به فناوری به‌روزتر هواوی، فکر می‌کنم برتری در این قسمت متعلق به پرچم‌دار آن باشد.

دقیقه ۶۰ تا ۷۰: پخش چندرسانه‌ای

بازی از نیمه گذشته و کمی برتری پرچم‌دار هواوی بر نوت ۵ نمایان شده است. باید دید که آیا این دقایق آخر می‌تواند به سود نماینده نام‌دار سامسونگ ادامه یابد یا خیر.

در حوزه پخش چند رسانه‌ای، هر دو محصول در نوع خود مدعی هستند. سامسونگ با نمایشگر با کیفیت و ۵.۷ اینچی‌اش، می‌تواند یک گزینه بسیار ایده‌آل برای تماشای فیلم و سریال و بازی کردن باشد. با اینکه بلندگوی نوت ۵ استریو نیست اما از صدای شفاف و مناسبی برخوردار است. روشنایی مناسب نمایشگر در کنار هدفون‌های با کیفیت نیز نقصی در این زمینه را برای کاربر باقی نمی‌گذارد.

در مقابل هوای نیز برای خود حرف‌های زیادی دارد. وجود نمایشگر ۵.۵ اینچی همراه با وضوح مناسب فول اچ‌دی، برای دیدن هر گونه فیلم یا انجام هر گونه بازی کفایت می‌کند. تک اسپیکر پایین دستگاه نیز صدای شفاف و رسایی دارد و همراه خوبی برای شما به شمار می‌رود.

روشنایی مناسب صفحه نمایش و پلیر قدرتمند نیز از دیگر ویژگی‌های این پرچم‌دار چینی است.

نظر کارشناسی داور:

باز هم تساوی! لطفا برویم بخش بعدی!

دقیقه ۷۰ تا ۸۰: باتری

باتری هر اسمارت فون قسمتی است که می‌تواند برای آن تبدیل به پاشنه آشیل شود. سامسونگ فبلت قدرتمندش را با یک باتری غیر قابل تعویض ۳ هزار میلی‌آمپری روانه بازار کرده است. شاید شما هم به همین موضوع فکر می‌کنید که این میزان برای یک اسمارت فون ۵.۷ اینچی با وضوح نمایشگر QHD اصلا مناسب نیست! خب بله، درست فکر کرده‌اید.

نوت ۵ می‌تواند تا ۱۲ ساعت مداوم برای شما فیلم پخش کند! این باتری که حدود ۸۰ دقیقه شارژ آن طول می‌کشد، حدود ۹ ساعت و ۲۵ دقیقه نیز برای شما زمان وب‌گردی را فراهم می‌سازد.

اما بیایید نگاهی به باتری پی۹ پلاس بی اندازیم. این پرچم‌دار چینی با یک باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپری روانه بازار شده است. خب همین اول مشخص می‌شود که یک نمایشگر ۵.۵ اینچی فول اچ‌دی با این باتری چه می‌شود!

پی ۹ پلاس می‌تواند برای شما حدود ۱۴ ساعت و ۴۳ دقیقه فیلم پخش کرده و ۱۱ ساعت و ۴۷ دقیقه نیز برای وب‌گردی کنارتان باشد. امتیاز ۱۰۳۰۸ امتیازی آن در کنار ۶۸۴۶ امتیازی نوت ۵، خود به راحتی گویای همه چیز است.

نظر کارشناسی داور:

نمی‌دانم چرا هر چه به پایان بازی نزدیک می‌شویم، سامسونگ ضعیف‌تر می‌شود! خب واضح است که این ظرفیت باتری برای این محصول کم و نامناسب است! در مقابل هواوی با یک انتخاب هوشمندانه، یک گل زیبا را درون دروازه نوت ۵ کاشت!

دقیقه ۸۰ تا ۹۰: سایر امکانات

بازی در حال اتمام است و هواوی در حال دفاعی منطقی از گل‌های زده‌اش! اما شاید این دقایق کمی به سود نوت ۵ باشد.

در قسمت سایر امکانات واضح‌ترین قسمت، قلم نوری موسوم به S Pen سامسونگ است. اگر فعالیت شما به گونه‌ای است که باید یک دفتر و قلم همیشه همراه‌تان باشد، نوت ۵ و قلمش بدون شک بهترین انتخاب شماست. با خارج ساختن قلم، منوی مربوطه فعال شده و به راحتی شما را قادر می‌سازد تا دستورات لازم را به او بدهید.

در کنار قلم واقعا مفید این محصول، سنسور ضربان قلب و دستیار صوتی سامسونگ نیز خود ضد حمله‌هایی علیه هواوی محسوب می‌شوند. البته حسگر اثر انگشت را نیز نباید فراموش کنیم.

در مقابل پی۹ پلاس اما تا این حد امکانات عجیب و غریب ندارد، البته آن‌چنان هم دست و پا بسته نیست. به جز حسگر اثر انگشت هواوی که سامسونگ آن را در جلو کار گذاشته است، می‌توانیم به پورت اینفرارد این پرچم‌دار اشاره کنیم؛ البته این ویژگی در مقابل قلم نوری و دیگر امکانات نوت شبیه به یک شوخی است!

با توجه به پرچم‌دار بودن هر دو محصول، در این قسمت دیگر اشاره به امکاناتی چون بلوتوث، NFC و … خیلی اهمیتی ندارد.

نظر کارشناسی داور:

خب بالاخره سامسونگ هم توانست در یک ضد حمله مناسب و بسیار کار شده، یک گل زیبا درون این حریف قدر چینی بکارد!

وقت اضافه: قیمت

اما ببینیم این همه حمله و ضد حمله، در قسمت قیمت و توان خرید کاربر چه چیزی را مشخص می‌کند!

سامسونگ گلکسی نوت ۵ قیمتی در حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان دارد و در مقابل هوآوی پی۹ پلاس با این که به تازگی وارد بازار شده و هنوز کمی کم یاب است، اما قیمتی در حدود ۲ میلیون تومان دارد.

موقعیت‌های خطرناک پی ۹ پلاس بر روی دروازه نوت ۵:

بدنه باریک
دوربین قدرتمند با دو لنز
سخت‌افزار توانمند
باتری بسیار قدرتمند
نمایشگر فوق العاده با فناوری ۳D Touch
لنزهایی که از پشت دستگاه به بیرون نزده است!

موقعیت خطرناک نوت ۵ بر روی دروازه پی ۹ پلاس:

نسبت مناسب نمایشگر به بدنه
ترکیبی دوست داشتنی از فلز و شیشه
وضوح بالای نمایشگر
قلم هوشمند S Pen
امکانات بالای نرم‌افزاری
بهای مناسب‌تر

به‌ نظر شما برنده مسابقه سامسونگ گلکسی نوت ۵ و هواوی P9 پلاس کدام است؟!

نوشته مقایسه سامسونگ گلکسی نوت ۵ با هواوی P9 پلاس: جذاب و جذاب‌تر! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.