مک‌بوک ایر جدید اپل با تراشه M2 احتمالا طی رویداد WWDC 2022 معرفی خواهد شد

رویداد WWDC 2022 شرکت اپل از روز 6 ژوئن (16 خرداد ماه) آغاز خواهد شد. بر اساس اعلام یک تحلیل‌گر، چنان‌چه کنفرانس افتتاحیه این رویداد بر معرفی محصولات نرم‌افزاری متمرکز باشد؛ در این‌صورت غول کوپرتینویی احتمالا از مک‌بوک ایر جدید خود مجهز به تراشه M2 نیز رونمایی خواهد کرد.

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC همواره فرصتی مناسب برای معرفی نرم‌افزارهای جدید کمپانی مانند نسخه جدید iOS و macOS بوده است. با این‌حال رویداد سال 2022 اپل می‌تواند پذیرای یک مهمان برجسته یعنی مک‌بوک ایر مجهز به تراشه M2 باشد. این ادعا توسط مارک گورمن؛ خبرنگار نشریه بلومبرگ مطرح شده است. وی پیرامون مسائل مختلف، آگاهی مناسبی داشته و در زمینه پیش‌بینی تحولات آینده نیز دارای سابقه‌ای درخشان است.

به گفته آقای گورمن، اپل در تدارک رونمایی از مک‌بوک ایر جدید خود است. همچنین وی معتقد است که هدست واقعیت‌مجازی اپل که کاربران از مدت‌ها قبل منتظر معرفی آن هستند؛ در کنفرانس آینده رونمایی نخواهد شد. طی چند ماه گذشته، روند انتشار اخبار پیرامون هدست واقعیت‌مجازی اپل و سیستم‌عامل مورد استفاده توسط آن یعنی Reality OS به تدریج شدت گرفته است. بر اساس پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان، اپل در جریان کنفرانس WWDC 2022 کلیه جزئیات مربوط به این محصول را اعلام خواهد کرد؛ اما مارک گورمن نظر متفاوتی داشته و در خبرنامه خود می‌نویسد:

“از منظر محصولات جدید، اگرچه اپل روی توسعه هدست واقعیت‌ترکیبی خود تمرکز نموده و ورژن آزمایشی این محصول در آخرین جلسه هیئت مدیره کمپانی به معرض نمایش گذاشته شد؛ اما من در رابطه با نمایش این محصول برای توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان ضمن برگزاری رویداد هفته آینده اپل بسیار محتاطانه اظهارنظر می‌کنم.”

با این‌حال آقای گورمن در رابطه با معرفی احتمالی مک‌بوک ایر جدید خوش‌بین‌تر بوده و می‌گوید: “چنان‌چه اپل به‌دنبال معرفی یک محصول در کنفرانس آینده WWDC باشد؛ در این‌صورت دستگاه جدید قطعا از خانواده مک خواهد بود. کمپانی احتمالا در کنفرانس آینده خود از مک‌بوک ایر جدید با تراشه M2 رونمایی خواهد کرد. بحران اخیر در زمینه تولید تراشه از شیوع بیماری کووید 19 در جهان ناشی شده و این موضوع موجب پیچیدگی مضاعف اوضاع شده است. اما در حال حاضر کارمندان اپل از نسل جدید مک‌بوک استفاده می‌کنند؛ پدیده‌ای که از معرفی این محصول در آینده‌ای نزدیک حکایت دارد.”

در صورت تصمیم اپل برای رونمایی از یک محصول جدید بدیهی است که این محصول یکی از مدل‌های مک خواهد بود. مسلما مک‌بوک ایر مجهز به تراشه M2 یکی از محصولات مورد انتظار اپل طی سال جاری محسوب می‌شود. مدل نسل قبلی مک‌بوک ایر با تراشه‌ای قدیمی‌تر در سال 2020 عرضه شد. اپل پیش‌تر اعلام کرد که به‌دنبال قطع کامل وابستگی خود به اینتل در زمینه طراحی CPU بوده و این تصمیم اگرچه با مخاطراتی همراه بود؛ اما نهایتا به نتایج مطلوبی منجر شد.

نشریه وال استریت ژورنال به نقل از منابع ناشناس آگاه اخیرا گزارش داد که اپل در صدد افزایش تولید قطعات مورد استفاده توسط دستگاه‌های آی‌فون و مک‌بوک خود در خارج از خاک چین است. بعلاوه کمپانی آمریکایی تمایل خود در این زمینه را با تعدادی از شرکای طرف قرارداد در میان گذاشته است. منابع مورد استناد نشریه وال استریت ژورنال ادعا می‌کنند که هندوستان و ویتنام از محتمل‌ترین متقاضیان طرح توسعه تولید به‌شمار می‌روند. بعلاوه این نشریه خاطرنشان می‌کند که تمایل اپل به کاهش تولید قطعات در چین از اقدامات سختگیرانه این کشور در برابر ویروس کرونا ناشی می‌شود. این قوانین محدودکننده هر از گاهی توسط منابع چینی اعلام شده و بعضا موجب قرنطینه و تعطیلی کامل برخی شهرها می‌شوند.

نوشته مک‌بوک ایر جدید اپل با تراشه M2 احتمالا طی رویداد WWDC 2022 معرفی خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.