نسخه جهانی ردمی نوت ۱۱ با طراحی جدید و مجهز به اسنپدراگون ۶۸۰ عرضه خواهد شد

کمپانی شیائومی که در هفته‌های گذشته نسخه‌ 4G اسمارت‌فون ردمی نوت 11 را در کشور چین معرفی و عرضه نمود، در صدد آن است که این گوشی هوشمند را در سطح جهانی عرضه کند. بر اساس ادعای یک منبع خبری در چین، احتمال می‌رود که خصوصیات نسخه‌ جهانی این گوشی هوشمند، مشابه ورژن چینی آن نباشد.

نسخه‌ی 4G اسمارت‌فون ردمی نوت 11

براساس گزارش رسانه‌ ThePixel، منبعی ناشناس فاش نموده است که نسخه‌ جهانی اسمارت‌فون ردمی نوت 11 به جای تراشه‌ مدیاتک هلیو G88 که در نسخه‌ چینی این دستگاه از آن بهره گرفته شد، به چیپست اسنپدراگون 680 کوالکام مجهز خواهد بود. گفته می‌شود که علت استفاده از تراشه‌ کوالکام از سوی شیائومی، کمبود موجودی تراشه‌های مدیاتک در زنجیره تولید این شرکت است.

گفتنی است که تفاوت در تراشه‌ مورد استفاده، تنها تمایز این اسمارت‌فون با نسخه چینی آن نخواهد بود. گزارشاتی که پیش‌تر منتشر شد نشان داده‌اند که ورژن جهانی سری ردمی نوت 11 شیائومی، برخلاف مدل چینی این دستگاه، لبه‌هایی صاف نخواهد داشت. بنابراین این خبر در مورد نسخه‌ 4G اسمارت‌فون ردمی نوت 11 نیز صدق نموده و انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند از طراحی سنتی بدنه و لبه‌ها در سری ردمی نوت برخوردار باشد.

علاوه بر این، منبع خبری فوق به قیمت نسخه‌ جهانی این اسمارت‌فون نیز اشاره کرده است. طبق ادعای این منبع، این گوشی هوشمند حدود 199 دلار قیمت‌گذاری می‌شود که این قیمت، گوشی هوشمند مذکور را به گزینه‌ای بسیار مقرون‌به‌صرفه برای کاربران بدل خواهد کرد.

سایر ویژگی‌های نسخه‌ جهانی ردمی نوت 11

شایعات حاکی از آن است که سایر ویژگی‌های نسخه‌ جهانی ردمی نوت 11 مشابه نسخه‌ چینی این دستگاه خواهد بود. لازم به ذکر است که نسخه‌ چینی این اسمارت‌فون از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس برخوردار است که نرخ نوسازی ۹۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز و نسبت تصویر ۱۵۰۰:۱ را ارائه می‌دهد. افزون بر این، نسخه فوق‌الذکر به چیپست هلیو G88 کمپانی مدیاتک، 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ رم از نوع LPDDR4x و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز است.

در پنل پشتی این گوشی هوشمند یک ماژول دوربین سه‌گانه تعبیه شده است که متشکل از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه‌ دید 120 درجه و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. همچنین در قسمت فوقانی نمایشگر این اسمارت‌فون، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های سلفی و تماس ویدیویی قرار گرفته است.

این گوشی هوشمند از رابط کاربری اختصاصی شیائومی موسوم به MIUI 12.5 برخوردار است که بر پایه اندروید 11 اجرا می‌شود. گفتنی است که ردمی نوت 11 از دو سیمکارت پشتیبانی نموده و از قابلیت‌های دیگری نظیر وای‌فای، 4G، بلوتوث نسخه‌ 5.1، جی‌پی‌اس، بلستر مادون قرمز، دو بلندگوی استریو و جک 3.5 میلی‌متری صدا برخوردار است. این اسمارت‌فون از یک باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی تغذیه می‌نماید که از فناوری شارژ سریع 18 وات و شارژ معکوس 9 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

نوشته نسخه جهانی ردمی نوت 11 با طراحی جدید و مجهز به اسنپدراگون 680 عرضه خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.