میزبانی تهران از کمیسیون اقتصادی ایران و ترکیه در حوزه فناوری

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به دنبال ملاقات‌های دو جانبه با وزیر ارتباطات ترکیه، بنا شد کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در حوزه آی سی تی را هفته آینده در تهران میزبانی کنیم و هیاتی با مسوولیت معاون وزیر ارتباطات ترکیه به ایران خواهد آمد.
 
محمدجواد آذری جهرمی روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در باکو (باکوتل) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت‌های ایرانی با توان بسیاری خوبی در نمایشگاه باکوتل شرکت کرده‌اند، مذاکراتی از قبل داشتیم و طی فراخوانی با هماهنگی طرف آذربایجانی، ۱۴ شرکت ایرانی فعال در حوزه‌های مختلف اعم از تولید تجهیزات مخابراتی تا حوزه خدماتی ارتباطات و فناوری اطلاعات و استارتاپی حضور پیدا کردند.
وی افزود: این شرکت‌ها از قبل حضورشان را با شرکای محتمل جمهوری آذربایجان انجام دادند تا در اینجا بازارشان را گسترش و فعالیت خود را توسعه بدهند.
آذری جهرمی روابط سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان را در سطح بسیار خوبی توصیف کرد و گفت: کمیسیون اقتصادی دو کشور فعالیت بسیار خوبی دارد و سطح تعامل اقتصادی را رشد داده است، امید می‌رود شرکت‌های ایرانی حاضر در این رویداد، چهار پنج قرارداد خوب امضا کنند و امسال امیدواریم قراردادها به لحاظ تعداد و رقم رشد داشته باشد.
وزیر ارتباطات اشاره کرد: شرکت‌های ایرانی خصوصا شرکت‌های واقع در محدوده شمال شرقی ایران به دلیل نزدیکی فرهنگی و زبان قراردادهای خوبی امضا کنند و این بخش توسعه پیدا کند و سهم خوبی از بازار فناوری داشته باشند.
وی با اشاره به این که مذاکرات در حوزه آی سی تی در این نمایشگاه پیگیری و بررسی شده و به مرحله نهایی می‌رسد، افزود: ملاقات‌های دو جانبه دیگری خواهیم داشت. فردا -چهارشنبه- کنفرانس خلاقیت باکو با حضور هیات ایرانی برگزار خواهد شد و در خصوص توسعه همکاری به تبادل نظر خواهیم پرداخت.
آذری جهرمی تصریح کرد: توسعه همکاری‌ها در زمینه آی سی تی از برنامه‌های مهم دولت و وزارت ارتباطات است و امیدوارم نتایج خوبی استخراج شود و شرکت‌های ایرانی موفقیت‌های بیشتری در این حوزه کسب کنند.
 
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات، نوآوری و فناوری‌های پیشرفته باکو موسوم به «باکوتل» طی روزهای ۳ تا ۶ دسامبر (۱۲ تا ۱۵ آذرماه) با حضور ۲۳۸ شرکت از ۲۳ کشور به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.