مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر جدید اپل با تراشه M2 رسما معرفی شدند

شرکت اپل ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود از مدل به‌روزرسانی شده مک‌بوک ایر با تراشه جدید M2 رسما رونمایی کرد. این دستگاه با الگوی طراحی کاملا جدید، قابلیت شارژ MagSafe و شارژدهی مثال‌زدنی باتری روانه بازار می‌شود. در عین‌حال مک‌بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 نیز معرفی شد.

مک‌بوک ایر جدید با وجود بهره‌گیری از الگوی طراحی تخت‌تر، ضخامت 11 میلی متری و وزن 2.7 پوندی (1.22 کیلوگرمی) خود بسیار شیک‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسد. این لپ‌تاپ کماکان از طراحی بدون فن بهره گرفته و مجهز به یک نمایشگر 13.6 اینچی Liquid Retina با روشنایی 500 نیتی و قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ است. بعلاوه رزولوشن دوربین وبکم نیز به 1080p ارتقاء یافته است.

مک‌بوک ایر جدید مجهز به یک صفحه‌کلید جادویی و یک ردیف کلیدهای تابعی با اندازه بزرگ‌تر بوده و اکنون از فناوری شارژ MagSafe پشتیبانی می‌کند. بعلاوه کاربران به 2 عدد پورت USB-C و جک صوتی 3.5 میلی‌متری دسترسی خواهند داشت.

از جنبه شارژدهی باتری نیز اپل اعلام کرده که این لپ‌تاپ با یک نوبت شارژ قادر به پخش ویدیو برای مدت 18 ساعت خواهد بود. بعلاوه مدل جدید مک‌بوک ایر از سیستم اسپیکرهای چهارگانه بازطراحی شده بهره می‌گیرد. این سیستم صوتی درون قاب دستگاه تعبیه شده است. بنابراین از جنبه طراحی دستگاه شاهد برداشته شدن یک گام بزرگ روبه جلو نسبت به مدل‌های پیشین هستیم.

مک‌بوک ایر مجهز به تراشه M2 با 4 مدل رنگی مختلف شامل خاکستری (Space Gray)، نقره‌ای (Silver)، آبی (Midnight Blue) و طلایی (Starlight Gold) قابل دسترس خواهد بود. همچنین این لپ‌تاپ به‌‌همراه کابل شارژ MagSafe در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. مدل جدید مک‌بوک ایر به لحاظ قابلیت‌های شارژ نیز به‌روزرسانی شده و اکنون از فناوری شارژ سریع با آداپتور 67 واتی USB-C پشتیبانی می‌کند.

این لپ‌تاپ‌ با قیمت‌گذاری پایه 1199 دلاری از ابتدای ماه جولای به بازار عرضه خواهد شد. از جنبه پیکره‌بندی حافظه نیز این لپ‌تاپ از حداکثر 2 ترابایت حافظه SSD و 24 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کند. در عین‌حال مک‌بوک ایر مجهز به تراشه M1 و با قیمت‌گذاری پایه 999 دلاری کماکان قابل دسترس خواهد بود. همچنین مدل جدید مک‌بوک پرو 13 اینچی فارغ از به‌کارگیری تراشه جدید، نمایشگر با حواشی ضخیم و صفحه‌کلید اپل به‌همراه تاچ‌بار نسبت به گذشته بدون تغییر باقی مانده است. مک‌بوک پرو 13 اینچی مجهز به تراشه M2 با قیمت‌گذاری پایه 1299 دلاری روانه بازار می‌شود.

نوشته مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر جدید اپل با تراشه M2 رسما معرفی شدند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.