نایب رییس مجلس: همه بخش ICT کشور عائله وزیر ارتباطات هستند

WhatsApp Image 2021-03-13 at 12.43.07.jpeg
ICTna.ir - نایب رییس مجلس شورای اسلامی‌گفت: دنبال فیلترینگ نیستم اما دنبال اینترنت سالم هستم.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، علی نیکزاد در مراسم رونمایی از سایت 5G  همراه اول در مراسم باغ کتاب تهران افزود: در غرب اینترنت و سیم‌کارت کودکان ارایه می‌شود و باید اهتمام جدی برای اینترنت سالم و امن و پرسرعت با عدالت ارتباطی در کشور داشته باشیم.
او با اشاره به اهمیت فضای مجازی در عصر حاضر اظهار داشت: اهمیت این موضوع تا آنجاست که در جمهوری اسلامی رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر رهبر انقلاب اسلامی نبودم، رییس فضای‌مجازی می‌شدم که نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت توجه به فضای مجازی است.
نیکزاد افزود: کسانی که در فضای‌مجازی حکمرانی می‌کنند، با ارزش‌های خود این فضا را پیش می‌برند و چون ما حکمرانی در این فضا نداریم، عکس حاج قاسم را حذف می‌‌کنند.
 
او گفت: در زمان کوتاهی که سرپرست وزارت ارتباطات شدم، دو سه مصوبه هیات دولت سال‌ها مانده بود که توانستم تایید آنها را بگیرم.
 
نیکزاد افزود: وقتی از باب کمک به دوستانم برای توسعه شبکه ملی اطلاعات به مجلس رفتم، متوجه شدم وزارت ارتباطات در این حوزه کم‌کاری کرده است.
نایب رییس مجلس تاکید کرد: کسی که وزیر می‌شود، بداند تمام بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات عائله او هستند. اینکه بگوییم فلانی خدمات آورده و فلانی نیاورده کار درستی نیست.
 
نیکزاد گفت: اخیرا از وزیر ارتباطات درخصوص روند توسعه شبکه ملی اطلاعات پیگیری کردم، عددی را گفتند و به دفتر آقا هم گزارش دادند اما پیگیری کردم عددها با هم همخوانی ندارند.
 
او افزود: امیدوارم‌ با توسعه 5G به توزیع عادلانه ارتباطات و تامین و توسعه اینترنت امن و سالم توجه شود.
 
‏نیکزاد گفت: یک روز در سفر یک نفر کنارم بود و چون اینترنت پرسرعت بود هی می‌زد با سرعت نور باز می‌کرد. هی می‌زد باز می‌کرد.
 
او افزود: برای اینترنت امن وقتی شبکه اطلاعات امن داشته باشیم، نیازی به رفت و برگشت اطلاعات به سرورهای خارجی نیست.
 
او تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های رییس کمیسیون صنایع مجلس، شبکه ملی اطلاعات است و حاضریم کمک کنیم چون این شبکه غرور ملی ماست و می‌توانیم مباحث دیگر را روی این شبکه داشته باشیم.