ناسا دو موسسه جدید تحقیقاتی تکنولوژی فضایی تاسیس می کند

ناسا دو موسسه جدید تحقیقاتی تکنولوژی فضایی تاسیس می کند
آژانس فضایی ایالات متحده آمریکا، ناسا، در راستای تغییر تمرکز خود از مدار پایین زمین به ماموریت های اعماق فضا، طرح های پیشنهادی برای تاسیس موسسات تحقیقاتی دانشگاهی را مورد بررسی قرار داده است. این موسسات در توسعه تکنولوژی های حیاتی که لازمه گسترش حضور عمیق تر انسان در منظومه شمسی هستند، می توانند نقشی حیاتی ایفا کنند.

موسسات جدید، هدف های ناسا را برای توسعه تکنولوژی هایی که امکان حضور طولانی مدت خدمه ماموریت های فضایی را با وجود محصولاتی که خود خدمه تولید کنند، فراهم خواهند کرد.

موسسات تحقیقاتی تکنولوژی فضایی (STRIs) جدید بر اساس طرح های پیشنهادی محققان و سازمان های مختلف تاسیس خواهند شد تا امکان پیشرفت تکنولوژی های زیست تولیدی و زیرساخت ‌های فضایی را فراهم کنند. ناسا در بیانیه ای اعلام کرد، هدف از تاسیس این موسسات، ایجاد ماموریت هایی با قابلیت اکتشاف خودکفا و مستقل از زمین است.

به گفته استیو یورچیک، مدیر تکنولوژی فضایی ماموریت های ناسا در واشنگتن: “ناسا در حال تدارک برای تاسیس موسسات STRIs جدیدی است تا از تحقیقات و پیشرفت های تکنولوژیکی به همراه پتانسیل تاثیر انقلابی قابلیت های هوافضایی آینده بهره ببرد. این برنامه های تحقیقاتی چند رشته ای (دانشگاهی) موجب همکاری و ادغام (رشته های) علوم، مهندسی و سایر رشته ها برای رسیدن به اهداف تحقیقاتی خاص در بازه زمانی پنج ساله خواهند شد.”

به گفته ناسا، هر موسسه جدید STRI در طول فعالیت پنج ساله خود تا ۱۵ میلیون دلار بودجه دریافت خواهد کرد.

.

منبع: siasat

نوشته ناسا دو موسسه جدید تحقیقاتی تکنولوژی فضایی تاسیس می کند اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.