نتایج تست شیائومی ۱۲ پرو با تراشه +Dimensity 9000 در بنچمارک AnTuTu رویت شد

در حال حاضر کمپانی‌های کوالکام و مدیاتک 2 بازیگر اصلی بازار جهانی تراشه‌های اسمارت‌فونی به‌شمار می‌روند. اگرچه ظاهرا به‌نظر می‌رسد که کوالکام بر بازار تراشه‌های پرچم‌دار تسلط بیش‌تری دارد؛ اما مدیاتک در بخش تراشه‌های میان‌رده و پایه عملکرد بهتری از خود ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه تعداد اسمارت‌فون‌های پایین‌رده و میان‌رده نسبت به مدل‌های پرچم‌دار بیش‌تر است؛ لذا سهم مدیاتک از نقل و انتقالات تراشه در مقایسه با کوالکام بیش‌تر است. با این‌حال از آنجا که تراشه‌های پرچم‌دار از قیمت‌گذاری بسیار گران‌تری برخوردار هستند؛ لذا مبالغ قابل‌توجهی به جیب کوالکام سرازیر می‌شود.

البته از زمان آغاز عرضه تراشه‌های Dimensity به بازار، مدیاتک در بخش تراشه‌های پرچم‌دار نیز عملکرد مطلوبی از خود ارائه داده است. در واقع تراشه Dimensity 9000 به لحاظ عملکرد اندکی از تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام بهتر ظاهر شده است. اکنون شیائومی 12 پرو امتیازات 2 تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام و مدیاتک را نمایش می‌دهد.

کمپانی چینی در جریان برگزاری کنفرانس معرفی سری شیائومی 12S از ورژن جدید اسمارت‌فون شیائومی 12 پرو با تراشه +Dimensity 9000 شرکت مدیاتک نیز رونمایی کرد. این دستگاه از امروز به‌طور رسمی روانه بازار شده است. بدین‌ترتیب اکنون شیائومی 12 پرو با تراشه +Dimensity 9000 در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است.

بر اساس گزارشات، عملکرد نمایشگر این دستگاه به مدل مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 بسیار نزدیک است. به گفته یک وبلاگ‌نویس مشهور با شناسه wangzaibaishitong@ در شبکه اجتماعی Weibo، امتیاز تراشه +Dimensity 9000 در بنچمارک AnTuTu برابر با 1041416 است. بعلاوه این تراشه در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ 5 به‌ترتیب امتیازات 1332 و 4299 را کسب کرده است.

ورژن جدید شیائومی 12 پرو مجهز به تراشه Dimensity تنها در 2 مدل رنگی مختلف عرضه شده و به منظور تولید آن با برند لایکا همکاری نشده است. این دستگاه مجهز به یک باتری 5160 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی است. بعلاوه این اسمارت‌فون به‌همراه دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی سونی با سنسور IMX707 روانه بازار می‌شود. ماژول‌های 13 و 5 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی هندست را تشکیل می‌دهند. این هندست از پیکره‌بندی دوربین با مشخصات مشابه شیائومی 12S بهره می‌گیرد.

تراشه +Dimensity 9000 با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC و بر پایه معماری ARMv9 تولید می‌شود. CPU هشت هسته‌ای مورد استفاده در این تراشه شامل 1 هسته بسیار قدرتمند ARM Cortex-X2 با حداکثر فرکانس 3.2 گیگاهرتز، 3 هسته بزرگ ARM Cortex-A710 و 4 هسته کم‌مصرف از نوع ARM Cortex-A510 است.

معماری پیشرفته CPU در تراشه +Dimensity 9000 و پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای پرچم‌دار از نوع ARM Mali-G710 نویدبخش بهبود 5 درصدی کارآیی پردازنده و ارتقاء 10 درصدی عملکرد GPU نسبت به تراشه نسل قبلی شده است.

نوشته نتایج تست شیائومی 12 پرو با تراشه +Dimensity 9000 در بنچمارک AnTuTu رویت شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.