نوکیا در جریان نمایشگاه IFA 2022 از لپ‌تاپ‌های جدید سری PureBook رونمایی کرد

نمایشگاه IFA 2022 در شهر برلین آلمان به شکلی باشکوه آغاز شده و تولیدکنندگان مختلف نیز استقبال خوبی از آن به عمل آورده‌اند. در این میان OffGlobal به‌‌عنوان مالک معنوی برند نوکیا در نمایشگاه IFA امسال حاضر شده و از 3 لپ‌تاپ جدید سری PureBook نوکیا با اسامی PureBook Lite، PureBook Fold و PureBook Pro رونمایی کرده است.

نوکیا PureBook Fold همانند مدل PureBook Lite مجهز به یک نمایشگر 14 اینچی است؛ در حالی‌که PureBook Pro از یک نمایشگر 15.6 اینچی بهره می‌گیرد. توان پردازشی مدل‌های فولد و لایت از طریق پردازنده Pentium Silver N6000 تامین می‌شود؛ در حالی‌که نوکیا برای مدل PureBook Pro از پردازنده Core i3 1220P اینتل استفاده کرده است.

استفاده از تراشه ضعیف‌تر نشان‌دهنده قیمت‌گذاری ارزان‌تر نسبت به پردازنده Core i3 اینتل است. Core i3 در مقایسه با AMD Ryzen 5000 تراشه قدرتمندتری به‌شمار رفته و در لپ‌تاپ‌های باریک و مقرون‌به‌صرفه به‌کارگیری می‌شود. این تراشه به لحاظ عملکردی به پردازنده‌های Core i7 نزدیک است.

هر 3 لپ‌تاپ مجهز به نمایشگرهای IPS با رزولوشن فول اچ‌دی (1920×1080 پیکسل) و نرخ نوسازی 60 هرتزی هستند. حداکثر میزان روشنایی نمایشگرها نیز برابر با 250 نیت است. همچنین نوکیا PureBook Fold مجهز به نمایشگر لمسی است. سری PureBook نوکیا از اتصال بلوتوث 5.0 و وای‌فای 5 پشتیبانی می‌کند. همچنین این لپ‌تاپ‌ها به‌همراه دو پورت USB-C 3.2، یک پورت USB-A 3.2 و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون روانه بازار می‌شوند. حافظه رم 8 گیگابایتی، اسکنر اثرانگشت جهت ارتقاء قابلیت‌های امنیتی و امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی سایر ویژگی‌های لپ‌تاپ‌های جدید سری PureBook را تشکیل می‌دهند.

مدل‌های PureBook Fold و PureBook Lite مجهز به حافظه داخلی SSD با ظرفیت 128 گیگابایت هستند؛ در حالی‌که PureBook Pro با حافظه 512 گیگابایتی SSD روانه بازار می‌شود. وزن نوکیا PureBook Lite برابر با 1.47 کیلوگرم است؛ در حالی‌که این رقم برای PureBook Fold و PureBook Pro به‌ترتیب برابر با 2.5 و 2 کیلوگرم است. مدل پرو مجهز به یک دوربین 2 مگاپیکسلی و فریم آلومینیومی در قسمت فوقانی است. در مقابل، مدل‌های کوچکتر مجهز به دوربین 1 مگاپیکسلی و قاب پلاستیکی هستند.

لپ‌تاپ 15.6 اینچی جدید نوکیا دارای صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه بوده و باتری 57 وات‌ساعتی آن نیز از فناوری شارژ 65 واتی پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر مدل‌های لایت و فولد مجهز به یک باتری 38 وات‌ساعتی با آداپتور شارژ 44 واتی هستند. مدل‌های 14 اینچی با یک نوبت شارژ کامل باتری برای مدت حداکثر 8 ساعت شارژدهی خواهند داشت. لپ‌تاپ‌های سری PureBook نوکیا به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل ویندوز 11 عرضه می‌شوند. همچنین مدل پرو مجهز به 4 عدد اسپیکر و لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر دارای 2 عدد اسپیکر هستند.

اگرچه عرضه لپ‌تاپ‌های جدید نوکیا در بازار فرانسه طی ماه جاری میلادی مورد تائید قرار گرفته است؛ اما جزئیات کامل مربوط به زمان عرضه این محصولات کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. همچنین تا این لحظه OffGlobal از بیان جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری لپ‌تاپ‌های جدید نوکیا امتناع نموده است.

نوشته نوکیا در جریان نمایشگاه IFA 2022 از لپ‌تاپ‌های جدید سری PureBook رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.