نمایشگر خمیده ۳۶۰ درجه؛ شگفتانه اپل برای آیفون‌های آینده

یک پتنت جدید که به تازگی توسط اپل به ثبت رسیده است، جزئیات یک گوشی را به تصویر می‌کشد که دارای یک صفحه نمایش خمیده ۳۶۰ درجه‌ای و یک پوشش شفاف است. نقشه فنی ترسیم شده در این پتنت، دستگاهی را نمایش می‌دهد که نمایشگر آن نه یک طرف که هر دو سوی دستگاه را پوشانده و از دو حاشیه بسیار باریک در بالا و پایین برخوردار است.

با کمی دقت بیشتر در این تصویر ممکن است از مشاهده یک کانکتور ۳۰ پینه در پایین گوشی متعجب شوید، اما اپل، درخواست ثبت این پتنت را در سال ۲۰۱۱ تنظیم کرده و به تازگی موفق به اخذ تاییده‌های لازمه برای آن شده است. این پتنت به این نکته اشاره می‌کند که بخش زیادی از فضای فیزیکی دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل به هدر می‌رود چرا که تنها در یک طرف این دستگاه‌ها صفحه نمایش وجود داشته و طرف دیگر آن‌ها فاقد هرگونه کارکرد است. این باعث می‌شود که سطوح جانبی و پشتی این گوشی‌ها بلااستفاده مانده یا در برخی موارد، تنها میزبان دکمه‌ها و کلیدها باشند که قابلیت‌های محدودی را ارائه می‌کنند.

اختراع اپل به دنبال تغییر این رویه با معرفی یک شکل جدید از گوشی‌هاست که می‌تواند از قابلیت‌های سایر سطوح دستگاه نیز استفاده کند. این پتنت، صفحه نمایشی را پیشنهاد می‌کند که به طور کامل، پیرامون گوشی را فراگرفته، به گونه‌ای که محتوای بصری می‌تواند در تمامی قسمت‌های دلخواه گوشی به نمایش دربیاید.

از آنجا که ممکن است برای کاربران، حمل و جابجایی یک آی‌فون با نمایشگر لمسی دو طرفه کمی دشوار باشد، می‌توان در سطوح جانبی و پشتی گوشی تنها از نمایشگر‌های پسیو و فاقد سنسورهای لمسی استفاده کرد.

این پتنت، تنها یک طرح اولیه بوده و تاکنون اختراعات بی‌شماری توسط اپل به ثبت رسیده که هرگز رنگ بازار را به خود ندیده‌اند. در هر صورت، معرفی یک آی‌فون با صفحه نمایش خمیده ۳۶۰ درجه‌ای تنها در حد یک حدس و گمان است.

نوشته نمایشگر خمیده ۳۶۰ درجه؛ شگفتانه اپل برای آیفون‌های آینده اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.