نخستین دستگاه دیاترمی پوشیدنی در نمایشگاه CES 2016

نخستین دستگاه دیاترمی پوشیدنی در نمایشگاه CES 2016 رونمایی شد.

نخستین دستگاه دیاترمی پوشیدنی در نمایشگاه CES 2016 رونمایی شد.

آیا با معنای دیاترمی آشنا هستید؟ دیاترمی در واقع نوعی درمان است که با استفاده از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا گرما تولید می کند و با استفاده از این گرما جهت بهبود و تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت این روش درمانی با تولید گرما در بافت های بدن، موجب تسریع در بهبود زخم ها و صدمات می شود. این نوع درمان حدودا از سال ۱۹۷۰ به کار گرفته می شود ولی در گذشته به موقعیت های بالینی محدود می شده است. هم اکنون با استفاده از دستگاه پوشیدنی Vivy، افراد می توانند هر زمان و هر مکانی از این نوع درمان بهره ببرند.

Vivy که در نمایشگاه CES 2016 هم معرفی شد، به شکل کمربندی است که شامل باتری قابل شارژ، ماژول کنترل و سیم پیچ القایی که گرما ایجاد می کند، می شود. بر عکس دستگاه های دیاترمی سنتی که نسبتا بزرگ هستند و باید حتما توسط پزشکان در کلینیک ها و مطب ها استفاده شوند، این پوشیدنی کاملا جمع و جور و برای هر کسی قابل استفاده است.

کاربران می توانند پوشیدنی Vivy را به دور قسمت های آسیب دیده بپیچند، آن را روشن کرده و سپس با استفاده از دکمه های کنترلی، آن را برای هر مدت زمانی که می خواهند، تنظیم کنند. از این مرحله به بعد، این پوشیدنی با ارائه ی گرما به محل آسیب دیده شروع به کار می کند و کاربر هم می داند که چه زمانی این دوره درمان تمام می شود. همراه با این پوشیدنی برنامه ای هم وجود دارد که با گوشی هوشمند اجرا می گردد؛ با استفاده از این برنامه کاربران می توانند برای خود برنامه ی درمانی پایه ریزی کنند، نتایج را دنبال کرده و به اطلاعات دیگر دسترسی یابند.

با وجود اینکه هم اکنون از دیاترمی در فیزیوتراپی و عمل جراحی استفاده می شود، ولی به نظر می رسد که هدف ReGear از توسعه ی این پوشیدنی عمدتا استفاده برای افرادی است که از درد های مزمن رنج می برند. این درد ها شامل آرتروز، کمر درد، فیبرومیالژیا یا صدمات مفاصل/عضله می شوند.

گفته می شود این شرکت در حال جمع اوری بودجه برای تولید این پوشیدنی است. قیمت این پوشیدنی هنوز مشخص شده است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: gizmag


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته نخستین دستگاه دیاترمی پوشیدنی در نمایشگاه CES 2016 اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.