مهر تایید دولت فرانسه بر خدمات ابری مایکروسافت و گوگل

دولت فرانسه روز گذشته اعلام کرد بخش اعظم داده‌های دولتی و سازمانی در این کشور می‌توانند بدون هرگونه نگرانی در فضای ابری ارائه شده از سوی شرکت‌های گوگل و مایکروسافت ذخیره شوند.
 
این توضیحات بخشی از برنامه استراتژیک ارائه شده توسط «برونو لومیر» وزیر دارایی فرانسه و دو وزیر دیگر در این کشور است که برتری فناوری‌های ایالات متحده در این زمینه را تایید می‌کند و در تقابل با درخواست‌های قبلی سیاستمداران اروپای برای گزینه‌های کاملا داخلی قرار می‌گیرد.
 
گوگل و مایکروسافت درکنار آمازون که غول خدمات ابری معرفی می‌شود؛ بازار ذخیره‌سازی داده‌ها در فضای پردازش ابری را در اختیار دارند و در این میان اروپا پس از تصویب «قانون 2018 خدمات ابری ایالات متحده» نگرانی‌هایی را در مورد خطر نظارت بر داده‌ها توسط آمریکا احساس می‌کند.
 
آقای لومیر گفت که با این وجود می‌توان با اطمینان کامل از قرارگیری سرورها در خاک فرانسه و همچنین مالکیت اروپایی شرکت‌هایی که داده‌ها را ذخیره و پردازش می‌کنند به عنوان یک «گزینه قابل اعتماد» در حوزه رایانش ابری در منطقه اروپا استفاده کرد.
 
وزیر دارایی فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما تصمیم گرفتیم به بهترین شرکت‌ها، و به طور ویژه مایکروسافت و گوگل فکر کنیم. این شرکت‌ها می‌توانند تمام یا بخشی از فناوری‌های خود را در اختیار سازمان‌های فرانسوی بگذارند». لازم به ذکر است وی در صحبت‌های خود به آمازون اشاره‌ای نکرد.