نوکیا ۹ با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و بهترین کلاس دوربین عرضه خواهد شد

هفته گذشته و در جریان کنگره جهانی موبایل، نوکیا از چندین دستگاه جدید شامل گجت‌های کلاسیک احیا شده خود رونمایی کرد. نوکیا ۸۱۱۰ ۴G، نوکیا ۷ پلاس و نوکیا ۸ سیروکو از جمله گوشی‌های معرفی شده بودند. این در حالی‌ است که نوکیا از ۳ ماهه نخست سال گذشته هیچ هندستی را معرفی نکرده بود.

گزارشی از وب‌سایت NokiaPowerUser ادعا می‌کند که نوکیا ۸ پرو تنها اسمارت‌فون نوکیا در سال ۲۰۱۸ نخواهد بود که از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ بهره می‌گیرد و نوکیا ۹ نیز به پردازنده‌ای مشابه مجهز خواهد شد.

همچنین صحبت‌هایی پیرامون بهره‌مندی نوکیا ۹ از بهترین کلاس دوربین گوشی‌های هوشمند مطرح شده است. این گزارش خاطرنشان می‌کند که نوکیا ۹ حتی می‌تواند از دوربینی به مراتب قدرتمندتر و خلاقانه‌تر نسبت به پیکره‌بندی ۵ لنزی دوربین گوشی نوکیا ۸ پرو برخوردار باشد.

برخی شایعات از وجود اسکنر اثرانگشت درون نمایشگر در نوکیا ۹ و صفحه نمایش احتمالا بزرگ‌تر این گوشی در مقایسه با نوکیا ۸ پرو حکایت دارند. البته هیچ یک از این اطلاعات هنوز مورد تایید قرار نگرفته‌اند. احتمالا نوکیا ۹ هندستی نسبتا گران‌ قیمت خواهد بود؛ چرا که قیمت این هندست با پرچم‌دار گلکسی S9 پلاس سامسونگ مورد مقایسه قرار می‌گیرد.

براساس گزارش می‌توان این‌طور برداشت کرد که احتمالا نوکیا ۸ پرو در فصل تابستان معرفی می‌شود؛ در حالی‌که نوکیا ۹ مدتی بعد در ماه سپتامبر و شاید هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه IFA عرضه شود.

نوشته نوکیا ۹ با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ و بهترین کلاس دوربین عرضه خواهد شد اولین بار در پدیدار شد.