نمونه مهندسی سوئیچ چندرسانه‌ای کم ظرفیت طراحی شد

نمونه مهندسی سوئیچ IMX (سوئیچ چند رسانه‌ای مبتنی بر IP کم‌ظرفیت - مدل سفیر) توسط کارشناسان گروه ارتباطات ثابت پژوهشکده فناوری ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات، طراحی و پیاده سازی شد.
 
به گزارش مرکز تحقیقات مخابرات ایران، نمونه مهندسی سوئیچ IMX (مدل سفیر)، جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اهداف سند برنامه ششم توسعه در بخش ICT و نیز با هدف ارتقاء سطح کیفی و امنیت ارتباطات در شبکه‌های مبتنی بر IP، طراحی و پیاده‌سازی شد.
 
استفاده از سوئیچ‌های مخابراتی و اینترنتی کم‌ظرفیت با تنوع سرویس بالا، امروزه در سازمان‌های کوچک، متوسط و بزرگ، شرکت‌های مخابراتی در مناطق شهری کوچک و روستایی و به ویژه FCP هایی که سرویس صوتی- تصویری ارائه می دهند، یک ضرورت است.
 
به کارگیری فناوری‌های نوین، ساختار ماژولار مبتنی بر IP و حمایت از انواع سرویس‌های صوتی و تصویری تا ۱۰ هزار پورت، از جمله ویژگیهای این سوئیچ است.
 
با بومی سازی این محصول، هزینه‌های پشتیبانی سیستم، کاهش یافته و قابلیت توسعه آن به ظرفیت‌های بالاتر نیز، وجود دارد. همچنین به کارگیری روش‌های امن سازی سیستم، باعث می‌شود که این محصول، قابلیت به‌کارگیری در بخش حاکمیتی را نیز داشته باشد.