میانگین خسارت ۴ میلیون دلاری به هر سازمان در جریان نقص‌های اطلاعاتی

مطالعات جدید نشان داد میزان تاثیرات مالی که هر یک از نقص‌های اطلاعاتی در سازمان‌ها برجا می‌گذارد رو به افزایش است و میانگین خسارت‌های مالی به جا مانده از این اتفاقات ۳٫۹۲ میلیون دلار محاسبه شده است.
 
نقص‌های داده‌ها به یکی از رویدادهای شایع در سازمان‌ها تبدیل شده است به طور معمول کسب و کارها، سازمان‌ها، مراکز دولتی، بانک‌ها یا سازمان‌های آموزشی یک هفته طول می‌کشد تا از وجود این اتفاقات مطلع شوند و البته در بسیاری از موارد به این مشکلات اعتراف نمی‌کنند.
 
در حالی که خسارت‌های مالی بسته به اندازه کسب و کارها با یکدیگر متفاوت است، ولی باید توجه داشت نقص اطلاعاتی در مجموع می‌تواند تخریب‌های گسترده و هزینه‌های بلندمدت را برای سازمان‌ها به همراه داشته باشد که این هزینه‌ها معمولا در فاصله زمانی کوتاه نمایان نمی‌شوند.
 
مرکز امنیتی شرکت آی‌بی‌ام که با نام IBM Security شناخته می‌شود روز گذشته گزارش مربوط به مطالعه سالانه خود را با عنوان «گزارش هزینه نقص اطلاعات» منتشر کرد و طی آن میانگین خسارت‌های مالی فوری و طولانی مدت سازمان‌ها در جریان نقص‌های اطلاعاتی پیش‌بینی شد.
 
طی گزارش این مرکز امنیتی مشخص شد هزینه‌های ناشی از نقص اطلاعاتی در هر سازمان طی دوره زمانی ۵ ساله به طور میانگین ۱۲ درصد افزایش یافته است و در این میان کسب و کارها به طور میانگین هزینه‌ای بالغ بر ۳٫۹۲ میلیون دلار را به واسطه این اتفاقات پرداخت می‌کنند.
 
کسب و کارهایی که کمتر از ۵۰۰ کارمند دارند به طور میانگین ۲٫۵ میلیون دلار در جریان نقص‌های اطلاعاتی متضرر می‌شوند و سازمان‌های کوچکتر نیز با کاهش چشمگیر درآمدهای سالانه خود مواجه شده‌اند.