نشان کارآفرینی «امین الضرب» برای دو استارت‌‌آپ ایرانی

سومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین الضرب برگزار شد که در این مراسم دیجی‌کالا و آپارت به عنوان کارآفرینان برتر موفق به دریافت نشان و لوح این مراسم شدند.
 
در این مراسم که به مناسبت صد و سی و پنجمین سالگی تاسیس اتاق بازرگانی تهران برگزاری شد، معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به انتخاب مدیران دیجی‌‌کالا و آپارات به عنوان کارآفرینان برتر، اعلام کرد که ‌این انتخاب به این معنا است که باید کارآفرینی در جهت فناوری جدید و بر اساس تغییرات اجتماعی کشور باشد.
 
اسحاق جهانگیری با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی و شرایط سختی که برای کشور به وجود آمده تاکید کرد: «در شرایط سخت باید مردان بزرگ به میدان بیایند. من مطمئن هستم کارآفرینان می‌توانند این دوره را خوب مدیریت کنند. من قول می‌دهم که با تمام وجود بمانم و در حمایت از شما هم لحظه‌ای تردید نخواهم کرد. آنچه در توان دولت است را به میدان می‌آورم تا از این دوره عبور کنیم.»
 
جهانگیری در ادامه گفت:‌ «انتخاب کارآفرینان برتر در بخش خصوصی توسط بخش خصوصی به معنای ترغیب همه شرکت‌ها و موسسات و شهروندان به این دلیل است که کارآفرینی یکی از ضروریات امروز و آینده کشور است. کارآفرینی با کشف و خلق فرصت‌های جدید می‌تواند کشور را از موانع عبور دهد. اگر کشور در شرایط سخت اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از تحریم هم نبود باز هم نیازمند باز کردن افق‌های بزرگ برای کشور بودیم چه برسد به مقطع فعلی که دشمنان تلاش دارند آینده نامعلوم و تیره و تاری را پیش روی ملت بگذارند.» او یادآور شد که در این شرایط دولت  مسئولیت دارد افق‌های بزرگی را پیش روی کشور باز کند و در این شرایط دولت با همکاری بخش خصوصی می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.
 
جهانگیری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ساز و کارهای متعارف به دلیل فرسودگی، فساد و ناکارآمدی خیلی کارساز نیست، افزود:‌ «ما نیازمند تعقل، نوآوری و خلاقیت در راهکارها هستیم و به راهکارهای جدیدی نیازمندیم.»