نتایج بنچ‌مارک آی‌مک پرو از قدرت بالای این رایانه حکایت دارد

در ماه‌های آغازین سال جاری میلادی، سرنوشت رایانه‌های ‌مک پرو کمپانی اپل و همچنین تعهدات این شرکت به کاربران «پرو» و یا همان «حرفه‌ای» محصولات این شرکت، در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و این کمپانی نیز در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، از مدل جدیدی از آی‌مک پرو رونمایی کرد.

محصولی که اگرچه در ظاهر یک آی‌مک معمولی به حساب می‌آید اما به مشخصات سخت افزاری قدرتمندی مجهز شده و کاربران حرفه‌ای را که به دنبال کامپیوتری قدرتمند اما با ظاهری جمع‌وجور هستند، نشانه گرفته است. حال این سوال در ذهن نقش می‌بندد که قدرت این دستاورد جدید مهندسان اپل تا چه اندازه است؟ در پاسخ باید بگوییم که وب‌سایت MacRumers، نتایج بنچ‌مارک این دستگاه را که به پردازنده‌های اینتل Xeon مجهز شده، منتشر کرده است.

اپل در زمان رونمایی از آی‌مک پرو جدید ادعا کرد که این محصول، قوی‌ترین رایانه مک تولید شده توسط مهندسان این شرکت به‌حساب می‌آید و حال نتایج این بنچ‌مارک نیز بر درستی این ادعا صحه می‌گذارند. آی‌مک پرو جدید اپل توانست در بنچ‌مارک گیک‌بنچ، امتیاز 5345 را در بخش تک هسته‌ای و امتیاز 35917 را در بخش چند هسته‌ای کسب کند.

آی‌مک پرو

البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که این مدل خاص، نسخه مجهز به پردازنده 10 هسته‌ای آی‌مک پرو است و این یعنی، هنوز مدل مجهز به پردازنده 18 هسته‌ای در این بنچ‌مارک، تست نشده است؛ از این‌رو، باید دید که این مدل در بنچ‌مارک‌های مختلف، چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد. قرار است آی‌مک پرو جدید و قدرتمند اپل، در ماه دسامبر امسال و با قیمت پایه 4999 دلار روانه بازار شود. براساس آخرین شنیده‌ها، پیشرفته‌ترین مدل این رایانه که به قوی‌ترین مشخصات سخت افزاری مجهز شده، با قیمت بسیار بالای 17 هزار دلار به فروش خواهد رفت.

نوشته نتایج بنچ‌مارک آی‌مک پرو از قدرت بالای این رایانه حکایت دارد اولین بار در پدیدار شد.