نحوه جستجو در گوگل با استفاده از قابلیت Handwrite

make-google-search نحوه جستجو در گوگل با استفاده از قابلیت Handwrite

آیا سرعت نوشتن‌ شما سریع‌تر از سرعت تایپ‌تان است؟ آیا دوست دارید با دست‌خط خودتان در گوگل سرچ کنید؟ قابلیت استفاده از دست‌نوشته برای جستجو با گوگل از زمان به‌روزرسانی آن در سال ۲۰۱۲ به این موتور جستجو اضافه شده است. در این مطلب می‌خواهیم به نحوه فعال کردن تنظیمات و استفاده از این قابلیت برای جستجوهای روزانه بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

ایده این قابلیت این است که از دستگاه‌های لمسی فعال خود برای تشخیص دست‌خط استفاده کنید و از این طریق جستجوی راحت‌تری را انجام دهید. دست‌نوشته برای جستجو در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند تا در هر نقطه از صفحه نمایش گوگل متن موردنظرش را بنویسد. برای این کار کادر و یا رابط خاصی وجود ندارد و تنها کافی است آن را از قسمت تنظیمات گوگل فعال کنید.

برای انجام این کار ابتدا صفحه جستجوی گوگل را با یکی از مرورگرهای مورد علاقه خود در تلفن همراه و یا تبلت‌تان باز کنید و سپس به قسمت تنظیمات بروید. (این قسمت معمولا در پایین صفحه قرار دارد). حال باید به قسمت Handwrite بروید و با انتخاب گزینه Enable آن را فعال کنید؛ اگر به هر دلیلی قصد غیرفعال کردن آن را داشتید کافی است با پیمودن همین مسیر گزینه Disable  را انتخاب کنید. در نهایت گزینه Save را از پایین صفحه انتخاب کنید.

Handwrite-in-Google-364x450 نحوه جستجو در گوگل با استفاده از قابلیت Handwrite

برای استفاده از این قابلیت باید یک‌بار صفحه مرورگرتان را بازیابی کنید تا آیکون Handwrite را در قسمت پایین و سمت راست صفحه مشاهده کنید.

حال کافی است از انگشت خود برای نوشتن مطالب مورد جستجوی خود در هر نقطه از صفحه استفاده کنید. با انجام این کار متن دست‌نویس به متن تایپ شده در کادر جستجو تبدیل می‌شود؛ حال فقط کافی است برای تکمیل جستجوی خود روی search، کلیک کنید.

جالب است بدانید، قابلیت Handwrite همچنین از جستجوی متن پیش‌فرض مانند هر روش جستجوی دیگری در گوگل پشتیبانی می‌کند. همچنین، هنگامی‌که کارکترهای مشابه مانند عدد ۰ و یا حرف O، را می‌نویسید، برای جلوگیری از بروز اشتباه لیستی از گزینه‌هایی که ممکن است مدنظر شما باشند در پایین صفحه نمایش داده می‌شود.

البته امکان بروز اشتباه نوشتاری در این شیوه نیز بسیار است به‌خصوص اگر به‌جای قلم از انگشت خود برای نوشتن استفاده کنید اما گوگل می‌گوید که استفاده از این قابلیت به‌معنای تکمیل و جایگزینی تایپ است. شما می‌توانید در هر زمان با یک ضربه روی کادر جستجو به صفحه کلید دسترسی داشته باشید.

همچنین شما می‌توانید از دستیار صوتی گوگل برای این منظور استفاده کنید.

نوشته نحوه جستجو در گوگل با استفاده از قابلیت Handwrite اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.