نسل هشتم پردازنده Core اینتل در ۳۰ مرداد ماه معرفی می شود

نسل هشتم پردازنده Core اینتل به زودی معرفی خواهد شدکمپانی اینتل قصد دارد در تاریخ ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) نسل هشتم پردازنده Core اینتل را معرفی کند.

علیرغم اینکه نسل هفتم پردازنده Core هنوز جوان محسوب می شود، اما این کمپانی قصد دارد نسل جدید آن را معرفی کند. کمپانی طراح این تراشه اعلام کرد که نسل هشتم پردازنده Core اینتل در سی مرداد ماه معرفی می شود و علاقه مندان می توانند ویدیوی پخش زنده مراسم رونمایی را از صفحه فیس بوک این شرکت تماشا کنند. این کمپانی اطلاعات جزئی مربوط به این پردازنده را فاش نکرده است؛ اما پیش نمایش این پردازنده روی کامپیوترهای شخصی را به نمایش می گذارد. البته بسیاری از افراد پیش بینی های خود را ارائه کرده اند.

لازم به ذکر است که کمپانی اینتل، اعلام کرد که نسل هشتم پردازنده Core اینتل یا همان Coffee Lake یک بازطراحی رادیکالی نخواهد بود؛ این تراشه بر پایه معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده و در بسیاری از مشخصات با نسل قبلی خود برابر است. با اینحال، بنچمارک های انجام شده و اخبار لو رفته نشان می دهند که هنوز ویژگی هایی وجود دارد که هیجان هواداران را افزایش دهد. جالب تر از همه اینکه طراحان برای قرار دادن هسته های بیشتر در همان سطح قدرت تمرکز کرده اند. هر دو پردازنده Core i5 و Core i7 در نسخه های دسکتاپ به شش هسته مجهز می شوند؛ این در حالیست که چهار هسته در Core i3 و پنتیوم و تراشه های کم قدرت لپ تاپ وجود دارد.

در حقیقت، این می تواند ادامه روند اینتل در طراحی Core i9 و سری ایکس Core i7  باشد: اضافه کردن هسته های بیشتر برای پاسخ به حرکت رقابتی پردازنده Ryzen AMD که در آن، بیشتر بودن هسته ها یک مزیت به شمار می رود. این روند به تقویت عملکرد در فعالیت های چندگانه و اپلیکیشن های پر مصرف منجر می شود.

.

منبع: engadget

مطلب نسل هشتم پردازنده Core اینتل در ۳۰ مرداد ماه معرفی می شود برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.