نسخه ویندوزی تلفن هوشمند اچ‌تی‌سی A9 در راه است

 

HTC-One-A9w-back [800x600]

مدت‌هاست که منتظریم یک گوشی هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 و با برند HTC راهی بازار شود؛ اما با وضعیت دشواری که این کمپانی در حال حاضر با آن روبه‌رو است شاید تولید و عرضه چنین محصولی که ریسک موفقیت آن نیز بالاست، چندان نزدیک به واقعیت نباشد.

اما به‌تازگی وب‌سایت Phonearena گزارشی را منتشر کرده مبنی بر این‌که یک تلفن هوشمند جدید نام خود را در لیست TENNA به ثبت رسانده است که به‌احتمال زیاد همان تلفن هوشمند مورد نظر ما خواهد بود.

نامی که در این سازمان به ثبت رسیده است HTC One A9w نام دارد که نسخه ویندوزی از تلفن هوشمند تازه معرفی شده اچ‌تی سی وان A9 خواهد بود. برای یادآوری باید بگوییم که A9 دارای یک نمایشگر 5 اینچی از نوع AMOLED بود که رزولوشنی برابر با 1080 در 1920 پیکسل دارد که کیفیت فول اچ‌دی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. پردازنده A9، هشت هسته‌ با سرعت پردازش 1.5 گیگاهرتز دارد که ساخت کمپانی کوآلکام و مدل اسنپدراگون 617 است. 2 گیگابایت حافظه رم نیز این پردازنده را در انجام وظایف خود یاری می‌کند. 16 گیگابایت حافظه داخلی برای این تلفن پیش‌بینی شده است که امکان افزایش این حافظه تا 128 گیگابایت با استفاده از کارت حافظه microSD نیز وجود دارد.

HTC-One-A9w-side [800x600]HTC-One-A9w-front [800x600]

دوربین A9 دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی است که لرزشگیر اپتیکال نیز در آن به‌کار رفته است. در جلوی این تلفن نیز یک دوربین 4 مگاپیکسلی قرار گرفته که با بهره‌گیری از فناوری اولتراپیکسل می‌تواند نظر دوست‌داران عکس‌های سلفی را به خود جلب نماید. همچنین این تلفن از فناوری ارتباطی 4G نیز پشتیبانی می‌کند.

متاسفانه به‌جز قرار گرفتن حرف w در کنار نام HTC A9، شواهد دیگری مبنی بر پشتیبانی این تلفن جدید از سیستم‌عامل ویندوز 10 وجود ندارد؛ اما خبرگزاری Phonearena در ادامه می‌گوید که حالا با ثبت رسمی نام این تلفن جدید، به‌نظر نمی‌رسد زمان زیادی تا رونمایی از آن باقی مانده باشد.

تلفن هوشمند اچ‌تی‌سی A9 به‌خاطر شباهت بسیار زیادش به آخرین پرچم‌دار تلفن‌های اپل، یعنی آی‌فون 6s، مشهور شده است. نظر شما در مورد یک مدل چیست؟!

نوشته نسخه ویندوزی تلفن هوشمند اچ‌تی‌سی A9 در راه است اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.