نوکیا بازمی‌گردد: تصویر منتشر شده از اسمارت‌فون اندرویدی A1 را ببینید

 

nokia-a1-large

همان‌طور که می‌دانید با توجه به قرارداد امضا شده میان نوکیا و مایکروسافت، این شرکت فنلاندی از سال 2013 تا ابتدای 2016 اجازه معرفی هیچ‌گونه اسمارت‌فونی را تحت برند نوکیا ندارد. با توجه به اینکه محدودیت سه ساله نوکیا به اتمام رسیده است اندک اندک می‌توانیم شاهد بازگشت این کمپانی به دنیای اسمارت‌فون‌ها باشیم، هرچند این شرکت در نمایشگاه CES اعلام کرد که عجله‌ای برای بازگشت به دنیای موبایل ندارد.

به تازگی یک رندر از اسمارت‌فون آینده نوکیا با نام A1 منتشر شده است که نشان‌دهنده یک اسمارت‌فون میان‌رده از نوکیا است، همان‌طور که از تصویر مشخص است این اسمارت‌فون مجهز به اندروید خواهد بود و رابط‌کاربری آن هیچ‌گونه شباهتی به سیستم‌عامل ویندوز که معمولا زینت بخش محصولات نوکیا بود، ندارد.

تصویر انتشار یافته نشان می‌دهد که A1 مجهز به زد لانچر نوکیا خواهد بود که پیش‌تر در سال 2014 در تبلت N1 نوکیا شاهد آن بودیم، در آن زمان این پوسته روی اندروید لالی‌پاپ پیاده شده بود و ظاهرا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد اجرای این رابط‌کاربری روی اندروید مارشمالو خواهیم بود.

نوکیا در طراحی A1 از الگویی استفاده کرده که پیش‌تر شاهد آن نبوده‌ایم، البته این تغییر طراحی می‌تواند با توجه به در اختیار بودن برند لومیا توسط مایکروسافت صورت گرفته باشد. از آن‌جا که این تلفن‌همراه یک میان‌رده است، انتظار داریم جنس بدنه از پلی‌کربنات باشد، هرچند نوکیا معمولا پلاستیک را ترجیح می‌دهد. بیان مشخصات و سخت‌افزار مورد استفاده در نوکیا A1 هنوز بسیار سخت است، هرچند می‌توان انتظار داشت این اسمارت‌فون از پردازنده اسنپدراگون 625 و یک نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ‌دی بهره‌مند باشد.

نوشته نوکیا بازمی‌گردد: تصویر منتشر شده از اسمارت‌فون اندرویدی A1 را ببینید اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.