نارضایتی سازمان‌ها از «ویندوز-به‌عنوان-خدمات» مایکروسافت

زمانی که مایکروسافت «ویندوز-به‌عنوان-خدمات» را برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ روانه بازار کرد، بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که اقدام مذکور یکی دیگر از شگردهای بازاریابی غول نرم افزاری جهان محسوب می‌شود. 
 
ولی با توجه به اینکه هم‌اکنون به دومین سالگرد تولد ویندزو ۱۰ نزدیک می‌شویم، این مسئله روشن شده است که برخی موارد پشت برچسب مذکور وجود دارد. در این میان برای کاربران مبتنی بر سیستم عامل ویندوز و کارشناسان آی‌تی، انشعابات جدید به تازگی اثرات خود را نشان می‌دهد.
 
شرکت مایکروسافت در طول ماه‌های مقالات نیمه-فنی خود را با قوانین جدید منتشر کرده است تا نحوه استفاده از سیستم «ویندوز-به‌عنوان-خدمات» مشخص شود. ولی باید توجه داشت که با گذر زمان بسیاری از جزییات مربوط به قوانین مذکور تغییر کرده‌اند. 
 
به عنوان مثال، زمانی که در نوامبر ۲۰۱۵ سرویس مذکور برای نخستین بار معرفی شد حداکثر فاصله زمانی برای به‌روزرسانی نرم‌افزاری ۸ ماه اعلام شده بود و البته در ژوئیه ۲۹۱۶ همزمان با عرضه به‌روزسانی Anniversary Update این مدت به ۱۸۰ روز کاهش یافت.
 
همچنین می‌توان گفت برای آن دسته از کارشناسانی که به صورت مرتب بر کنفرانس‌های فناورانه تاکید دارند، و به خصوص برای سازمان‌هایی که تمامی کارهای آنها مبتنی بر سیستم عامل ویندوز دنبال می‌شود این فضای جدید گیج کننده است و به عبارت دیگر می‌توان گفت «ویندوز-به‌عنوان-خدمات» مایکروسافت اتفاق قابل ملاحظه و کاربردی نبوده است.