مهار آتش با فناوری مخابراتی نسل پنجم در استرلیا

دولت استرالیا روز گذشته از تخصیص بودجه 20 میلیون دلار استرالیا به اجرای 19 پروژه مبتنی بر فناوری مخابراتی نسل پنجم در حوزه‌های مختلف حرفه‌ای و علمی خبر داده است.
 
 
به نقل از زد دی نت، بیشترین بودجه به طرحی 1.5 میلیون دلاری اختصاص می یابد که در قالب آن تانک های آتش نشان کنترل از راه دور با استفاده از فناوری نسل پنجم برای مهار آتش به دورافتاده ترین نقاط اعزام می شوند.
 
در سال های اخیر و با تشدید گرمایش زمین وقوع آتش سوزی در جنگل های استرالیا افزایش چشمگیری یافته و این مساله منابع طبیعی و حیات وحش استرالیا را به طور جدی تهدید می کند. تانک های آتش نشان کنترل از راه دور و خودران قادر به مسیریابی، پاکسازی مسیر پیش روی خود و اجرای عملیات اطفای آتش هستند.
 
استفاده از فناوری نسل پنجم کنترل این تانک ها را در مسیرهای طولانی ممکن می کند و البته ممکن است برای پشتیبانی از این تانک های آتش نشان از پهپادهای سازگار با فناوری مخابراتی نسل پنجم هم استفاده شود.
 
در قالب این طرح 1.9 میلیون دلار استرالیا نیز به شرکت نوکیا اختصاص می یابد تا یک آزمایشگاه صنعتی ملی در این کشور برای تحقیق در مورد کلان داده ها، دوربین های هوشمند، ایمن سازی کریدورهای ریلی و فرودگاه ها و غیره تاسیس کند. شرکت اوپتوس هم بودجه ای 650 هزار دلاری برای استفاده از پهپادها برای کنترل زیرساخت های حمل و نقل برقی دریافت کرده است.