نسخه اختصاصی اپلیکیشن واتس‌آپ برای سیستم‌عامل ویندوز منتشر شد

پیام‌رسان واتس‌آپ به کاربران امکان می‌دهد تا با برقراری ارتباط میان یک کامپیوتر دسکتاپی و حساب‌کاربری‌شان و بدون نیاز به دسترسی به اسمارت‌فون در نزدیکی خود قادر به برقراری تماس، دریافت تماس و ارسال پیام باشند. این‌کار از طریق سرویس Whatsapp Web در بستر مرورگر وب یا اپلیکیشن دسکتاپی مبتنی بر وب واتس‌آپ انجام می‌شود.

واتس‌آپ در حال انتشار یک اپلیکیشن بومی ویندوزی است که دیگر از پشتیبان قدیمی مبتنی بر وب استفاده نکرده و به گونه‌ای به‌روزرسانی شده تا به‌صورت بومی روی ویندوز اجرا شود. اگرچه این برنامه بومی به لحاظ ظاهری حقیقتا با نسخه پیشین تفاوتی ندارد؛ اما به نحوی مطلوب‌تر اجرا شده و ضمن استفاده از منابع سیستمی کمتر احتمالا به شکلی سریع‌تر از گذشته راه‌اندازی خواهد شد. همچنین این برنامه به کاربران امکان خواهد داد تا در مواقع آفلاین بودن اسمارت‌فون خود کماکان قادر به ادامه دادن چت‌ها از طریق صفحه‌کلید کامپیوتر باشند.

همچنین واتس‌آپ اپلیکیشن بومی مخصوص سیستم‌عامل MacOS را نیز منتشر خواهد کرد؛ اگرچه این برنامه کماکان مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد. مرحله تست بتای بسته برای اپلیکیشن مخصوص MacOS به پایان رسیده و این برنامه در قالب یک محصول یونیورسال منتشر خواهد شد؛ بدان معنا که این اپلیکیشن بر پایه نسخه iOS پیام‌رسان واتس‌آپ طراحی شده و به‌صورت بومی روی لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌های اپل اجرا خواهد شد.

وبسایت 9to5Mac گزارش می‌دهد که نسخه بتای اولیه از اپلیکیشن دسکتاپی جدید واتس‌آپ در مقایسه با ورژن فعلی به میزان قابل‌توجهی سریع‌تر است. کاربران صرفنظر از پلتفرم مورد استفاده توسط اپلیکیشن دسکتاپی جدید واتس‌آپ کماکان بایستی آن‌را به یک اکانت اسمارت‌فونی متعلق به شماره تلفن همراه خود متصل نمایند.

پس از برقراری اتصال، کاربران قادر به ارسال و دریافت پیام‌ها و برقراری تماس‌های واتس‌آپ با رمزنگاری end-to-end روی هر یک از دستگاه‌های لینک شده خواهند بود. همچنین کاربران در زمان آفلاین بودن هندست خود می‌توانند از حداکثر 4 دستگاه لینک شده استفاده کنند. با این‌حال در صورت عدم استفاده از اسمارت‌فون برای مدت 14 روز، دستگاه‌های متصل شده به‌صورت خودکار از سیستم خارج خواهند شد.

نوشته نسخه اختصاصی اپلیکیشن واتس‌آپ برای سیستم‌عامل ویندوز منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.